۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

بلاتکلیفی برخی از زائران در مرز مهران

در حالی که از روز گذشته هشدارهایی برای محدود شدن مرز مهران داده شد، برخی از زائران بدون توجه به این هشدارها به این مرز مراجعه کرده‌اند.
کد خبر : ۲۷۱۹۵۷
صراط:  در حالی که از روز گذشته هشدارهایی برای محدود شدن مرز مهران داده شد، برخی از زائران بدون توجه به این هشدارها به این مرز مراجعه کرده‌اند.

بر اساس اظهارات برخی از زائران، ازدحام بیش از حد جمعیت در نقطه صفر مرزی مهران و کمبود امکانات در این نقطه اعتراضات زائرانی که هنوز موفق نشده‌اند از این مرز عبور کنند را در پی داشته است.

مسئولان حج و زیارت پیش از این اعلام کرده بودند، بیشترین تجمعی که سبب تعلل و کند شدن تردد در این نقطه شده حضور زائران بدون ویزا است. مسئولان ایرانی بارها درباره ممنوعیت سفر به عراق بدون ویزا هشدار داده‌اند. نماینده سازمان حج و زیارت در عراق نیز به خبرنگار ایسنا از دستگیری برخی از زائران بدون ویزا در عراق خبر داده بود.

بر اساس تماس‌هایی که برخی از زائران از نقطه صفر مرزی مهران با خبرنگار ایسنا داشته‌اند، تردد از این مرز به سختی در حال انجام است.

یکی از زائران در تماس با خبرنگار ایسنا، می‌گوید: از هفت صبح تاکنون در ترافیک سنگین مرز مهران مانده‌ایم. تا چشم کار می‌کند ماشین دیده می شود. بارندگی شدید است و بسیاری از زائران از ماشین خود پیاده شدند و بی هدف در مسیری حرکت می کنند. هیچ چادر هلال احمر یا ماشین راهنمایی و رانندگی وجود ندارد، با استانداری و نیروی انتظامی هم تماس گرفتیم و پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردیم.

حسین نباتی اضافه می کند: ما پیش بینی این موضوع را نکرده بودیم به همین دلیل بدون آب و غذا حرکت کردیم و حالا مجبوریم از ماشین های دیگر کمی آب یا غذا بگیریم. ما در 15 کیلومتری مرز مهران هستیم و حتی یک تابلوی راهنمایی که نزدیک ترین روستا را معرفی کند نمی‌بینیم.

او ادامه می دهد: به دلیل ترافیک سنگین، بنزین بسیاری از خودروها تمام شده است. از نظر من این شرایط بحرانی است.

این درحالی است که مسئولان ایرانی بارها اعلام کردند که زائران می‌توانند از مرز شلمچه و چزابه عبور کنند و همچنین پیش بینی شرایط جوی، بارندگی و سرما را برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه کرده بودند اما برخی از زائران بدون در نظر گرفتن این ملاحظات همچنان مرز مهران را برای عبور انتخاب کرده اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط مهران اربعین