۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

فابیوس: همکاری با ارتش اسد منتفی است

وزیر امورخارجه فرانسه تاکید کرد، تا زمانی که رئیس جمهوری سوریه قدرت را در دست دارد، احتمال همکاری با ارتش سوریه برای مبارزه با گروه تروریست داعش منتفی است.
کد خبر : ۲۷۱۹۷۰
صراط:  وزیر امورخارجه فرانسه تاکید کرد، تا زمانی که رئیس جمهوری سوریه قدرت را در دست دارد، احتمال همکاری با ارتش سوریه برای مبارزه با گروه تروریست داعش منتفی است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: اگر ما به یک گذار سیاسی دست یابیم و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه عزل شود، احتمال همکاری با ارتش سوریه و انجام اقدامات مشترک علیه تروریسم وجود خواهد داشت. اما تحت حکومت اسد این احتمال منتفی و غیرممکن است.

وی افزود: کامل مشخص است که ارتش سوریه تحت حکومت اسد نمی‌تواند با مخالفان میانه‌رو سوری همکاری کند.

فابیوس هفته گذشته با اعلام اینکه نیروهای دولت سوریه ممکن است به مبارزات با داعش بپیوندد به این شایعه دامن زد. با وجود آنکه فابیوس تاکید کرد منظورش به نیروهای دولتی پس از عزل اسد بوده، اما این اظهاراتش به تیتر اخبار در سراسر جهان تبدیل شد.

فرانسه مدت‌ها بر عزل اسد تاکید داشته است. اما همزمان با تغییر اولویتش به سمت نابودی داعش، نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است پاریس موضعش نسبت به عزل اسد را نرمتر کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط بشار اسد ارتش