۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

تصمیم اردن برای اخراج 800 پناه جو

مقام های اردن امروز چهارشنبه تصمیم گرفتند حدود 800 تبعه سودانی را که به علت شرایط ناگوار جنگ و درگیری و برای درمان به این کشور پناه آورده اند، اخراج کنند.
کد خبر : ۲۷۴۷۶۲
صراط: به نقل از "سی ان ان عربی" مقام های اردنی این تصمیم را درحالی اتخاذ کرده اند که اتباع سودانی در اردن، حدود یک ماه است که در اعتراض به اوضاع ناگوار انسانی خود در این کشور، مقابل مقر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در چادرهای پلاستیکی به سر می برند.

بر اساس این گزارش"محمد المومنی" سخنگوی دولت اردن امروز چهارشنبه گفت: تصمیم اخراج اتباع سودان با هماهنگی مقام های ذی ربط سودان اتخاذ شده است زیرا این افراد مشمول قائده پناهندگی نمی شوند.

وی افزود: این افراد برای معالجه به اردن آمده اند، حق پناهندگی به آنها اعطا نشده و کمیساریای پناهندگان نیز به آنها پناهندگی نداده است.

اغلب پناه جویان سودانی به علت وجود جنگ در دارفور و دو منطقه نیل آبی و کوه های نوبه در سودان، با ویزای درمانی و پزشکی به اردن سفر کرده اند.

کمیساریای عالی امور پناهندگان پیشتر پناهندگی حدود  2 هزار تن از ابتاع سودانی را در اردن به رسمیت شناخت، این درحالی است که حدود هزار و 500 تن دیگرهمچنان در فهرست انتظار برای به رسمیت شناخته شدن پناهندگی اشان هستند.
منبع: العالم