۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

سفر نخست وزیر عراق به کربلا+عکس

نخست وزیر عراق برای زیارت اربعین و بازدید از تدابیر امنیتی ایجاد شده در شهر کربلا به مناسبت ایام اربعین دیشب وارد این شهر شد.
کد خبر : ۲۷۱۹۴۰
صراط:  نخست وزیر عراق برای زیارت اربعین و بازدید از تدابیر امنیتی ایجاد شده در شهر کربلا به مناسبت ایام اربعین دیشب وارد این شهر شد.

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: حیدر العبادی، شامگاه دوشنبه، برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد استان کربلا شد.

سفر نخست وزیر عراق به کربلا+عکس

العبادی همچنین به گشت زنی در خیابان های کربلا پرداخت و در موکب های ایجاد شده در مسیر این شهر حضور یافت تا از تدابیر امنیتیِ به کار گرفته شده جهت تامین امنیت زائران، از نزدیک اطمینان حاصل کند. حضور نخست وزیر عراق در شهر مملو از جمعیت کربلا در این مراسم نشان دهنده امنیت بالای حاصل شده در نتیجه همکاری های امنیتی ایران و عراق است.

تاکنون میلیون ها تن از زائران، از شهرهای مختلف عراق و کشورهای عربی و اسلامی، به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شده اند. مساله تامین امنیت حجم انبوه زائران بویژه در سایه تهدیدات احتمالی از سوی برخی رژیم های عربی منطقه و سازمان های تروریستی متبوع آنها، به چالش اصلی دولت عراق تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی ایران در بخش پدافندی مسئولیت تامین امنیت زایران حسینی در شهرهای میزبان عتبات عالیات و مسیرهای رفت و برگشت زایران خود را بر عهده دارد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اخیراگفت که شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی، پوشش پدافندی کاملی در مراسم اربعین برای زائران در مسیر رفت و برگشت همانند سال‌های گذشته برقرار می‌کند.

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات نیز عصر سه شنبه با حضور در مرز بین المللی مهران با مطلوب ارزیابی کردن روند تردد زائرین از مهران گفت: مردم با آرامش سفر خود را به کربلای معلی و شرکت در مراسم اربعین انجام دهند و با خیال راحت می توانند به کشور برگردند.


وی بیان داشت: با همکاری دولت عراق ضریب احتمال ناامنی به کمترین حد رسیده و احتمال حوادث ضد امنیتی در مرزها به صفر رسیده است. با مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان امنیت مطلوب و پایداری در مرزهای رسمی کشور وجود دارد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط عراق اربعین
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز