۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱

روایت یک شاهد عینی از عاشورای 88

معاون اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و شاهد عینی آشوب‌گری فتنه‌گران 88 به تشریح وقایع روز عاشورا ایام فتنه پرداخت و گفت: نخستین حرکت میدانی فتنه‌گران 88 شب انتخابات صورت گرفت.
کد خبر : ۲۷۶۷۵۵

صراط: محمد ذوقی مسئول سیاسی بسیج دانشگاه تهران در سال 88 در ادامه برنامه‌های کاروان طلبگی «روایت فتنه» در جمع اعضای این کاروان اظهار داشت: مسئله انتخابات 88 با توده مردم گره خورد که در انتخابات‌های دیگر بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: پیش از انتخابات سال 88 موارد کمی از آشوب و آتش زدن سطل‌های زباله در تهران مشاهده می‌شد اما نخستین حرکت میدانی آشوب‌گران، شب انتخابات صورت گرفت که عده‌ای با جمعیتی حدود 2 هزار نفره و به صورت منسجم راه‌پیمایی می‌کردند و علیه رهبر معظم انقلاب، شعار می‌دادند.

ذوقی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در دومین حرکت میدانی خود، شام انتخابات در میدان ولی‌عصر (عج) به مردم عادی حمله می‌کردند و به برخی از بانوان آسیب می‌رسانند.

وی با اشاره به برخی از مشاهدات خود نسبت به آشوب‌های بعد از انتخابات و بی‌حرمتی فتنه‌گران، افزود: نوع رفتارها و آشوب‌های خیابانی فتنه‌گران به وضوح بیانگر این بود که عده‌ای در این میان، تعلیم‌دیده نسبت به جنگ خیابانی هستند.

این فعال سیاسی همچنین به فتنه‌گری دشمن در روز عاشورا اشاره کرد و افزود: روز عاشورا عده‌ای نقاب زده و آشوبگر به خیابان‌ها آمده بودند و ایستگاه‌های صلواتی و پرچم‌های حسینی (ع) را به آتش می‌کشیدند؛ تا اینکه هیئت عزاداری حاج سعید حدادیان برای عزاداری به بیرون آمدند و آشوب‌گران به آنها حمله‌ور شدند.

وی بیان کرد: روز عاشورا به صورت ناشناس به جمع برخی از فتنه‌گران وارد شدم و شنیدم که با یکدیگر صحبت می‌کردند و اسامی مستعاری را به زبان می‌آوردند که چه دستوری از آنها رسیده و باید عملی شود!

ذوقی ادامه داد: روز عاشورا یک‌مرتبه آشوب‌گران به سوی یک خانم محجبه و فرزند شیرخوارش حمله‌ور شدند و آن‌قدر به او سنگ‌پرانی کردند تا او را فراری دادیم؛ البته این تنها تعرض آنها به بانوان محجبه نبود و بارها این عمل فجیع را تکرار کردند تا جایی که دیدم یک بانو را برهنه می‌کردند و او را کتک می‌زدند.

وی گفت: یکی از فتنه‌گران را دیدم که پرچم حضرت ابوالفضل (ع) را به مواضعی از بدن خود می‌کشید تا نهایت بی‌احترامی به این ساحت مقدس را انجام داده باشد.

تثبیت روایت سره از وقایع فتنه 88 یکی از اهداف شکل‌گیری کاروان روایت فتنه است، چراکه اگر در هر برهه از تاریخ، مبنای وقایع و حقایق آن از طرف افرادی که به صورت مباشر در لایه‌های مختلف درگیر آن واقعه بودند نقل و روایت نشود احتمال تحریف و مصادره آن وجود دارد.

گفتنی است، محمد ذوقی متولد 1363، دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه تهران در کارنامه کاری خود مدیرمسئول و سردبیر سابق خبرگزاری دانشجو، دبیر هفتمین جشنواره نشریات دانشجویی سراسر کشور و مسئول سیاسی سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران را به همراه دارد.

منبع: فارس