۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

انتقاد رسایی از صداوسیما به‌خاطر بورس

اگر صداوسیما کاهش شدید ارزش سهام در بورس تهران را مکرر اطلاع رسانی می‌کرد، دولت روحانی وقت می‌گذاشت و با حمایت از تولید، اجازه نمی‌داد تا رکود کمر اقتصاد کشور را بشکند.
کد خبر : ۲۷۹۶۷۵

صراط:  اگر صداوسیما کاهش شدید ارزش سهام در بورس تهران را مکرر اطلاع رسانی می‌کرد، دولت روحانی وقت می‌گذاشت و با حمایت از تولید، اجازه نمی‌داد تا رکود کمر اقتصاد کشور را بشکند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود با  انتقاد از کاهش شدید ارزش سهام در بورس تهران مطلبی نوشت:


*وقتی خون بورس چینی ها در تلویزیون از بورس ایرانی ها رنگین تر می شود!
امروز تقریبا تمام بخش های خبری صدا و سیما با آب و تاب، خبر سقوط ارزش شاخص سهام بورس در چین و برخی کشورهای اروپایی را پخش کردند و تحلیل‌های مختلفی درباره آن ارائه دادند. این در حالی است که بورس چین و بورس‌های اروپایی، تنها در این روز که سیمای ما آن را «روز سیاه بورس چین» نامید به طور میانگین حدود 3 درصد افت داشتند! حالا این را در کنار افت 50 درصدی افت شاخص در بورس ایران قرار دهید. ارزش بورس تهران گاهی اوقات به طور هفتگی 10درصد کاهش می‌یافت که فقط در اقتصادهای بحران زده چنین اتفاقی می‌افتد.

*خون بورس چین رنگین تر از بورس کشور ما است!
حالا سئوال اینجاست که چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی، طی دو سال گذشته، چنین افت بحرانی را در بورس تهران نادیده گرفت و با سکوت از کنارش گذشت؟ تردید ندارم که بسیاری از سهامداران خرد کشور خودمان که در طول دو سال گذشته بارها و بارها به دلیل سقوط ارزش شاخص سهام بورس ساختمان حافظ، دل‌هایشان لرزیده، امروز از آقای سرافراز می‌پرسند مگر بورس چین، خونش رنگین تر از بورس کشور خودمان بود که این رها بود و آن در صدر اخبار؟!

من که سال گذشته در همین ایام از آقای طیب‌نیا بابت عدم تحقق وعده‌های داده شده دولت در بورس و ضرر و زیان 50 درصدی سهامداران خرد سوال کرده ام و همین سئوال، باعث شد تا وزیر اقتصاد کارت زرد بگیرد، بارها و بارها این گلایه مردم از صدا و سیما را شنیده‌ام که چرا وقتی شاخص های تالار بورس چند واحد مختصر رشد می کند، در شبکه های خبری به آن پرداخته می شود اما وقتی همین شاخص‌ها 500 واحد سقوط می کند، انگار نه انگار چنین خبری در داخل بورس کشور اتفاق افتاده!

بورس تهران از دوسال گذشته 50 درصد ارزش ریالی خود را از دست داده در حالی که هیچ بورسی را در دنیا نمی یابید که طی دوسال50 درصد ارزش خود را از دست داده باشد حتی کشورهای که شوک جنگ به آنها وارد می شود.

اگر صدا و سیما کاهش شدید ارزش سهام در بورس تهران را مکرر اطلاع رسانی می‌کرد، دولت روحانی بیش از آنچه برای مذاکرات بی‌ثمر وقت گذاشته و سرمایه کشور را پای آن ریخت، وقت می‌گذاشت و با حمایت از تولید، اجازه نمی‌داد تا رکود کمر اقتصاد کشور را بشکند و معیشت مردم تا این اندازه به مذاکرات گره بخورد و دست آخر هم بگوید رفع تحریم‌ها اثری بر معیشت مردم ندارد.
آقای سرافراز باور کنید سهامداران این گلایه را دارند، جبران کنید.

منبع: فارس