۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

ناتو: در حال تقویت ترکیه هستیم

دبیرکل ناتو بعد از نشست وزرای خارجه این ائتلاف بار دیگر بر حمایت کشورهای عضو از آنکارا تاکید کرد و گفت: در حال تقویت خطوط هوایی ترکیه هستیم.
کد خبر : ۲۷۱۹۷۶
صراط:   دبیرکل ناتو بعد از نشست وزرای خارجه این ائتلاف بار دیگر بر حمایت کشورهای عضو از آنکارا تاکید کرد و گفت: در حال تقویت خطوط هوایی ترکیه هستیم.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ترکیه هم‌پیمان اصلی در ناتو است و ما در حق ترکیه در دفاع از حریم هوایی و زمینی‌اش تاکید داریم. ناتو اکنون در حال بررسی راه‌های تقویت خطوط دفاعی ترکیه است اما این مساله ربطی به سرنگونی جنگنده روسی ندارد بلکه برنامه‌ای است که بعد از رخدادهای جنگ سوریه در دستور کار قرار گرفته است.

دبیرکل ناتو در بخشی از سخنان خود به حضور در افغانستان اشاره کرد و گفت: باقی ماندن نظامیان ناتو و تعداد آن بعد از 2016 چگونگی کار برای توانمند کردن ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان و نیز مشارکت سیاسی با دولت این کشور برای حل مشکلات از جمله اساسی‌ترین برنامه‌های ناتو در افغانستان است. آنچه که ناتو در افغانستان انجام می‌دهد در راستای مبارزه با داعش است. بزرگترین جبهه ما همچنان افغانستان است و تلاش می‌کنیم تا نگذاریم پیروزی‌های ناتو در این کشور به هدر برود.

استولتنبرگ در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برنامه‌های ناتو در مقابله با داعش نیز گفت: ناتو نقش زیادی در رویارویی با داعش دارد بیشتر اعضای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا اکنون از اعضای ناتو هستند. ما تلاش داریم تا به مقابله با ریشه‌های داعش و تقویت ارتش و دولت‌های محلی در سرکوب داعش و تروریسم تمرکز کنیم. اکنون برنامه‌هایی در عراق در دست داریم و به زودی نظامیان اردن و تونس نیز آموزش می‌بینند.

دبیرکل ناتو درباره تحرکات داعش در لیبی نیز گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای دخالت نظامی در لیبی نداریم، ناتو معتقد است ابتدا باید صلح در لیبی شکل بگیرد و سپس ما برای آموزش نیروهای این کشور و مقابله با تروریسم اقدام کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط ناتو ترکیه