۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

گزارش متن و حاشیه جلسه امروز مجلس

مجلس شورای اسلامی امروز نیز در صحن علنی خود شاهد انتقادات جدی نمایندگان در اعتراض به عدم ارائه لوایح برنامه پنج ساله ششم و بودجه سال ۹۵ بود.
کد خبر : ۲۸۰۳۸۱

صراط:  مجلس شورای اسلامی امروز نیز در صحن علنی خود شاهد انتقادات جدی نمایندگان در اعتراض به عدم ارائه لوایح برنامه پنج ساله ششم و بودجه سال ۹۵ بود.

جلسه علنی امروز مجلس (22 دی 94) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

جلسه امروز مجلس در حالی آغاز شد که 86 صندلی خالی در صحن مجلس به چشم می‌خورد و 201 نفر از نمایندگان به هنگام آغاز جلسه علنی در صحن حضور داشتند.

نمایندگان در جلسه امروز خود رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات و مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود داشتند.

*اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس

سپس اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی از سوی هیات رئیسه اعلام شد که این اسامی به شرح ذیل است:

1- نبی الله احمدی نماینده مردم داراب

2- محمد اسماعیل‌نیا نماینده مردم کاشمر

3- مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود

4- عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول

5- عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان

6- ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس

7- جلیل جعفری نماینده مردم خلخال

8- محمد دامادی نماینده مردم ساری

9- علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران

10 مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب

11- عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس

12- مقداد نجف نژاد نماینده مردم بابلسر

13- مهناز بهمنی نماینده مردم سراب

14- عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر

15- الیاس طاهری نماینده مردم اقلید

16- حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه

17- شاهین محمد صادقی نماینده مردم کازرون

18- محمد علی مددی نماینده مردم میانه

19- مراد هاشم زهی نماینده مردم نهبندان

با حذف مواد اعاده شده اصلاحیه قانون انتخابات مجلس

*مجلس نحوه برگزاری انتخابات الکترونیک را بر عهده شورای نگهبان و وزارت کشور گذاشت

نمایندگان در ابتدای جلسه، به بررسی مواد اعاده شده از طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» پرداختند.

نمایندگان ماده 61 این طرح که موضوع ماده 14 قانون را اصلاح کرده و عبارت «مگر با رضایت اشخاص ذی‌حق را» جایگزین عبارت «اشخاص ذی‌حق را در ممنوعیت الصاق اعلامیه، پوستر و هر گونه آگهی تبلیغاتی بر روی اماکن بخش خصوصی کردند.

به گزارش خبرنگار فارس، دیگر ایرادات وارده شده به مواد اعاده‌شده از سوی شورای نگهبان از طرح مذکور با رای منفی نمایندگان مواجه شد و به پیشنهاد محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس برای حذف آنها رای‌گیری به عمل آمد که وکلای ملت به آن رای موافق دادند. از این رو در پایان اعلام شد که مجلس نحوه برگزاری انتخابات الکترونیک را برعهده شورای نگهبان و وزارت کشور می‌گذارد.

*مجلس به یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی حامی تروریسم رأی مثبت داد

نمایندگان مجلس همچنین به یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم رأی موافق دادند.

وکلای ملت پس از شنیدن سخنان موافق و مخالف، با 136 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 216 رأی، به یک فوریت این طرح رأی دادند.

در مقدمه این طرح به عنوان دلایل توجیهی آمده است: با عنایت به آتش افروزی برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای به ویژه ایالات متحده آمریکا و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در تقویت موج تروریسم در خاورمیانه ، طرح ذیل با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

متن طرح که شامل 8 ماده است، وزارت امور خارجه را مکلف می‌کند که ظرف مدت 6 ماه به تهیه و انتشار فهرست دولت‌های حامی تروریسم مشتمل بر آن دسته از دولت‌های خارجی که از گروه‌های تروریستی حمایت‌های مادی و معنوی کرده یا پایگاه و تجهیزات در اختیار آن‌ها قرار داده یا اجازه اقامت و یا تردد و یا فعالیت در قلمرو حاکمیت خود را به آنها می‌دهند و یا با آنها به هر شکلی همکاری می‌کنند اقدام کند.

همچنین در مفاد طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی تروریسم دولت موظف شده است نسبت به تنظیم روابط، اعم از قطع و یا کاهش روابط دیپلماتیک و کنسولی با دولت‌های مندرج در فهرست حامی تروریسم اقدام کرده و در مورد اتباع آنها اعم از حقیقی و حقوقی محدودیت‌هایی اعمال کند.

بعلاوه تهیه و ارائه گزارش از اقدامات تروریستی «سیا» سازمان جاسوسی آمریکا در دو دهه اخیر و اقدامات ائتلاف به اصطلاح «ضد تروریسم» از جمله وظایفی است که 53 نفر نماینده امضا کننده این طرح برعهده وزارت امور خارجه گذاشته‌اند.

با هدف پیگیری دغدغه های جامعه ایثارگران کشور انجام شد

*نشست کمیته صنفی کانون همبستگی فرزندان شاهد با نمایندگان مجلس

کمیته صنفی کانون همبستگی فرزندان شاهد،به نمایندگی از فرزندان شاهد و ایثارگران کشور، دغدغه‌های جامعه ایثارگری بویژه فرزندان شهید را در قالب پیشنهاداتی ضمن ارائه، با پیگیری های برخی نمایندگان مجلس از جمله لاله افتخاری، حسن کامران، غلامعلی جعفر زاده،مهرداد بذرپاش،ضرغام صادقی و مهدی مفتح مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کمیسیون دائمی کردن بخشی از احکام برنامه توسعه پنجم کشور تا چند روز آینده در خصوص گنجانده شدن قوانین ایثارگری در قالب مواد الحاقی به لایحه تقدیمی دولت تصمیم گیری خواهد کرد.

کمیته صنفی در طول مدت پیگیری های خود در خصوص تبیین و تثبیت جایگاه ایثارگران بویژه فرزندان شاهد در دائمی کردن احکام با حدود یکصد و بیست نفر از نمایندگان مجلس دیدار و گفتگو کرد در این مسیر نمایندگانی ضمن همراهی قول مساعد دادند که در جهت جبران کاستی های لایحه تقدیمی در حوزه ایثارگران، اهتمام ویژه خواهند داشت.

بزودی گزارش مبسوطی از چهار مرحله حضور اعضای کمیته صنفی کانون همبستگی فرزندان شاهد کشور با نمایندگان محترم را به اطلاع ایثارگران معزز، خواهد رساند.

موسوی در موافقت با یک فوریت طرح مقابله با دولت‌های حامی تروریسم:

*عربستان نیز به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می‌زند/ «دولت» باید برای مقابله با دولت‌های حامی تروریسم «لایحه» می‌داد

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در موافقت با یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم، گفت: این کشورها هر روز توطئه‌ای علیه دنیای اسلام و جمهوری اسلامی ایران طراحی می‌کنند.

وی افزود: آمریکا سردمدار این حرکت است و عربستان نیز به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می‌زند و شیخ نمر را گردن می‌زند.

موسوی با تأکید بر اینکه دولت باید خود پیش از این مبادرت به تهیه لایحه‌ای با این محتوا می‌کرد، گفت: ملت در صورت کوتاهی ما در این زمینه به ما اعتراض می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر در فاجعه منا رهبر معظم انقلاب عربستان را تهدید نکرده بود جنازه‌های قربانیان را هم به ما تحویل نمی‌دادند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردن‌کشی برخی دولت‌های کوچک خاورمیانه برای جمهوری اسلامی ایران گفت: این طرح نه تنها با یک فوریت بلکه باید با دوفوریت به مجلس ارائه می‌شد.

جلالی به عنوان طراح طرح مقابله با دولت‌های حامی تروریسم:

*ایران آمادگی مقابله به مثل با اقدامات تخریبی کنگره آمریکا در آستانه اجرای برجام را دارد

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان طراح طرح یک فوریتی مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم، اظهار داشت: برخی کشورها از تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند، سرویس جاسوسی آمریکا «سیا» در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و این کشورها تبدیل به جولانگاه تروریست‌ها شده‌اند.

وی افزود: امروز تروریست‌های داعش، النصره و گروه‌های تکفیری در این کشورها دارای منابع مالی، تسلیحات بسیار زیاد و سرزمین هستند، باید مشخص شود این امکانات و تسلیحات را کدام کشورها، جریانات یا گروه‌ها در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند، از سوی دیگر کشورهای حامی تروریست‌ها چیزی به عنوان «ائتلاف ضدتروریسم» تشکیل داده‌اند اما عملکرد آنها جزء تقویت تروریست‌ها چیز دیگری نیست و در جهت نابود کردن تروریست‌ها اقدام خاصی انجام نمی‌دهند بلکه روز به روز شاهدیم که تروریست‌ها از ناحیه ائتلاف‌های شکلی و اسمی تشکیل شده، تقویت می‌شوند.

جلالی تأکید کرد: به همین دلیل جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را آماده کردند که در آن دولت و وزارت خارجه مکلف شدند در گام نخست فهرستی از دولت‌های حامی تروریسم را تهیه کنند که این فهرست باید هر ساله تجدید شود، پس از آنکه این فهرست تهیه شد، دولت وظایفی در خصوص آن بر عهده خواهد داشت، اولاً هر گونه مراودات تجاری و اقتصادی نسبت به این دولت‌ها منوط به کسب اجازه ویژه از دولت خواهد بود، همچنین ارائه تسهیلات اقتصادی و تجاری به اتباع این کشورها هم در طرح مذکور ممنوع شده است، دولت اجازه ندارد اجازه سرمایه‌گذاری به این کشورها را بدهد و یا به نوعی در این کشورها سرمایه‌گذاری کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه سخنانش تأکید کرد: طبق این طرح، هر گونه همکاری‌های فرهنگی، مطالعاتی و رسانه‌ای با دولت‌ها و سازمان‌هایی که از این کشورها حمایت می‌کنند، ممنوع خواهد بود، همکاری مطبوعاتی و رسانه‌ای هم ممنوعیت دارد و برای اینکه ویزا در مبادی ورودی صار شود باید منوط به اجازه خاص از دولت و وزارت خارجه باشد.

جلالی خاطرنشان کرد: بحث دیگر این است که فهرست گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در عراق و سوریه نیز طبق این طرح باید تهیه شود، امروز گروه‌های تکفیری و غیرتکفیری در این کشورها فعالیت می‌کنند، طبق این طرح، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات مسئولیت‌هایی را برای مقابله با این گروه‌ها بر عهده دارند.

وی ادامه داد: نقش سازمان سیا در ایجاد گروه‌های تروریستی و همچنین تجهیز آنها باید توسط دولت و وزارت خارجه مورد بررسی قرار گیرد و گزارش‌هایی را ظرف سه ماه به مجلس شورای اسلامی برای تصمیم‌گیری‌های بعدی ارائه کنند.

جلالی در پایان با بیان اینکه طرح مذکور دارای 8 ماده است، گفت: متأسفانه شاهدیم در آستانه اجرای برجام، برخی از کشورها به خصوص نمایندگان کنگره آمریکا، اقدامات تخریبی را انجام می‌دهند، آنان بدانند جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری، این آمادگی را دارد که در برابر اقدامات تخریبی آنها، اقدامات جدی‌تری را انجام دهد.

نکو در مخالفت با یک فوریت طرح مقابله با دولت‌های حامی تروریسم:

*اغلب کشورهای غربی و همسایه حامی تروریسم هستند/ تنها چند کشور معدود با تروریسم مخالفند

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در ادامه پارلمان طی سخنانی به عنوان مخالف یک فوریت طرح «مقابله با دولت‌ها، نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم» اظهار داشت: صرف تهیه طرحی با چنین محتوا کفایت از مبارزه با حامیان تروریسم نمی‌کند.

وی با اشاره به لزوم امکان‌سنجی پیش از ارائه چنین طرح‌هایی گفت: در حالی که طرح‌های متعددی در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد، چرا طرحی با قید یک فوریت می‌خواهد در دستورکار پارلمان قرار گیرد؟

نکو این طرح را مستلزم تخصیص بودجه‌ای فراوان برشمرد و با بیان اینکه مغایر اصل 75 قانون اساسی است، گفت: اگر قرار باشد حامیان بین‌‌المللی تروریسم را فهرست کنیم، غالب کشورهای غربی و همسایگان را می‌توان در داخل این فهرست قرار داد.

نماینده رباط‌کریم در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مخالفان تروریسم چند کشور معدود بیشتر نیستند، لذا باید درباره چنین طرح‌هایی شأن مجلس را لحاظ کنیم.

*تصویب 7 لایحه بین‌المللی در نشست امروز مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس لایحه موافقت‌نامه بین‌دولتی بنادر خشک را بررسی و تصویب کردند.

وکلای ملت کلیات این لایحه را تصویب سپس جزئیات آن را به تصویب رساندند.

طبق ماده واحده این لایحه موافقتنامه بین‌دولتی بنادر خشک مشتمل بر یک مقدمه و 17 ماده و دو پیوست به شرح پیوست، تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره یک این ماده واحده آمده است: حل و فصل اختلافات موضوع ماده 13 این موافقتنامه منوط به رعایت اصل 139 قانون اساسی و تصویب مجلس شورای اسلامی ایران است.

تبصره دو ماده واحده نیز صراحت دارد که هر گونه اصلاحات بعدی موضوع ماده 7، 8 و 9 این موافقتنامه منوط به رعایت اصل 77 قانون اساسی است و تصویب مجلس شورای اسلامی ایران است.

به گزارش فارس، وکلای ملت در ادامه این نشست لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها 1973 (مارپل 1973/78) - مصوب 1380- و اصلاحات بعدی آن را بررسی و تصویب کرده است.

وکلای ملت کلیات و جزئیات این لایحه را تصویب کردند که در ماده واحده لایحه مذکور آمده است «اصلاحات وارد شده به ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها (مارپل 1973/78) موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل 1978 مربوط به کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها 1973 (مارپل 1973/78 مصوب 1380 و الحاقات و اصلاحات بعدی آن موضوع قطعنامه شماره 189، 190، 200، 201، 202 و 203 کمیته حفاظت محیط زیست دریایی سازمان بین‌المللی دریانوردی) با رعایت اصول 77 و 125 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شرح پیوست تصویب می‌شود.

براساس این گزارش، وکلای ملت جزئیات و کلیات لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) به تصویب رساندند.

طبق ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود در موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) به شرح اساسنامه پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط و یا کمک، اقدام نماید. تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.

همچنین در نشست امروز بهارستان‌نشینان با کلیات و جزئیات لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری تاجیکستان موافقت کردند که طبق ماده واحده این لایحه، موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری تاجیکستان مشتمل بر یک مقدمه و 11 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

براساس این گزارش، وکلای  ملت همچنین با کلیات و جزئیات لایحه اصلاح قانون موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، سلطان‌نشین عمان، قطر، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان موافقت کردند.

طبق ماده واحده این لایحه عنوان قانون موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، سلطان‌نشین عمان، قطر، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان (موافقتنامه عشق‌آباد) مصوب 1391/2/19 در اجرای یادداشت تفاهم مورخ 1393/5/15 مربوط به اجرای موافقتنامه اجرا شده به قانون موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، سلطان‌نشین عمان، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان (موافقتنامه عشق آباد) اصلاح می‌گردد. اصلاح مذکور در عنوان و متن توافقنامه نیز اعمال می‌شود.

بهارستان نشینان همچنین با تصویب جزئیات و کلیات لایحه تصویب اساسنامه، کنوانسیون و آیین‌نامه کلی فراهمایی‌ها (کنفرانس‌ها)، مجامع و جلسات اتحادیه بین‌المللی مخابرات طی فراهمایی سران مختار (گواتالخرا- 2010 میلادی «1389 هجری شمسی») موافقت کردند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین به کلیات و جزئیات لایحه موافقتنامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان موافقت کردند.

*نامه نمایندگان برای ارائه لایحه چند دوازدهم از سوی دولت برای بودجه 95

حجت‌الاسلام محمد رجایی باغ‌سیایی نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نمایندگان مجلس در حال امضای نامه‌ای برای ارائه لایحه چند دوازدهم برای بودجه سال 95 از سوی دولت هستند.

وی افزود: به دنبال تأخیر در ارائه لایحه بودجه سال 95، از سوی دولت، نمایندگان در این بیانیه خواستند تا برای تأمین بودجه ماه‌های ابتدایی سال‌ آینده دولت لایحه چند دوازدهم ارائه کند.

*اعلام وصول تقاضای رسیدگی به «لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا» طبق اصل 85

محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز پارلمان اعلام کرد تقاضای رسیدگی به «لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا» بر اساس اصل 85 قانون اساسی و در راستای اجرای ماده 168 آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام وصول می‌شود.

*باهنر:مجلس هفته آینده منتظر ارائه لوایح بودجه 95 و برنامه ششم توسط دولت است

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی، اظهار داشت: امیدواریم دولت بتواند یکشنبه هفته آینده 27 دی‌ماه لوایح بودجه سال 1395 کل‌کشور و برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

وی همچنین گفت: مجلس هفته آینده منتظر ارائه این لوایح از سوی دولت است.

در تذکر نمایندگان به وزیر علوم مطرح شد

*لزوم توجه جدی به تذکرات رهبر انقلاب در سیاست‌های وزارت علوم جهت افزایش رشد علمی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس 22 دی 94 از سوی هیات رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

نادر قاضی‌پور و امیر خجسته نمایندگان ارومیه و همدان به وزیر صنعت لزوم افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل و توجه به ایمنی مردم را متذکر شدند.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در تذکر به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در رسیدگی به وضعیت کارگران کارخانه‌جات تعطیل شده در سال 94 شد و در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار رسیدگی به وضعیت موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج و تعیین تکلیف سپرده‌های مردم در این موسسه شد.

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در تذکری به وزیر دادگستری عنوان کرد: علت عدم توجه به مصوبات مربوط به جلسه طرح سوال در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس چیست و در تذکری به وزیر کشور نیز اظهار داشت: چرا به رغم مستندات قانونی و مکاتبات مکرر نسبت به حقوق قانونی مردم در برخی از استان‌ها سهل انگاری می‌شود.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد به وزیر اقتصاد لزوم تعیین تکلیف و حل مشکلات و موانع کاری موسسه مالی ثامن الحجج را متذکر شده و خواستار توضیح در خصوص علت افتتاح غیر قانونی آن شد.

علیرضا سلیمی، امیر خجسته و نادر قاضی‌پور نمایندگان محلات، همدان و ارومیه به وزیر علوم لزوم توجه جدی به تذکرات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی آن وزارتخانه در جهت ارتقای رشد علمی کشور را متذکر شدند.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در تذکری به وزرای کشور و اقتصاد خواستار تعیین تکلیف سریع سهامداران شرکت پدیده شد. و در تذکری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در پرداخت یارانه خانواده‌های نیازمند که بدون دلیل یارانه آنان قطع شده است، شد.

امیر خجسته و نادر قاضی‌پور نمایندگان همدان و ارومیه به وزیر نفت لزوم توجه جدی به جلوگیری از خام فروشی نفت و تقویت بخش‌های پتروشیمی و صنایع تبدیلی مربوط را متذکر شدند و همچنین در تذکری به رئیس جمهور خواستار توجه جدی به حذف دستگاه‌های موازی در داخل دولت و کاهش تصدی‌گری دولت در موارد قابل واگذاری شدند.

احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر در تذکری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که چرا در قطع یارانه افراد پردرآمد و اختصاص آن به محرومین اقدام عاجل به عمل نمی‌آید.

*پایان مذاکرات علنی صبح امروز مجلس/ نشست بعدی 27 دی‌ماه

نشست علنی صبح امروز  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس پایان یافت.

آخرین جلسه علنی مجلس طی هفته جاری در حالی به پایان رسید که دولت این هفته هم لایحه بودجه سال 1395 و لایحه برنامه ششم توسعه را تقدیم پارلمان نکرد.

جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده 27 دی‌ماه تشکیل می‌شود.

وکلای ملت در این جلسه 7 لایحه موافقتنامه بین ایران برخی کشورها را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز