۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲

جزئیات تحریم‌ها علیه ترکیه اعلام شد

نخست‌وزیر روسیه جزئیات مجموعه تحریم‌هایی که باید علیه ترکیه اعمال شوند را تأیید کرد.
کد خبر : ۲۷۲۰۳۸
صراط: به نقل از رویترز، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه مجموعه تحریم‌های مدنظر گرفته شده برای اعمال ضد ترکیه را تأیید کرد.

این فرمان که در وبگاه رسمی دولت روسیه منتشر شده است شامل فهرستی از محصولات کشاورزی است که روسیه از تاریخ یکم ژانویه سال 2016 دیگر آن‌ها را از ترکیه وارد نخواهد کرد، همچنین شامل ممنوعیت رسمی پروازهای چارتر به ترکیه از تاریخ یکم دسامبر است.

با این حال این مجموعه تحریم‌ها پروژه‌های مهم بخش انرژی همچون خط لوله گاز ترکیش‌استریم یا مواد غذایی همچون لیمو یا خشکبار که تشکیل دهنده قسمت عمده واردات روسیه از ترکیه است را در بر نمی‌گیرد.

فرمان دولت روسیه که به امضا مدودف رسیده است همچنین شامل توقف فعالیت کمیسیون تجاری دو جانبه و اعمال محدودیت‌هایی بر شرکت‌های حمل و نقل ترکیه است.

فهرست مواد غذایی ممنوعه شامل میوه و سبزیجاتی همچون گوجه فرنگی، پیاز، خیار، انگور، زردآلو، سیب همچنین محصولات مرغی و نمک است.

روز شنبه بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که این تحریم‌ها باید اعمال شوند. مقامات روس همچنین اعلام کرده‌اند که اگر لازم شود این تحریم‌ها می‌توانند گسترده‌تر شوند.

تنش در روابط مسکو و آنکار از زمانی شکل گرفت که دو جت اف-16 نیروی هوایی ترکیه یک جنگنده سوخو-24 روسیه را در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه با موشک هدف قرار داده و سرنگون کردند.

مقامات ترک ادعا کرده‌اند که جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقش کرده است، اما مقامات روس آن را رد می‌کنند.

منبع: تسنیم