۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

۷ نفر در اثر آنفولانزا در فارس جان باختند

از مجموع 238 نفر فرد مبتلا به آنفولانزا در استان فارس در سال جاری، هفت نفر جان خود را از دست داده اند.
کد خبر : ۲۷۵۶۲۸
صراط: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع 238 نفر فرد مبتلا به آنفولانزا در استان فارس در سال جاری، هفت نفر جان خود را از دست داده اند.

محمد هادی ایمانیه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس در شیراز افزود: 433 نفر در استان فارس مشکوک به ابتلا به بیماری آنفولانزا بودند که پس از انجام آزمایش های لازم، ابتلای 238 نفر از آنها به این بیماری محرض شد.

وی ادامه داد: هفت نفر از افراد مبتلا به آنفولانزا از زنان باردار هستند اما هیچ یک از هفت نفر فرد فوت شده جزو زنان باردار نبوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: سال گذشته نیز 111 نفر در فارس به بیماری آنفولانزا مبتلا شده بودند که هشت نفر از آنها جان باختند.

او گفت: افراد فوت شده همگی از جمله افراد دارای بیماری های تنفسی بوده اند و علت ان نیز مقاومت کم این افراد در مقابل این بیماری است.

ایمانیه اظهار کرد: تب (معمولا بالای 38.5 درجه سانتیگراد) و حداقل یکی از علائم سرفه، گلودرد، درد عضلانی، سردرد، سرگیجه، دل درد، دل پیچه، اسهال و استفراغ از جمله علائم این بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بیماری آنفولانزا یک بیماری تنفسی ناشی از آلودگی با ویروس آنفولانزا است که بسیار عفونی بوده و می تواند به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

او افزود: در صورت مشاهده تنگی نفس، درد یا فشار در قفسه سینه، سرگیجه ناگهانی، گیجی، استفراغ شدید، عود مجدد و ناگهانی بیماری پس از بهبودی، تغییر رنگ کبود یا خاکستری پوست (به خصوص در کودکان)، عدم هوشیاری و عدم نوشیدن مایعات به اندازه کافی، فرد بیمار باید جهت بستری و درمان به بیمارستان منتقل شود.
منبع: میزان