۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
برای جمع آوری عجولانه سانتریفیوژها

به سازمان انرژی اتمی نشان شجاعت بدهید!

سازمان انرژی اتمی ایران پیش از حل و فصل موضوع پی‌ام‌دی اقدام به جمع‌آوری 6 هزار سانتریفیوژ کرده و برای توجیه این کار، گفته شده همه آنها غیرفعال بوده‌اند!
کد خبر : ۲۷۱۹۱۵
گروه سیاسی صراط - سازمان انرژی اتمی ایران قبل از تشکیل کمیته نظارت بر روند اجرای برجام و پیش از حل و فصل موضوع ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای کشور، اقدام به جمع آوری 6 هزار سانتریفیوژ کرده و برای توجیه این کار، گفته شده همه آنها غیرفعال بوده اند!

به گزارش گروه سیاسی صراط، اقدام سازمان انرژی اتمی در حالی است که یوکیو آمانو مدیرکل آژانس اخیرا آب پاکی را روی دست همه خوش خیالان داخلی ریخته و اعلام کرده است که گزارش او درباره پی ام دی، سیاه یا سفید نیست. به بیان ساده تر، قرار نیست آمانو پایان موضوعات گذشته پرونده هسته ای را اعلام کند.

این موضوع اگرچه پاسخ چند مقام کشورمان از جمله عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی را به همراه داشته آنها اعلام کرده اند تا زمان حل موضوع پی ام دی خبری از اجرای برجام نیست، اما اقدام سازمان انرژی اتمی نشان داد که این سازمان بدون توجه به این مباحث، کار خود را آغاز کرده و عملا هر آنچه را آژانس و 5+1 خواسته اند تمام و کمال به مرحله اجرا گذاشته است.

اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی واکنش چند نماینده مجلس را هم به همراه داشته؛ از جمله، اسماعیل کوثری که این اقدام را "تخلف" خوانده است. او گفته: " باید جمع‌آوری این سانتریفیوژها با نظارت تیم نظارت‌کننده بر روند اجرای برجام و زمانی که آنان تصمیم می‌گرفتند انجام می‌شد ولی سازمان انرژی اتمی زودتر این اقدام را انجام داده بود، ما در بازدید از تاسیسات هسته‌ای نطنز از نزدیک این تخلف را دیدیم و قطعاً آن پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود که بر چه اساسی و به دستور چه کسی این تخلف که البته جلوی آن گرفته شد، انجام شده است؟"

حال سوال اینجاست که آیا جمع آوری سانتریفیوژها در شرایطی که هنوز نشانه مثبتی از اظهارات آمانو برای پایان دادن به موضوع پی ام دی دیده نشده، با این توجیه که آنها غیرفعال بوده اند، عملا چراغ سبزی به طرف مقابل نیست؟ و آیا این موضوع به آژانس اطمینان خاطر نمی دهد که با هر گزارشی درباره پی ام دی، ایران بدون شک تعهدات خود را یکطرفه اجرا خواهد کرد؟ واقعا سازمان انرژی اتمی این اقدام خود را چگونه توجیه می کند؟ آیا آنها منتظر نشان شجاعت هستند؟!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۲۴
۳
فک میکنین سرخود همچین کاری کرده؟یعنی پای ...خان و ..آقا در میان نیس؟
متولد 59
|
United States of America
اتفاقا طبق شنیده ها قرار بود نشان شجاعت را به ایشان تقدیم کنند ولی متاسفانه نشان شجاعت ها در دولت قبل تقدیم معاونین ، وزار ، رئیس دفتر ، .....................، محکومین دادگاهی اختلاس ها و سایر عزیزان شده بود و دیگر نشان شجاعتی باقی نمانده بود که تقدیم جناب دکتر صالحی گردد.
حیف شد ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۱۶
۴
آقایون مگه آسمون به زمین میاد که به آقای لاریجانی رئیس مجلس هم بدن
ایشون در این زمینه خیلی زحمت کشیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۲۲
۲۰
چقدر هزینه برای ساخت و نصب این سانتریفیوژها پرداخت شده حالا آقایان ذوق زده دارند تخریبش میکنند بدون اینکه طرف مقابل تضمینی برای لغو تحریمها داده باشد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۲۰
۱۶
اگر پرونده PMD بسته نشود برجام باید لغو شود اما متاسفانه ما اقداماتی انجام داده ایم که براحتی برگشت پذیر نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۱۵
۵
ببین ساختن چقدر سخته / ولی ویرانی آسونه
رضا
|
Germany
|
۱۳:۴۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۱۲
۵
باسلام
صولادستگاه های فوق درصورت نصب بعدازبازکردن به دلیل حساسیت بالادیگرقابل نصب مجددنیستند!
این یعنی بادستان خودمان حدود6000دستگاه راازرده خارج کرده ایم!
حسین 110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
۱۳
۱۰
1-آقای صالحی مدتی پیش گفته بود به دستور رئیس جمهور سانتریفیوزها جمع آوری شد پس جناب آقای کوثری بهتره دنبال نخود سیاه نگردد.
2-بنده به عنوان رزمنده وجانباز این مملکت جانمان را نگذاشتیم که عده ای باترفندهای .......................... وبرخلاف اوامر مولایمان سید علی حرکت کنند ودرسخنرانیهایشان دم ازولایت فقیه بزنند و درمسیری خلاف حرکت کنند.
3- مردم انقلابی وفهیم ومسلمان این مملکت مقتدر تا کی باید نظاره گر توهین هایی مانند ؛ یک مشت بیسواد ، معلوم نیست ازکجا حقوق میگیرند ، با صهیونیستها همسو هستند . وغیره قراربگیرند و سکوت کنند ودم نزنند وبخواهند به طرقی مسیر انقلاب را عوض کنند که خدای ناکرده در مقابل خشم ملت انقلابی قراربگیرند و به سرنوشتی دچار شوند که راه برگشت نداشته باشند .
والسلام علی من التبع الهدی .
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز