۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

دولت برنامه مشخصی برای رکود ندارد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس پیگیری‌ها و انجام گفت‌وگوها با هیئت وزیران مشاهده می‌شود که برنامه مشخصی برای رونق تولید و خروج از رکود اقتصادی وجود ندارد.
کد خبر : ۲۷۲۰۰۴
صراط: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس پیگیری‌ها و انجام گفت‌وگوها با هیئت وزیران مشاهده می‌شود که برنامه مشخصی برای رونق تولید و خروج از رکود اقتصادی وجود ندارد.

عبدالرضا مصری در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان که امروز در دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه نمایندگان مجلس تنها قانون‌گذاری و نظارت بر امور اجرایی کشور است و براساس قانون اساسی وظیفه دولت اجرای قوانین مصوب مجلس است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات اجرایی در قبال مسائل کشور همچون بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بر عهده دولت قرار دارد و وظیفه نمایندگان مجلس تنها قانونگذاری و نظارت بر نحوه اجرای آنها است.

مصری با بیان اینکه وظیفه مجلس همچون ریل‌گذاری خطوط راه‌آهن و وظیفه دولت عبور دادن قطار طرحها است، عنوان کرد: با وجود تلاش نمایندگان مجلس برای خروج از رکود و اجرای طرحهای تولیدی اما بسیاری از طرحهای دارای بار مالی از سوی دولت رد می‌شوند.

مصری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه امنیتی و علمی در بهترین سطح ولی در عرصه اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است، گفت: مسبب اساسی نابه‌سامانی اقتصاد کشور نظام بانکداری است و اتکای چرخه اقتصادی کشور به سیستم بانکداری مخربی متکی بوده که تولید را تقویت نکرده و دلال بازی و ربا را تقویت می‌کند.

وی اتکا به نظام اقتصادی نفتی را سبب کاهش تولید و افزایش واردات نیروی انسانی دانست و افزود: ساخت پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه براساس توجیه کاهش وابستگی به خام فروشی نفت که بهبود وضعیت اقتصادی کشور، رونق تولید و بهره‌وری نیروی کار بومی را به همراه دارد با موانع بسیاری محقق شد.

مصری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بهترین درمان برای اقتصاد دچار سرطان است، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دو سال گذشته مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، نمایندگان مجلس استان کرمانشاه در راستای اجرای این سیاست برای ساخت طرحهایی همچون پالایشگاه آناهیتا و کاهش بیکاری تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مجلس به وزیران دولت یازدهم فرصتهای بسیاری برای بهبود وضعیت داده است، بیان کرد: با وجود توقع از هیئت وزیران برای بهبود وضعیت اقتصادی و بیکاری هنوز اقدامات موثری در این زمینه انجام نشده است و نمایندگان مجلس نیز به منظور عدم اختلال در فعالیتهای با اعطای فرصت آنها را استیضاح نکرده‌اند.

مصری اظهار کرد: بودجه و اعتبار پالایشگاه آناهیتا 12 هزار میلیارد تومان است که در کشور تاکنون یک پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان وجود نداشته و کل بودجه عمرانی کشور نیز 30 هزار میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، گفت: آن بخش از تعهدات  مصوبات سفر مقام معظم رهبری که تامین منابع مالی آن از محل بیت رهبری بوده محقق شده اما تعهدات مربوط به دولت در این سفر به دلایل مختلف اجرایی نشده است.

به گزارش تسنیم این جلسه با وجود حضور به موقع دانشجویان با تأخیر بسیار و تا دقایقی بدون سیستم صوتی برگزار شد و دارای حواشی بسیاری بود که اعتراض دانشجویان و سخنرانان را به همراه داشت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط مجلس دولت رکود