۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴

تکذیب تأیید اجتهاد حسن خمینی توسط آیت‌الله سیفی

فقیه و مدرس حوزه علیمه قم تأیید اجتهاد حجت‌الاسلام حسن خمینی برای نامزدی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط خودش را رد کرد.
کد خبر : ۲۸۰۰۰۰

صراط: آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی فقیه و مدرس حوزه علیمه قم خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر تأیید اجتهاد حجت‌الاسلام حسن خمینی برای نامزدی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط خودش را رد کرد و گفت: اینجانب در ارتباط با نامزدهای مجلس خبرگان، اساساً اجتهاد هیچ‌کس را تأیید نکردم و هرگونه نسبتی در این باره به این حقیر، خلاف واقع است.

وی درباره اهمیت مجلس خبرگان رهبری در شرایط امروز کشور، افزود: تعیین رهبری فقیه، عادل و شجاع و دارای شرایط افتاء و قیادت به‌عهده خبرگان رهبری است که این موضوع بسیار اهمیت دارد و هیچ نهادی در جمهوری اسلامی چنین اهمیتی ندارد.

فقیه و مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز تنها قدرت و عاملی که می‌تواند در برابر زیاده‌طلبی‌های آمریکا، صهیونیزم و فتنه‌گران در بیان و کلامشان بایستد، خبرگان رهبری است، اظهار داشت: براساس شواهد، مشخص است که سران فتنه از آن مبنا و فکر باطل و اقدامات سال 88، دست نکشیده‌اند.

وی افزود: مردم برای مقابله با هرگونه تهدید و فتنه‌ای به ولی امرشان سر سپرده‌اند و جان بر کف مطیع نایب امام عصر(عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند و هیچ جریان و قدرتی نمی‌تواند در برابر توفان اطاعت مردم از ولی امر دوام بیاورد.

آیت‌الله سیفی مازندرانی در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت مجلس خبرگان رهبری امروز برای نظام بیش از هر زمان دیگری برای کسانی که ذره‌ای شمّ سیاسی داشته باشند، معلوم است.

منبع: تسنیم