۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

آلمان از رژیم صهیونیستی پهپاد می‌خرد

یک روزنامه آلمانی از تصمیم آلمان برای خرید پهپادهای مدل "هرون تی پی" از اسرائیل به منظور رقابت با آمریکا در این راستا خبر داد.
کد خبر : ۲۸۰۳۶۱
صراط: یک روزنامه آلمانی از تصمیم آلمان برای خرید پهپادهای مدل "هرون تی پی" از اسرائیل به منظور رقابت با آمریکا در این راستا خبر داد.

ارتش آلمان می خواهد هواپیماهای بدون سرنشین مدل "هرون تی پی" از اسرائیل خریداری کند که  علاوه بر عملیات‌های شناسایی قادر به انجام حملات هوایی هم هست.

این خبر را روزنامه "کلنر اشتادت آنسایگر" امروز ( سه شنبه) منتشر کرده است. بر این اساس این سیستم تسلیحات هوایی بخصوص به منظور عملیات شناسایی کارآیی دارد و البته می تواند اهدافی را در زمین هدف حملات هوایی موشکی قرار دهد.

وزارت دفاع آلمان این تصمیم را به منظور رقابت با پهبادهای آمریکایی در دستور کار قرار داده بود.

"توبیاس لیندر"، از سیاستمداران حزب سبز آلمان تاکید کرده است که این تصمیم ارتش برای اضافه کردن این نوع پهباد به تجهیزاتش حدود یک سال پیش اتخاذ شده و حالا این مدل اسرائیلی تهیه می شود. البته استفاده از پهباد هرون تی پی یک راه حل موقتی خواهد بود و بعدها با هواپیماهای بدون سرنشینی که در حال حاضر با همکاری فرانسه و ایتالیا تولید می شود و تقریبا در سال 2025 عملیاتی خواهد شد جایگزین می شود.

پیش از این آلمان در صدد ساخت پهپاد "یورو هاک" بود که البته این روند در اکتبر سال 2014 متوقف شد چرا که گفته می شد این پروژه فاقد مجوز برای استفاده در حریم هوایی آلمان بوده و هزینه تولید آن هم از حد خارج شده بود.

 بعد از به بار آمدن این افتضاح وزارت دفاع آلمان پروژه همکاری با ایتالیا و فرانسه برای ساخت پهپاد را جایگزین آن کرد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط آلمان پهپاد