۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

طالبیان یک رکورد دیگر راهم از دست داد

دو قهرمانی متوالی در بازی‌های آسیایی و دومین المپیک متوالی دو رکوردی بودند که احمدرضا طالبیان تا یک قدمی آن‌ها پیش رفت اما در نهایت در حسرت دستیابی به هر دو رکورد باقی ماند.
کد خبر : ۲۷۱۶۲۷

صراط: احمدرضا طالبیان رشته قایقرانی را از اسکله زاینده‌رود آغاز کرد و از این اسکله مسیر درخشش را آغاز کرد تا جایی که می‌توان وی را می‌توان پدیده رشته آب‌های آرام کشور دانست که بیشترین موفقیت را در این رشته کسب کرد.

طالبیان در بازی‌های آسیایی2010 موفق شد برای نخستین بار در رشته آب‌های آرام نخستین مدال طلای ورزش کشور و همچنین استان را کسب کند که اتفاق مهمی در قایقرانی ایران محسوب می‌شد.

وی که پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو، دوران اوجش را سپری می‌کرد، برای نخستین بار در رشته کایاک سهمیه المپیک را به دست آورد و در المپیک در کنار بهترین‌های این رشته پارو زد، هر چند که نتیجه به دست آمده توسط وی برای خودش هم راضی کننده نبود.

این قایقران اصفهانی در بازی‌های آسیایی 2014 نیز در ترکیب تیم ملی قرار داشت و از شانس بسیار خوبی برای تصاحب دومین عنوان قهرمانی و ثبت یک رکورد در ورزش استان به نام خودش قرار داشت زیرا در ورزش نصف‌جهان سابقه نداشت که یک ورزشکار دو دوره متوالی در این رقابت‌ها روی سکوی قرار بگیرد، با این حال طالبیان در یک قدمی کسب مدال طلا از کسب این مهم بازماند و به نایب قهرمانی بسنده کرد.

پس از نایب قهرمانی در اینچوان، طالبیان تمام انگیز‌ه‌اش را برای جبران مافات در المپیک ریو گذاشته بود اما در مسابقات جهانی ایتالیا موفق به تحقق این خواسته نشد و برای مسابقات آسیایی نیز به دلیل مصدومیت امکان شرکت پیدا نکرد و از کسب سهمیه بازماند تا از کسب دومین سهمیه متوالی المپیک محروم شود.

طالبیان پس از خط خوردن از مسابقات آسیایی اندونزی، از کشور خارج شده و راهی لهستان شد تا تمریناتش را در این کشور دنبال کند، وی در این مدت تمایلی برای گفت‌وگو در مورد وضعیتش نداشته است اما دبیر هیئت قایقرانی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد که فدراسیون در جریان سفر طالبیان قرار دارد.

به گفته قاضی عسگر این قایقران اصفهانی با انگیزه زیاد تمریناتش را آغاز کرده تا بتواند در مسابقات آینده یک بار دیگر مدال‌آوری کند اما با این حال از دست رفتن سهمیه المپیکی قایقرانی توسط طالبیان، اتفاق بدی برای هم ورزش استان و هم این ورزشکار محسوب می‌شود.

منبع: فارس