۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

یک تکذیبیه دیگر برای اجتهاد حسن خمینی

پیرو برخی اخبار مبنی بر تأیید صلاحیت علمی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی از سوی آیت‌الله علوی گرگانی، دفتر معظم‌له با انتشار اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.
کد خبر : ۲۸۰۱۱۴

صراط:  پیرو برخی اخبار مبنی بر تأیید صلاحیت علمی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی از سوی آیت‌الله علوی گرگانی، دفتر معظم‌له با انتشار اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.

اخیراً کانال تلگرامی حجت‌الاسلام «سیدحسن خمینی» خبری منتشر کرده و مدعی شده است: حضرات آیات علوى گرگانى، محفوظى، کریمى جهرمى، سید جعفر کریمى، سیدجواد علم الهدى، مسعودى خمینی، احمد بهشتى، دیباجى اصفهانى، اسدالله ایمانی و درى نجف آبادى اعلام کردند «صلاحیت علمى حاج سید حسن خمینى با مراجعه به کتاب‌ها و فایل‌هاى صوتى ایشان قابل احراز است.»

یک تکذیبیه دیگر برای اجتهاد حسن خمینی

اما صبح امروز، فرزند آیت‌الله علوی گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این موضوع را تکذیب کرد. همچنین دفتر این مرجع تقلید نیز در اطلاعیه‌ای رسمی نسبت به تکذیب این موضوع اقدام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است:
با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با توجه به پخش اخباری مبنی بر تأیید معظم‌له نسبت به برخی کاندیداها اعلام می‌گردد: علیرغم احترام به تمام کاندیداهای محترم مخصوصاً روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بالاخص مدرسین حوزه علمیه قم، معظم‌له نسبت به رد یا تأیید هیچ یک از نامزدهای محترم اظهار نظری نکرده و نخواهند کرد و همانند دوره‌های گذشته در این امور اظهار نظر نمی‌کنند، لذا هر گونه اخباری در این خصوص مقرون به صحت نمی‌باشد و انتساب‌های داده شده در برخی سایت‌ها صحیح نیست.
امید است ملت شریف ایران همانند تمام دوره‌های گذشته با شور و احساس مسئولیت بالا که بیانگر هوشیاری و شخصیت و فرهنگ غنی آنان است، در پای صندوق‌های رأی شرکت کنند و به فرد اصلح رأی دهند.

منبع: فارس