۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

دردسرجدید برای سرویس مخفی آمریکا

آژانس امنیتی "سرویس مخفی" آمریکا به دنبال دزدیده شدن تجهیزات امنیتی یکی از ماموران این آژانس دچار دردسر جدیدی شد.
کد خبر : ۲۷۶۲۸۹
صراط: به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، در آخرین مورد از رسوایی‌ها و دردسرهایی که گریبانگیر سرویس مخفی آمریکا به عنوان یک آژانس امنیتی فدرال مهم شده، تجهیزات امنیتی یکی از ماموران این سرویس شامل اسلحه، علامت شناسایی، بی‌سیم و حافظه فلش محرمانه وی در روز روشن از خودروی وی در مرکز شهر واشنگتن دزدیده شد.

شبکه خبری سی‌.ان‌.ان گزارش داد، این دزدی در ساعت چهار عصر روز دوشنبه به وقت واشنگتن رخ داده است. این دزدی در حالی انجام شده که خودروی این مامور در نزدیکی مقر سرویس مخفی آمریکا در شهر واشنگتن در محلی نسبتا شلوغ و ایمن از این شهر پارک شده بود.

بر اساس اعلام پلیس این منطقه زمانی که مامور مذکور به خودرویش بازمی‌گردد در کمال تعجب می‌بیند که پنجره عقب از جا در آمده است و در نهایت مشخص شد که سلاح کلت، بی‌سیم، دستبند، حافظه فلش محرمانه، نشان شناسایی مخصوص سرویس مخفی و یک کیف مشکی رنگ متعلق به این مامور دزدیده شده است.

این در حالی است که بخش زیادی از جزئیات این حادثه هنوز فاش نشده است. هنوز گفته نشده که آیا این مامور با رها کردن تجهیزاتش در خودروی شخصی و در شرایط غیر ایمن پروتکل‌های امنیتی را نقض کرده است یا خیر. این دزدی پرمناقشه که در روز روشن و در وسط شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا اتفاق افتاده، خبر بسیار بدی برای سرویس مخفی آمریکاست که در سال‌های اخیر گرفتار دردسرها و رسوایی‌های متعددی شده است.

یکی از رسوایی‌های این سرویس مربوط به اعمال غیراخلاقی ماموران آن در سال 2012 در کارتاجنای کلمبیا است. همچنین از سال 2011 تاکنون تعداد زیادی مورد عبور آسان از حصار امنیتی اطراف کاخ سفید گزارش شده که نشان از ناکارآمدی این سرویس امنیتی دارد که مسوول حفاظت از جان رئیس جمهور آمریکا و خانواده وی است. قانونگذاران هر دو حزب اصلی در کنگره آمریکا نسبت به این روند رسوایی‌ها در سرویس مخفی اظهار نگرانی‌ کرده و از بحران در این آژانس امنیتی خبر داده‌اند.

منبع: ایسنا