۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

برد شیرین تراکتورسازی در خانه ملوان

حمزه یونس مهاجم تونسی تراکتورسازی از یک لحظه غفلت مدافعان این تیم استفاده کرد و گل برتری تیمش را وارد دروازه پاشنکو کرد.
کد خبر : ۲۷۱۷۹۳
صراط: دو تیم ملوان بندرانزلی و تراکتورسازی تبریز، بازی سیزدهم خود را در حالی آغاز می کنند که هر دو تیم برای فرار از بحران نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی دارند. ملوان و تراکتور این روزها در حالی در رده های نهم و یازدهم جدول رده بندی ایستاده اند که هواداران دو تیم انتظار و توفق بیشتری از آنها دارند. باید دید افکار تونی اولیویرا و حمید استیلی برای این بازی می تواند این تیم ها را به سرمنزل مقصود برساند و یا خیر؟

هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 15:15  ورزشگاه تختی انزلی

داور: محسن ترکی    کمک ها: مهدی عالیقدر ، یعقوب سخندان

ملوان بندرانزلی
سرگئی پاشنکو، عزت پورقاز، احمد آهی، پژمان نوری، حسین ماهینی، عزیز معبودی، محمد آبشک، محمد رضی پور، ، صادق محرمی(79 سیاوش حق نظری)، سعید یوسف زاده(70 مهیار زحمتکش) و فرزاد حاتمی(نزهتی 46)
سرمربی: حمید استیلی

تراکتورسازی تبریز
محمد رضا اخباری، شجاع خلیل زاده، محمد ایران پوریان،سعید آقایی ، احمد عبدالله زاده، سروش رفیعی(حمودی 90)، بختیار رحمانی(3+90 – خالد شفیعی)، آگوستو سزار، شاهین ثاقبی(سامان نریمان جهان 64)، کارلوس کاردرسو و حمزه یونس
سرمربی: تونی اولیویرا

اخطار

(25) فرزاد حاتمی - (32) عزیز معبودی - آبشک(58) از ملوان
(62) شجاع خلیل زاده از تراکتورسازی

شرح گل:

0 – 1 (تراکتورسازی، حمزه یونس، دقیقه 84) حرکت فوق العاده سروش رفیعی در بین مدافعان ملوان در دقایق پایانی با ضربه فوق العاده او همراه شد و این توپ که به تیرک دروازه ملوانی ها برخورد کرد با اشتباه مدافعان این تیم توسط حمزه یونس به گل تراکتوری ها تبدیل شد.


شرح نیمه اول بازی:

دو تیم در حالی نیمه اول را با تساوی به رختکن رفتند که هیچ نتوانستند دروازه دیگری را باز کنندو بازی با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.
ملوانان که سه امتیاز این بازی را با توجه به در خانه بازی کردن برای خود حیاتی تر می دانستند از ابتدای بازی حملات خود را آغاز کردند و سعی کردند با تحت فشار قرار دادن دروازه تراکتورسازان به گل برسند و البته با این موضوع آنها موقعیت های متعددی نیز ایجاد کردند اما با واکنش های به موقع اخباری و هوشیاری مدافعان تراکتور فرصت های انزلی چی ها از بین رفت.
تا پایان نیمه اول تراکتورسازان تنها در یک موقعیت توانستند به دروازه انزلی چی ها نزدیک شوند که آن موقعیت نصفه و نیمه نیز توسط پاشنکو قطع شد، اتفاقی که بارها روی دروازه خودشان ایجاد شد اما هربار با خوش شانسی آنها و بدشانسی ملوانان دروازه تبریزی ها بسته ماند تا دو تیم نیمه اول را با نتیجه تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

دقایق حساس:

دقیقه 13 – سانتر ملوانی با ضربه آکروباتیک زیبای رضی پور همراه شد، اما این موقعیت زیبا را اخباری دفع کرد.
دقیقه 14 – پرتاب اوت بلند پورقاز را آهی با ضربه سری خطرناک به سمت دروازه تراکتور زد اما این توپ نیز توسط مدافعان تراکتور دفع شد.
دقیقه 19 – ضربه محکم فرزاد حاتمی موقعیت خطرناکی را روی دروازه تراکتورسازی ایجاد کرد اما حسین ماهینی به این توپ نرسید تا موقعیت فوق العاده ملوانان از دست برود.
دقیقه 21 – پاس عزت پورقاز می توانست ملوانی ها را صاحب گل کند اما ضربه انزلی چی ها از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 24 – پاس استثنایی حاتمی به نوری رسید اما وی نتوانست از موقعیت تک به تک خود به خوبی استفاده کند و این توپ به بیرون رفت.
دقیقه  34 – سانتر ایرانپوریان قبل از اینکه تبدیل به موقعیت خطرناکی شود توسط پاشنکو به زیبایی مهار شد.
دقیقه 2+45 – ضربه سر بسیار خطرناک فرزاد حاتمی در حالی که چیزی نمانده بود تا وارد دروازه تراکتورسازان شود توسط ایرانپوریان دور شد.
دقیقه 75 – پاس بسیار خوب ایرانپوریان را بختیار رحمانی در محوطه جریمه ملوانی ها به سمت دروازه آنها زد اما این موقعیت خطرناک از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 85 – حرکت نزهتی درون محوطه تراکتوری ها در حالی که دروازه این تیم را با خطر روبرو کرده بود با حرکت مشکوک مدافع تراکتور متوقف شد اما داور این بازی اعتقادی به پنالتی نداشت.

حاشیه

* پیش از شروع بازی از فرزند زنده یاد علی پیرزاده دروازه بان اسبق باشگاه ملوان که اخیرا دارفانی را وداع گفته است قدردانی شد.
* کادر فنی تیم فوتبال ملوان با دسته گل به طرف کادر فنی تیم تراکتورسازی رفت.
* فرزاد حاتمی از باشگاه ملوان به سمت نیمکت تیم تراکتورسازی رفت.
* محمد پوررحمت الله و شاهین ثاقبی با دسته گل به طرف نیمکت ملوان رفتند.
* کیفیت چمن ورزشگاه که مدتی به علت بارندگی شدید از بین رفته بود با تلاش و همکاری باشگاه ملوان و هیات فوتبال انزلی به وضعیت مطلوبی درآمده است.
* دن گاسپار مربی تیم ملی از جمله مهمان های ویژه این بازی هستند.
* تعداد 40 نفر از هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه حضور دارند و از نزدیک بازی را مشاهده می کنند.
* سیدجلال رافخایی، مهاجم مصدوم انزلی چی ها از روی سکوها بازی را مشاهد می کند.
*شاهین ثاقبی، هافبک سابق ملوانان که این روزها در تیم تراکتورسازی توپ می زند، مورد استقبال هواداران این تیم قرار نگرفت و آنها نشان دادند ارتباط خوبی با این بازیکن ندارند بارها علیه وی شعار سر دادند.
*دقایقی پیش از پایان نیمه اول محمدرضا اخباری مصدوم شد و برای دقایقی بازی را متوقف کرد.
*در این بازی هم ملوانان دو بازیکن مصدوم داشتند و دو تعویض ابتدایی این تیم بالاجبار بوده است.
*به دلیل بازکنان مصدومان فراوانی که ملوانی ها دارند با مصدومیت و تعویض حاتمی و آمدن نزهتی به بازی، آنها در نیمه دوم مهاجمی را در زمین نداشتند.

منبع: ورزش سه