۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
تعطیلی پایگاه براندازی

تحریم روسیه علیه سرمایه‌دار یهودی که با یکی از سران فتنه دیدار کرد

سخنگوی دادستان کل روسیه اعلام کرد که روسیه، اقدام به منع فعالیت بنیاد سوروس در خاک این کشور کرد. سورس در سال 85 با یکی از سران فتنه دیدار کرده بود.
کد خبر : ۲۷۱۹۳۶
گروه سیاسی صراط - "مارینا گریدناوا" سخنگوی دادستان کل روسیه اعلام کرد که روسیه، اقدام به منع فعالیت بنیاد سوروس در خاک این کشور کرد. او فعالیت "بنیاد جامعه باز جورج سوروس" را منافی منافع و امنیت ملی روسیه دانست و به مردم روسیه اعلام کرد که هرگونه اعتماد به و ارتباط با این بنیاد و سازمان‌های مشابه اکیدا اشتباه و ممنوع است و تبعات بدی دارد.

به گزارش صراط، بنیاد "خیرخواهانه" سوروس، متعلق به "جورج سوروس" -سیاست‌مدار و سرمایه دار یهودی آمریکایی- است و در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و طبق گزارش خود از آن زمان تاکنون 11 میلیارد دلار هزینه برای امور خود کرده است.

نقش جدی بنیاد سوروس در وقوع "انقلاب رز" گرجستان و "انقلاب نارنجی" سال 2004 اوکراین مورد تائید کارشناسان سیاسی و امنیتی است.

جورج سورس در سال 85 با یکی از سران فتنه دیدار کرده بود. پس از دستگيري افرادي مرتبط با فتنه، كيان تاج‌بخش يكي از دستگيرشدگان كه نماينده سابق بنياد جرج سوروس بود، در چهارمين جلسه رسيدگي به اتهامات عوامل و طراحان فتنه 88، از ديدار رییس دولت اصلاحات با جرج سوروس طي سفرش به امريكا در سال 1385 پرده برداشت و گفت: اگرما يكي از اولين نمونه هاي براندازي را ارتباط سفر عطريانفر به بنياد سوروس قبل از 1376 بدانيم، مي توانيم نهايت آن را ملاقات مستقيم خاتمي همراه محمدجواد ظريف با جرج سوروس در نيويورك در سال 1385 دانست كه اين يك ارتباط مستمر بوده و ادامه داشته است.

متن سخنراني سوروس در تاريخ 11 سپتامبر 2009 هم این موضوع را تایید می کند: "يكي از بهترين جلساتي كه من در ارتباط با پيش‌برد دموكراسي در جهان اسلام و به ويژه ايران در آن حضور يافتم، ملاقاتي بود كه در روز سه شنبه 14 سپتامبر 2006 با محمد خاتمي رئيس جمهور سابق ايران برگزار كردم. من حدود ده سال در انتظار ديدار آقاي خاتمي بودم و به همين دليل لين ديدار آن چنان براي من جذاب و به يادماندني بود كه حتي روز و ساعتش نيز در حافظه‌ام ثبت شده است. هدف از ديدار من با محمد خاتمي نيز دستيابي به آگاهي از درون كشوري منزوي بود، كشوري كه براي برقراري ارتباطات با آن فرصت هاي محدودي وجود دارد و با توجه به تحولات اخير منطقه چنين جلساتي ارزشمند است و مي تواند به اتخاذ تصميمات سياسي مؤثر كمك كند."

البته طبیعی است که دفتر رییس دولت اصلاحات مطابق انتظار همه ای اخبار را تکذیب کرد! این دیدار سه سال قبل از «فتنه 88» انجام شده بود.