۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹

برنامه ناسا برای به سیارک تمام آهنی

این احتمال وجود دارد که هدف آینده ناسا در توسعه اکتشافات فضایی سیارکی باشد که تقریبا از آهن تشکیل شده است.
کد خبر : ۲۷۱۸۶۲
صراط: آژانس فضانوردی آمریکا به تازگی فهرست نهایی مقاصد احتمالی که در آینده به کشف آنها خواهد پرداخت را معرفی کرده که شامل زهره، سیارکهای مشتری و البته سیارک ویژه ای موسوم به Psyche می شود.

دانشمندان علوم فضایی می گویند که این سیارک (Psyche) ساختاری تمام فلزی دارد و به احتمال فراوان از نوع مغناطیسی است. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که سطح این سیارک تحت تأثیر برخوردهای بین ستاره ای قرار داشته است.

البته به گفته آنها اطلاعات زیادی درخصوص این سیارک در دسترس نیست اما این اطمینان وجود دارد که از ساختاری بسیار بزرگ و چشمگیر برخوردار است.

از آن گذشته تصور می شود که این سیارک تقریبا از فلز تشکیل شده باشد که آن هم به احتمال فراوان آهن است.

تصور دانشمندان بر این است که این سیارک در ابتدا سطحی صخره ای داشته اما در اثر برخورد جرم فضایی به آن (که احتمالا در چند نوبت برخورد صورت گرفته) تغییرات زیادی در آن به وجود آمده است.

به گفته دانشمندان، این برخوردها آنچنان سخت بوده که در نتیجه آنها تنها هسته داغ سیارک باقی مانده است. این ساختار در گذر زمان خنک شده تا به سیارک آهنی به شکل امروزی درآید.

آژانس فضانوردی آمریکا هنوز برنامه زمانبندی شده دقیقی برای انتخاب این نامزدها و آغاز سفر اکتشافی آنها را اعلام نکرده است اما در صورت انتخاب این سیارک، هیجان اکتشافات فضایی به اوج خود خواهد رسید.

منبع: مهر
برچسب ها: ناسا سیارک صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز