۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

گزارش کامل از همایش ائتلاف اصولگرایان

اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» امروز پنجشنبه ۱۰ دی با حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی و برخی شخصیت‌های سیاسی در تهران برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۷۸۶۲

صراط:  اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» امروز پنجشنبه ۱۰ دی با حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی و برخی شخصیت‌های سیاسی در تهران برگزار شد.

اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» امروز پنجشنبه 10 دی با حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی و برخی شخصیت‌های سیاسی در تهران برگزار شد.

در این همایش علاوه بر آیت الله موحدی کرمانی به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف، ححج اسلام تقوی و ابراهیمی نیز سخنرانی کرده و گزارشی از روند وحدت اصولگرایی ارائه دادند.

حسین مظفر، مسعود زریبافان، لطف‌الله فروزنده، پرویز سروری، صادق خلیلیان، عبدالحسین روح‌الامینی، شهاب‌الدین صدر، محسن کوهکن، حسین الله کرم، مهدی چمران، صادق محصولی، آیت‌الله قرهی، سید مهدی هاشمی، فاطمه آلیا، لاله افتخاری، حسین فدایی، محمدنبی حبیبی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی، اسدالله عباسی، ابوالقاسم رئوفیان، سید محمد حسینی، مجید متقی‌فر، حسین کنعانی مقدم، الیاس نادران، غلامرضا خواجه سروی، محمدعلی رامین، سعید حدادیان، زهره طبیب‌زاده، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، احمد توکلی و مهرداد بذرپاش در این همایش حضور داشتند.

*آیت‌الله موحدی کرمانی: نباید سهم‌خواهی و گروه‌گرایی در اصولگرایان راه پیدا کند/ مجلس ششم را فراموش نکرده‌ایم

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز طی سخنانی در اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران برگزار شد، مقطع کنونی را مقطعی حساس عنوان کرد و اظهار داشت: نباید به کسرت جمعیت خود در نشست‌ها غره شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید هدف اصولگرایان تشکیل مجلسی در خدمت اسلام و تابع ولایت باشد، نسبت به گروه‌گرایی و سهم‌خواهی در میان اصولگرایان در عرصه انتخابات هشدار داد و اظهار داشت: اگر بنابر تصمیم شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان، کاندیداهای گروه یا حزب خاصی در میان فهرست نامزدهای اصلح قرار نگرفتند نباید موجبات ناراحتی فراهم آورد.

آیت‌الله موحدی کرمانی اخلاص در کارها را مشکل‌تر از خود کار و شرط مشمول شدن لطف الهی را اخلاص عنوان کرد و گفت: وقتی اخلاص باشد دیگر بر سر صندلی مجلس دعوا نخواهد شد چرا که کاندیداها پیش خود محاسبه می‌کنند که با حضور من در انتخابات ممکن است رأی اصولگرایان شکسته شود پس من باید کنار روم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر در این مقطع حساس انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی اشخاص گام‌های صادقانه بردارند می‌توانند بشارت داده و تبریک گویند که در کربلا همراه امام حسین (ع) و نیز در جمل به صفین و نهروان همراه امیرالمومنین (ع) بودند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: دین را چگونه بهتر از این یاری کنیم که خبرگانی انتخاب نماییم تا تضمین تداوم ولایت باشند؛ اگر خدای ناکرده حادثه‌ای برای رهبر معظم انقلاب پیش آمد باید فکر آن روز را کرده باشیم و خبرگانی را امروز برگزینیم که بتوانند رهبری انتخاب کنند که بتواند بگوید من راه امام (ره) و رهبری را ادامه می‌دهم. چرا که ممکن است افرادی عالم و زاهد باشند اما باید دید گذشته‌شان چیست.

موحدی کرمانی گفت: البته خدا به رهبر انقلاب طول عمر دهد و امیدواریم دیگر نیازی نباشد تا ظهور امام عصر(عج)، خبرگان فردی را انتخاب کنند ولی باید فکر بعد را نیز کرد.

وی افزود: اگر مردم خودشان هم تشخیص نمی‌دهند که چه کسی را برای خبرگان برگزینند باید به افراد مورد اعتماد، صالح و امین مراجعه کنند و از آنان بخواهند که گزینه‌ای اصلح را به آ‌نان معرفی کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با یادآوری جهت‌گیری‌های مجلس ششم گفت: باید مجلسی انتخاب کنیم که جلوی رهبری نایستد زیرا ما هر چه بدست آورده‌ایم ناشی از تبعیت از امام و رهبری بوده است.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن دشواری‌ها و فریب نخوردن در مقاطع گوناگون به واسطه بصیرت دادن‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: شایستگی‌های یک نماینده به طور خلاصه این است که تابع رهبری باشد چرا که اگر اینگونه بود دلسوز مردم هم خواهد بود و در عنصر تبعیت از ولایت همه فضائل جمع هستند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز از ادغام حق و باطل به عنوان یکی از لطمات وارده بر اسلام در طول تاریخ یاد کرد و گفت: در ماجرای فتنه 88 خیلی‌ها می‌گفتند دو پیشگام فتنه سوابق درخشانی در انقلاب دارند؛ اگر آن دو این سوابق را نداشتند که مردم گول نمی‌خوردند.

وی با توصیه نسبت به عدم انتخاب کاندیداهایی که ذیل شعار خوب خود و هدف دیگری را دنبال می‌کنند خاطر نشان کرد: جوانان مراقب باشند که ادعای کاندیداها خالی از عمل نباشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی یکی از هنرهای آدمی را به ویژه در مقطع انتخابات عبور از ظاهرها و رسیدن به باطن‌ها خواند و گفت: شاید کسی به دنبال رأی باشد و در زمره اصولگرایان به انتخابات وارد شود و رأی آنان را بشکند؛ به این افراد می‌گوییم که احساس وظیفه نکن، شما نه وظیفه‌ای داری و نه رأی خواهی داشت.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه این تجربه قبلا رخ داده و هم تهران و هم شهرستان‌ها دچار معضل می‌شوند نسبت به ریزش از بدنه انقلاب به رغم ورود صادقانه هشدار داد و در پایان گفت: این صدق را باید تا پایان حفظ کنیم و در هر مقطعی امیدمان به خدا باشد و مبادا که به خود غره شویم.

*حجت‌الاسلام ابراهیمی: 14 کمیته در شورای ائتلاف اصولگرایان استان تهران تشکیل شده است

حجت الاسلام حسین ابراهیمی مسئول شورای همگرایی اصولگرایان استان تهران در اولین همایش سراسری اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران در حال برگزاری است، گفت: شورای اصولگرایان استان تهران شکل گرفته و تاکنون کمیته‌های مختلفی را ساماندهی کرده است.

وی با اعلام این خبر که تاکنون 14 کمیته در شورای اصولگرایان استان تهران حضور دارند، افزود: لایه اول و دوم شکل گرفته و جمعیت متشکلی را در استان تهران با محوریت روحانیت داریم.

مسئول شورای ائتلاف اصولگرایان استان تهران اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله این تشکل‌های ارزشمندی که با حضور اقشار مختلف شکل گرفته بتواند در دو انتخابات بزرگ خبرگان و مجلس به نحو احسن ایفای نقش کند و ما یک انتخابات با شور و نشاطی را برگزار کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه این نشست امروز به مناسبت سالگرد 9 دی برگزار شده است، اظهار کرد: 9 دی در حقیقت جوشش و خروش بصیرت و آگاهی بود که در جامعه برای امتداد حرکت مخرب ایجاد شد که به تعبیر مقام معظم رهبری، این فتنه نظام را تا لب پرتگاه پیش برد.

وی ادامه داد: فتنه سال 88 از خارج کشور به وسیله فریب‌خورده، آگاه و ناآگاه کلید زده شد که چند عامل باعث خاموش این فتنه شد.

مسئول شورای ائتلاف اصولگرایان استان تهران، رهبری، مردم و علما را 3 عامل در خاموش شدن فتنه سال 88 عنوان و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تدبیر و هوشیاری توانستند جامعه را به نحو احسن اداره و مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: علما نیز در فتنه به خوبی آگاهی و بصیرت‌بخشی کردند و مردم نیز به زیبایی به دعوت رهبری لبیک گفتند و 9 دی همه آلودگی‌ها را از بین برد و انسان‌های ناآگاه را آگاه کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: همه اصولگرایان با محوریت روحانیت در خط رهبری حرکت می‌کنند و امروز بین همه احزاب و تشکلات طیف اصولگرا وحدت وجود دارد و امیدواریم با این حرکت انتخابات زیبا و ارزشمندی را برگزار کنیم.

*حجت‌الاسلام تقوی:احزاب اصولگرا سند تفاهم امضاء کردند/ تقدیر از نقش آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح در وحدت اصولگرایان

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان و قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در همایش سراسری اصولگرایان که صبح امروز در تهران برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم را یک مجلس باشکوه و جهت‌بخش ارزیابی کرد که پیام آن وحدت است و اظهار داشت: پیام دیگر این مراسم گام نهادن در مسیر حق و حقیقت و پیام اعلام بیعت با آرمان‌های شهدا و تبعیت از مقام عظمای ولایت است.

تقوی ادامه داد: ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا در صفی واحد برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ حرکت خود را آغاز کنیم و شک نداریم جمعی که اینگونه کار را آغاز کرده به قله‌های موفقیت، پیروزی و سیادت خواهد رسید.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه عنایات حضرت احدیت به مقدار قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر کس تعلق می‌گیرد و عرضه می‌شود تصریح کرد: هر ملتی که قابلیت‌های خود را افزایش دهد به مقدار تلاشش عنایات الهی شامل حالش خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کسی که به دنبال اهداف بزرگ است باید سختی‌ها را نیز تحمل کند از این رو اصولگرایی به شعار نیست بلکه به عمل است و ما باید آین قابلیت‌ها را در خود ایجاد کنیم.

تقوی با بیان اینکه اگر چنین شرایطی را به وجود نیاوریم، هیچ عنایتی نصیب ما نمی‌شود، تاکید کرد: باید خودبینی‌ها را کنار بگذاریم و به سوی یک هدف و یک جهت در مسیر وحدت اصولگرایی حرکت کنیم.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: باید این دگرگونی‌ها را در خود ایجاد کنیم و البته این اتفاق افتاده است و همه احزاب اصولگرایی با همه سلیقه‌ها امروز به یک نقطه نورانی رسیده‌اند که باید همه با هم حرکت کنند البته باید تا آخر این روحیه را در خود حفظ کنیم و منیت و سهم‌خواهی را کنار بگذاریم.

وی این مسئله را نشانه رشد اصولگرایان ارزیابی کرد و ضمن تقدیر و تشکر از آیات، یزدی، مصباح و موحدی کرمانی گفت: این بزرگواران با جلساتی که داشتند و همه عزیزانی که به این شخصیت‌ها دلبستگی دارند کنار هم قرار گرفتند تا در یک همایش عظیم سیاسی، ملی و اسلامی در انتخابات آینده کار بزرگی را رقم بزنند.

تقوی تاکید کرد: ما از همه نیروهایی که در حوزه اصولگرایی تنفس می‌کنند انتظار داریم به ما کمک کنند چرا که همه باید آوای ائتلاف سر دهیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با اشاره به شکل‌گیری شورای ائتلاف اصولگرایان از احزاب و شخصیت‌های برجسته اصولگرایی به خاطر همراهی خوبشان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: جلسات اصولگرایی با نشاط تاکنون برگزار شد و الحمدلله کار به اینجا رسیده و ما هر چه در این جهت انسجام خود را بیشتر کنیم باید بدانیم ظرفیت خود را توسعه بخشیده‌ایم و عنایات الهی همانقدر نصیب ما خواهد شد.

وی با یادآوری این نکته که حضرت امام از یک ملت ارام که نظام طاغوتی آنها را به بند کشیده بود چنین ظرفیتی ایجاد کردند گفت: امام با این روحیه و قدرت توانستند این ملت را به اینجا برسانند و بنابراین ما نیز باید سرمایه‌های اجتماعی خود را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش کارآمدی در جبهه سیاسی نیاز مبرمی به سرمایه اجتماعی وجود دارد خاطر نشان کرد: اعتماد سرمایه مهمی است و مردم نیز می‌دانند که اصولگرایان در جهت خیر و خوبی و رشد کشور و پاسداری از ارزش‌های اسلامی حرکت می‌کنند.

تقوی ادامه داد: میزان احساس تعهد و مسئولیتی که به مردم داریم و مردم بر این اساس  برای ما حساب باز می‌کنند بسیار مهم است از این رو باید برقدر مشترک‌های خود متمرکز شویم و آن را  اصل بدانیم .

این فعال اصولگرا با اشاره به لزوم درک حساسیت وضع موجود اظهار داشت: ما باید این حساسیت‌ها را به جامعه منتقل کنیم البته جامعه ما هوشمند و هوشیار است اما باید بر روی این مسئله کار ویژه‌ای صورت بگیرد و موفقیت‌های ما در داخل و خارج از کشور باید مدام برای مردم بیان شود.

وی با اشاره به لزوم امید به آینده تاکید کرد: یک اصولگرا در صحنه سیاسی اگرچه در ظاهر با شکست مواجه شود اما هیچگاه امید خود را از دست نمی‌دهد.

تقوی ترجیح منافع کلی بر منافع جزیی و گذشت داشتن در این عرصه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بنده در سفری که به یکی از شهرستان‌ها داشتم دیدم که حدود 62 کاندیدای اصولگرا ثبت‌نام کرده‌اند و با اینکه برخی از آنها می‌دانستند رأی نمی‌آورند اما آمده بودند و فکر نمی‌کنند که ممکن است در دامن رقیب افتاده باشند لذا باید از منافع شخصی و حزبی خود بگذریم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان از امضای یک سند همکاری از سوی احزاب اصولگرا خبر داد و گفت: برخی احزاب اصولگرا سندی امضا کردند که ما هیچ سهمی نمی‌خواهیم و تنها به دنبال یک مجلس اصولگرا که پاسدار خط امام و رهبری و ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد هستیم لذا این نشانه رشد است.

وی ضمن پرهیز اصولگرایان از جزم‌گرایی و مطلق  اندیشی خاطر نشان کرد: رعایت اخلاق باید به سیاست مدیریت کند و ما نباید مرزهای اخلاقی را با تهمت و شایعه بشکنیم چرا که اصولگرایان هیچگاه با ابزار نامربوط و شکننده نمی‌خواهند که رقیب را از صحنه بیرون کنند.

تقوی داشتن حس مشترک با مردم و هم‌ادراکی با آنها را به عنوان یک نکته مهم دیگر عنوان کرد و افزود: ما باید در غم و درد مردم شریک باشیم و اگر بتوانیم مجموعه این شرایط را در خود ایجاد کنیم حتما موفق خواهیم بود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با اشاره به حدود 40 سفر استانی خود به شهرهای مختلف کشور ادامه داد: بنده به کل کشور سفر کرده‌ام و دیدم که بسیاری از استان‌ها از ما تهرانی‌ها جلوتر هستند. در حالی که ما که ادعای اداره کشور را داریم استان‌های محروم از ما پیش هستند.

تقوی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه ما تلاش کردیم که آیات، یزدی و علامه مصباح نیز در جمع ما باشند اما به دلیل کسالت و بیماری امکان حضور برای آنها فراهم نبود تصریح کرد: به بنده اجازه داده شد که سلام این بزرگواران را خطاب به حاضرین دراین همایش ابلاغ کنم.

*حداد عادل:اصولگرایان در انتخابات تجربیات سالهای قبل را مد نظر قرار دهند/ هنوز امضای برجام خشک نشده به اموال ایران دستبرد می‌زنند

غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان صبح امروز در اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: بعد از ماه‌ها مشورت، همدلی و همزبانی میان نمایندگان تشکل‌های بزرگ اصولگرایی و استمداد از فقها و حضرات آیات، یزدی، مصباح و موحدی کرمانی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان شکل گرفت و امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن در انتخابات آینده باشیم.

حداد عادل 9 دی را لبریز شدن کاسه صبر ملتی دانست که نزدیک به 6 ماه شاهد فتنه‌انگیزی دشمنان بود و گفت: رهبر معظم انقلاب همه را به تبعیت از قانون نصیحت کردند، اما برخی این تصور را داشتند که صبر و سکوت ملت نشانه رضایت مردم به رذالت آنهاست و بالاخره کار را به جایی رساندند که در روز عاشورا به خیمه حسینی بی‌احترامی کردند و با سوءاستفاده از سرگرم بودن مردم به عزاداری در خیابان‌ها شعار خود را می‌دادند و اینجا تحمل مردم بابصیرت تمام شد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان بر همین اساس، 9 دی را نَه بزرگ یک ملت به فتنه عنوان کرد و افزود: ملت بیداری خود و راه خود را در انقلاب اسلامی گم نکرده و دوست و دشمن را به خوبی می‌شناسد و فریب تبلیغات را نخواهد خورد و قدر وحدت را می‌داند و منزلت و جایگاه ولایت فقیه را برای این کشور و نظام به درستی می‌شناسد.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که اجتماع امروز ما در ایام نزدیک به این دو مناسبت بزرگ برگزار می‌شود، افزود: از برکت این روزها برای ورود به این صحنه حساس مدد می‌گیریم؛ اصولگرایان باید برای انتخابات مجلس آینده نگاهی به گذشته بیندازند و دست‌کم فراز و فرودهای 18 سال گذشته را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند و عوامل پیروزی و شکست را بررسی کرده و تلخ و شیرین را بیازمایند.

حداد عادل همچنین یادآور شد: گاهی برخی می‌گویند شما در زمان انتخابات می‌گویید در شرایط حساس قرار داریم و ما اگر گفته‌ایم به این دلیل بوده که شرایط حساس بوده است و این انقلاب است که شرایط را حساس می‌کند. از این رو، اگر هر روز هم بگوییم، سخن گزافی نگفته‌ایم.

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان با تأکید بر اینکه باید با بصیرت بیشتری حضور داشته باشیم، گفت: در گذشته بلندگوهای بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای به مردم اصرار می‌کردند در انتخابات شرکت نکنید و مردم را تشویق به تحریم انتخابات می‌کردند، اما ملت ایران توجهی به آنها نداشتند. اکنون ببینید چه اتفاقی افتاده که شبکه صهیونیستی من و تو برای انتخابات ما هر شب برنامه دارد و صحبتی از شرکت نکردن نیست، بلکه برنامه دیگری دارند، اما موفق نمی‌شوند.

وی با اشاره به شرایط منطقه و اوضاع کشورهای اسلامی مثل یمن، سوریه، عراق، لبنان و بحرین گفت: وزیر امور خارجه آمریکا از کشته شدن فرمانده یک گروه تروریستی که در سوریه با حکومت قانونی آن می‌جنگد، اظهار تأسف می‌کند، اما دولت آمریکا که مدعی مبارزه با تروریسم است، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی را به تروریسم متهم می‌کند.

وی در عین حال تأکید کرد: کسانی که شعار مبارزه با تروریسم می‌دهند، اما با پول و سلاح تروریست‌ها را حمایت می‌کنند، چه خواب‌هایی برای منطقه دارند شما بهتر می‌دانید.

حداد عادل با تأکید بر اینکه هنوز امضای پای برجام خشک نشده و قدمی در راه برداشتن تحریم‌ها برداشته نشده است، دستبرد به دارایی‌های ایران به بهانه‌های مختلف آغاز شده، گفت: اکنون مردم متوجه می‌شوند روزی که رهبر انقلاب با مذاکره اعلام موافقت کردند فرمودند یک آزمایش و امتحان است و اگر آنها خلاف قول‌شان عمل کنند، ملت ما تجربه جدیدی پیدا می‌کند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شرط اول اصولگرایی اخلاص است، اگر ما وارد صحنه انتخابات شدیم، باید برای خدا وارد این صحنه شویم، تعصب حزبی با اصولگرایی منافات دارد. اگر حزب و تشکلی را به وجود آوردیم، تشکل‌مان را برای انقلاب بخواهیم، نه اینکه انقلاب را برای تشکل خودمان.

وی بر همین اساس یادآور شد: اگر مجلسی برای خدمت به انقلاب شکل بگیرد، همه تشکل‌های اصولگرا از آن بهره می‌برند و اگر غیر از این باشد، همه ضرر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی، شرط اول قدم این است که ما در ائتلاف بزرگ اصولگرایان وابستگی‌های حزبی و تشکلی خود را پشت در ائتلاف بگذاریم و به عنوان اصولگرا وارد این ائتلاف شویم، البته اینطور هست و ما به آینده امیدواریم.

حداد عادل با تأکید بر اینکه اگر کسی این وحدت را بشکند، باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بپردازد، افزود: لطمه بزرگی خواهد بود اگر کسی وحدت‌شکنی کند، اگر برای خدا آمده‌ایم و ثبت‌نام کرده‌ایم، باید آماده باشیم برای خدا هم اگر لازم شد کنار برویم.

وی تأکید کرد: اگر قرار شد شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تصمیم‌گیری کند، باید همه تابع باشیم و اگر به بنده گفتند مصلحت این است و وحدت اقتضاء می‌کند تو باید کنار بروی، اول کس من خواهم بود، از این رو باید با چنین روحیه‌ای وارد انتخابات شویم تا امکان انتخاب اصلح و پیروزی فراهم شود، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. 

وی یادآور شد: هم تشکل‌های قدیمی و هم تشکل‌هایی که در ماه‌های اخیر به وجود آمده‌اند، همه باید دست به دست هم بدهند تا در صحنه‌های حساس در خدمت انقلاب باشند. انشاءالله برنامه‌های آینده با تصمیم‌گیری شورا به اطلاع شما خواهد رسید، چرا که دو ماه پرتلاشی را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه عده‌ای درصدد تخریب اصولگرایی و اصولگرایان هستند، گفت: عده‌ای می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند و از فضای مجازی برای انتشار خبرهای دروغ استفاده می‌کنند. همه باید مراقب باشند گول توطئه‌های تفرقه‌انگیز را نخورند.

حداد عادل در عین حال گفت: طی روزهای اخیر که موضوع شکل‌گیری ائتلاف اصولگرایان به وجود آمد، روزی نبوده که هر 6 ساعت یک‌بار خبری که حاکی از اختلاف باشد منتشر نشود و اینکه بگویند وحدت وجود ندارد، به هر خبری که شنیدید اعتماد نکنید. خبرها از مسیر خود منتشر خواهد شد. باید هم با دوستان و هم با رقیبان‌مان اخلاقی رفتار کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند نه تنها انتخابات مجلس مربوط به شورای اسلامی است، بلکه انتخابات مجلس خبرگان را نیز دوقطبی کنند، ما این را درست نمی‌دانیم. باید مراقب باشیم در این دام‌چاله‌ها که بر سر راه انقلاب ایجاد می‌کنند نیفتیم.

حداد عادل تأکید کرد: مسئله مهم و اوجب واجبات به فرمایش امام خمینی(ره) حفظ نظام است.

وی با تأکید بر اینکه ما برای خدمت به کشور، کمک به دولت را ضروری می‌دانیم، افزود: تضعیف دولت را همانگونه که رهبر انقلاب و امام(ره) فرموده‌اند جایز نمی‌دانیم و معتقدیم در شرایط فعلی مسئله مهم کشور مسئله اقتصادی است.

حداد عادل تأکید کرد: باید مجلسی داشته باشیم که به کمک دولت بیاید، حال به صورت‌های مختلف است، هم با قانونگذاری صحیح و هم نقد سازنده، البته این نقد به معنی تضعیف دولت نیست.

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش همه نیروهای دلسوز انقلاب، امیدواریم مجلسی شکل بگیرد که در کنار ملت و پشت سر رهبری باشد و به آرمان‌های امام(ره) و اهداف شهیدان جامه عمل بپوشاند.

*حاجی‌بابایی نماینده جبهه یکتا در شورای ائتلاف اصولگرایان شد

غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جبهه‌ای یکتا نماینده‌ای برای حضور در شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی کرده است یا خیر، گفت: جبهه یکتا نماینده خود را برای حضور در شورای ائتلاف معرفی کرده است.

وی افزود: آقای حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان نماینده جبهه یکتا در ائتلاف اصولگرایان معرفی شدند.

*آیت‌الله موحدی کرمانی: لاریجانی با ماست

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر جامعه روحانیت مبارز در حاشیه اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز درباره حضور هاشمی در لیست خبرگان جامعه روحانیت تصمیم گیری نشده است.

وی درخصوص حضور رئیس مجلس در جمع اصولگرایان نیز اظهار داشت: آقای لاریجانی اگر نماینده هم معرفی نکند با ماست.

موحدی کرمانی درخصوص پیام وحدت و حضور اضلاع مختلف اصولگرایی در این همایش نیز اظهار داشت: این مسئله بسیار خوب است و دعا می‌کنم تا پایان، این وحدت رویه ادامه داشته باشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره یارگیری رقیب از جریان اصولگرایی نیز تأکید کرد: بنده اصولگرایان را به داشتن بصیرت توصیه می‌کنم.

وی با بیان اینکه وحدت اصولگرایان ادامه می یابد، تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند در وحدت اصولگرایان خدشه وارد کند.

*ابوترابی‌فرد: اصولگرایان گام های خوبی در جهت وحدت برداشته‌اند

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اصولگرایان با وحدت کلمه و انسجام تصمیم دارند تا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری حضوری هماهنگ، متشکل و سازمان یافته‌ای داشته باشد.

وی تأکید کرد: گام‌هایی که برای رسیدن به یک انسجام قابل قبول در راستای اقتدار نظام برداشته شده قدم ها و گام‌های خوبی بوده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجتماع امروز اصولگرایان هم در راستای انسجام و وحدت آنها بوده و امیدواریم همه نیروهای انقلاب با انسجام و در چارچوب مصالح ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در این مسیر قدم‌های خوبی بردارند.

*حجت‌السلام تقوی: اصولگرایان در مقابل یارگیری اصلاح‌طلبان از جناح رقیب هوشیار باشند

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی قائم‌ مقام جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (پنج‌شنبه)‌در حاشیه نخستین همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران درباره یارگیری اصلاح‌طلبان از میان اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان باید هوشمندی خود را در برابر این تاکتیک آنها بالا ببرند.

وی افزود: جریان رقیب فعالیت سیاسی خود را انجام می‌دهد و اصولگرایان نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند بنابراین اینگونه رفتارها طبیعی است.

*چمران: وحدت و انسجام اصولگرایان ادامه می‌یابد/ قالیباف و لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان نماینده دارند

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ظهر در حاشیه همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران گفت: همایش امروز در راستای وحدت و انسجام بیشتر اصولگرایان برگزار شد و ان‌شاءالله ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا‌ آقای قالیباف در نشست‌های شورای ائتلاف اصولگرایان شرکت می‌کند یا خیر، گفت:‌ بله‌ آقای قالیباف در این نشست‌ها شرکت دارند و حتی نماینده هم معرفی کردند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا آقای لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان حضور دارد یا خیر، گفت:‌ ایشان نماینده از سوی خود معرفی کردند و گفته‌اند که با اصولگرایان هستند.

*هاشمی: وحدت صددرصدی اصولگرایان در دو انتخابات آتی لازم است

سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به زمینه بسیار خوبی که شکل گرفته ان‌شاءالله شاهد وحدت و انسجام صددرصدی اصولگرایان در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان خواهیم بود.

وی تأکید کرد: تجربه تلخ گذشته این نیاز یعنی وحدت صددرصدی را برای اصولگرایان محرز کرد و ان‌شاءالله این اتحاد تا انتهای کار پیش برود.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: با توجه به اصول مبانی نظام و انقلاب باید این وحدت را اصل کار قرار دهیم و از آن تبعیت کنیم حتی اگر انتظارات‌مان محقق نشود.

*زاکانی:اصلاح‌طلبان با نام‌نویسی فله‌ای در انتخابات به دنبال بحران‌آفرینی هستند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه نخستین همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر رمز اصلاح‌طلبان در سال 88 به تعبیر آقای ابطحی تقلب بود این بار فتنه را در قبل از انتخابات و با شعار ردصلاحیت شروع می‌کنند.

وی درخصوص ثبت نام گسترده اصلاح طلبان نیز افزود: ثبت نام اصلاح‌طلبان چه در انتخابات مجلس خبرگان و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی طبق شنیده‌ها و اطلاعات من حکایت از این دارد که برخی‌ از آنها علی‌رغم اطلاع از رد صلاحیت خود ثبت‌نام کرده‌‌اند تا در کشور بحران‌آفرینی ایجاد کنند بنابراین این سناریویی است تا جامعه را با بحران جدیدی روبه‌رو کرده و در مقابل ما باید هوشمندی خود را نشان دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درخصوص اظهارات غلامحسین کرباسچی مبنی بر یارگیری اصلاح طلبان از جناح رقیب گفت: آنها چنین نقشه‌ای دارند بنابراین باید اصولگرایان دقت کنند که پازل آنها را تکمیل نکنند و با هوشمندی خود اجازه عملی شدن نقشه ‌آنها را ندهند.

*آیت‌الله قرهی: سخن از شورایی شدن رهبری به دلیل حب نفس است

آیت‌الله روح‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج) صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش فارس مبنی بر اینکه نظرتان درمورد نظارت مجلس خبرگان چیست، اظهار داشت: مجلس خبرگان مجلسی برای انتخاب ولایت نیست بلکه ولایت توسط خداوند هدایت می‌شود.

وی افزود: ما در زمان امام (ره) دیدیم وقتی مجلس خبرگان قائم‌مقام انتخاب کرد، دچار اشتباه شد.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج) تصریح کرد: سیاسی کردن مجلس خبرگان یک اشتباه بزرگ است بنابراین سیاسیون بدانند که ما امروز در آستانه فرج امام زمان (عج) هستیم و پرچم این کشور باید به دست صاحب اصلی خود برسد.

آیت‌الله قرهی در خصوص اینکه عده‌ای در فضای سیاسی مجددا بحث شورایی شدن رهبری را مطرح می‌کنند، اظهار کرد: اگر رهبری قرار بود شورایی باشد، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هم با هم کشور را شورایی اداره می‌کردند اما زمانی که امام حسن (ع) امام است امام حسین (ع) ولو امام بالقوه باشد اما امام بالفعل نیست.

وی ادامه داد: ما امروز کشورهایی را در دنیا سراغ داریم که شورایی در حال اداره شدن هستند اما با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند مثلا در هرزگوین شورای ریاست جمهوری راه انداختند اما مشکلاتی ایجاد شده و خودشان هم اقرار می کنند.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج) گفت: قرآن تاکید بر امام و امت دارد بنابراین چیزی به نام امامان نیامده است وقتی یکی امام است دیگری امام نیست.

وی افزود: صحبت از شورایی کردن رهبری دلالت بر حب نفس دارد. اینها بداخلاقی‌هایی است که ما امیدواریم که خداوند همه را از نفس اماره دور بدارد.

*توکلی: وحدت اصولگرایان باید حفظ شود/ مفاهمه با رقیب اگر با حفظ موضع باشد اشکالی ندارد

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش ائتلاف اصولگرایان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همه باید تلاش کنیم تا وحدت اصولگرایان ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره برخی اقدامات که قصد دارند اتحاد اصولگرایان را به هم بزنند، چیست، گفت: در سیاست حلوا پخش نمی‌کنند و ما باید حواسمان جمع باشد و این وحدت را حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مرزبندی فتنه 88 را صحیح می‌دانید یا خیر اظهار داشت:‌ اگر کسی منصف باشد می‌داند که وقایع سال 88 به فتنه آزاردهنده‌ای تبدیل شد که برای اقتصاد و وحدت ملی کشور ضرر داشت و کسی که می‌خواهد در تاریخ سیاسی کشور تأثیرگذار باشد و آن را رقم بزند نباید نسبت به این حادثه بی‌تفاوت باشد.

توکلی در پاسخ به موضوعی مبنی بر اینکه برخی جریان‌های سیاسی سعی می‌کنند برخی نیروهای اصولگرا را به خود نزدیک کنند، تصریح کرد: ناحیه‌های خاکستری به دلیل حوادث سیاسی زیاد شده است. البته اصولگرایان باید اتحاد و وحدت خود را حفظ کنند و به نظر بنده مفاهمه کردن با رقیبان اگر با حفظ موضع باشد اشکالی ندارد.

*بذرپاش: تاکتیک یارگیری از رقیب توسط اصلاح‌طلبان به دلیل بحران شخصیت آنهاست

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه همایش ائتلاف اصولگرایان در جمع خبرنگاران، درباره نام نویسی گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات اظهار داشت: امیدواریم این نام‌نویسی‌ها با نیت خدمت به مردم باشد نه برای به هم ریختن کشور و دور زدن قانون.

وی در پاسخ به این پرسش که تحلیل‌تان از سخنان اخیر کرباسچی مبنی بر اینکه باید از جناح رقیب یارگیری کرد چیست، گفت: اصولگرایان طبیعتا در جبهه خود دچار مشکل شده‌اند و می‌خواهند از این سمت به دامنه شخصیت‌های خود اضافه کنند ولی جبهه فراگیر اصولگرایی حواس‌شان جمع است که در جبهه‌ای سینه بزنند که برآیند آن خدمت به مردم، ارتقا و تعالی دینی و تعالیم انسانی ملت باشد.

بذرپاش تأکید کرد: هیچ یک از اصولگرایان قطعا به جبهه‌ای نمی‌پیوندد که رئیس ستادش کسی باشد که حتی به کاندیدای مورد نظر خودش هم رای نداد.

منبع: فارس