۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴

تشریح سفر اعضای هیئت دولت به منطقه آزاد اروند +تصاویر

سفر اعضای هیئت دولت به منطقه آزاد اروند به‌منظور بررسی روند تردد زوار با کش و قوس‌هایی همراه بود که در زیر به آن پرداخته شده است.
کد خبر : ۲۷۲۰۶۱

صراط: ظهر امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه اعضای ستاد اربعین از جمله عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و حمل و نقل و پایانه‌ها از طریق فرودگاه آبادان وارد منطقه آزاد اروند و سپس راهی مرز شلمچه شد.

این سفر بنا به گفته جهانگیری در راستای بررسی روند تردد زوار از این مرز و انجام تمهیدات لازم و رفع کم و کاستی‌ها برای استقبال از زائران کربلایی انجام گرفت.

 تشریح سفر جهانگیری به منطقه آزاد اروند +تصاویر

تشریح سفر جهانگیری به منطقه آزاد اروند +تصاویر

تشریح سفر جهانگیری به منطقه آزاد اروند +تصاویر

*تشکر از خدمت‌رسانی مواکب مردمی

وی در مرز شلمچه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز که روز ماقبل آخر اربعین است هم برای تقدیر و تشکر از مردم که خدمات بسیار ارزنده‌ای را برای زوار انجام داده و هم از مسئولان که برنامه‌های دقیقی را از ماه‌ها پیش تدارک دیدند، به این منطقه سفر کردیم.

جهانگیری با ابراز رضایت از خدمات‌رسانی انجام شده در این مرز تصریح کرد: اربعین امسال از شور، شعف و شکوه بیشتری به سال‌های گذشته برخوردار بوده و مردم با آرامش بهتری از مرزها تردد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مواکبی که مردم راه‌اندازی کرده و خانم‌هایی که برای زوار مشغول پختن غذا و نان هستند و خدمات بدون‌ منت این عزیزان، واقعاً هر انسانی را شرمنده می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان نیز عنوان کرد: در جلسه امشب ستاد اربعین اگر مسئله‌ای باشد حتماً تصمیمات لازم برای رفع آن اتخاذ خواهد شد و زوار اربعین بدون دغدغه می‌توانند به کشور بازگردند.

 تشریح سفر جهانگیری به منطقه آزاد اروند +تصاویر

*احتمال بسته شدن مرز مهران/ حتما با ویزا!

از سوی دیگر وزیر کشور نیز در جمع رسانه‌ها از احتمال بسته شدن مرز مهران به دلیل ازدحام و ترافیک جمعیتی خبر داد و گفت: مرزهای زمینی شلمچه و چذابه مشکلی ندارد و کماکان برای تردد زائران باز است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: ستاد اربعین تا این لحظه در خصوص مسدود کردن دو مرز شلمچه و چزابه برای تردد زائران تصمیمی نگرفته است.

وی در پایان بار دیگر از زائران خواست و تاکید کرد: حتما برای عزیمت به عتبات عالیات و کربلا، گذرنامه و روادید داشته باشید.

 تشریح سفر جهانگیری به منطقه آزاد اروند +تصاویر

تشریح سفر جهانگیری به منطقه آزاد اروند +تصاویر

*تداوم خدمت‌رسانی‌ها تا 28 صفر

استاندار خوزستان نیز در ادامه از ادامه خدمت‌رسانی به زوار اربعین تا 28 صفر در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: پشتیبانی‌ها متشکل از بخش‌های دولتی و موکب‌ها تا این تاریخ برقرار خواهد بود، ضمن اینکه در پایان نیز باید گزارش کاملی را از هر آنچه در این خصوص اتفاق افتاده (ارائه خدمات زوار از ابتدا تا آخر)، در قابل گزارش به وزیر کشور ارائه شود تا برای رسیدن به یک برنامه‌ریزی مدون و مناسب در جهت خدمات‌رسانی به زوار اقدام شود.

عبدالحسن مقتدایی اضافه کرد: تا 28 صفر با هدف ارائه خدمات به زوار در بخش پشتیبانی، تدارکات، استقرار نیروها در مرز، گذرنامه، نیروی انتظامی، سپاه، مرزبانی در بحث بعد امنیتی و به لحاظ تدارکاتی تمام دستگاه‌ها در آماده باش کامل به سر می‌برند تا بتوانیم خدمات خوبی به این عزیزان تا هنگام بازگشت به کشور انجام دهیم.

وی در پایان هدف از بازدید مسئولان ملی و کشوری از مرزهای استان را در این ایام به فال نیک گرفت و گفت حضور مسئولان به‌ویژه مسئولان عالیرتبه کشوری باید سبب شود تا به برخی موضوعاتی که قرار است هر سال تکرار شود پرداخته تا با یک نظم و انضباط خاصی بتوانیم خدمات مناسبی را به زائران و مردم ارائه کنیم.

 تشریح سفر جهانگیری به منطقه آزاد اروند +تصاویر

*ناهماهنگی روابط عمومی فرمانداری در اوج همکاری خبرنگاران!

پس از آن اعضای هیئت دولت راهی هتل کاروانسرای آبادان شدند و طی نشستی ویژه بدون حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان جلسه‌ای را برگزار کردند.

گفتنی‌ست طی روزهای اخیر با وجود همه هماهنگی‌ها و همکاری‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه آبادان برای پوشش اخبار مسئولان عالیرتبه کشوری و حتی همراهی با این مسئولان تا مرز شلمچه، به وفور شاهد بی‌هماهنگی‌های روابط عمومی فرمانداری این شهرستان در فراهم آوردن حداقل و ابتدایی‌ترین امکانات از جمله سرویس ایاب و ذهاب بوده‌ایم.

 

*کلنگ‌زنی "مرکز سلامت شلمچه" با حضور معاون استاندار

در حاشیه این بازدیدها همچنین آیین کلنگ‌زنی "مرکز سلامت شلمچه" با حضور با حضور فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی خوزستان و بدون حضور مسئولان کشوری برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این آیین، مدت زمان پیش‌بینی شده برای ساخت این مرکز را یک سال عنوان کرد و افزود: مرکز سلامت شلمچه شامل بخش‌های مختلف: فوریت‌های پزشکی و اورژانس، خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها، مرکز قرنطینه مرزی، بخش درمان سرپایی و بستری موقت برای چند ساعت و واحد هماهنگی و پذیرش گردشگران سلامت است.

عبدالناصر میرشکاک در پایان افزود: تمام خدمات مذکور در طول سال و برای عموم ارائه می‌شود اما در ایام مناسبتی همچون اربعین که حجم بالایی از زوار در منطقه حضور پیدا می‌کنند مراقبت‌ها و فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان در این مرکز تشدید خواهد شد.

منبع: فارس