۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
در سایت ریاست جمهوری

بخش سانسورشده اظهارات روحانی

رئیس جمهور یکم بهمن ماه در جلسه همایش استانداران کشور با موضوع انتخابات که پنج شنبه یکم بهمن ماه برگزار شد. جملات عجیبی به کار برد که در خبرگزاری دولت و سایت ریاست جمهوری سانسور شد.
کد خبر : ۲۸۲۸۴۸
صراط: همایش «استانداران،فرمانداران و معاونان ومدیران کل سیاسی و انتخابات» که در تالار وزارت کشور برگزار شد و رئیس جمهور درباره مسائل پیش رو سخنرانی کرد. اما سخنرانی های آقای رئیس جمهور با حاشیه همراه شد.

روحانی در بخشی از سخنان خود در این مراسم اعلام کرد: «امیرالمؤمنین مشاهده کردند که در فارس شلوغ است و کسی نمی‌تواند اداره کند و سیاستمدار پخته‌ای را و برخی مواقعی تا حدی قابل قبول بود زیادبن ابیه را استاندار فارس کرد که وی پدر عبیدالله‌بن زیاد بود، اما الان دولت یک همچنین فردی را قرار دهد، چه می‌شود؟ حالا آن امیرالمؤمنین با آن عظمت، بضاعت و مقام و سیاست است ما کجا و او کجا؟ ما باید خاک پایش را توتیای چشم کنیم.»

این سخنان حاشیه ساز به طور کلی در سایت ریاست جمهوری که همواره متن سخنرانی های روحانی را به طور کامل منتشر می کند سانسور شد. اما برخی رسانه ها متن کامل این سخنرانی را منتشر کردند.

بخش سانسورشده اظهارات انتخاباتی روحانی

اما این تنها بخش سانسور شده سخنان روحانی در سایت ریاست جمهوری نبود. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش نیز اعلام کرد: « ما به عنوان دولت اعتدال که باید قانوناً بی‌طرف باشیم، اما دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند و این آرزوی ما است اما قانوناً‌ و عرفاً حق مداخله نداریم.»

این بخش از سخنان رئیس جمهور حتی از بخش های خبری سیما نیز پخش شد و تیتر بسیاری رسانه ها جای گرفت. اما سایت ریاست جمهوری سیاست حذف این سخنان روحانی را در پیش گرفت.

حذف بخشی از سخنان دکتر روحانی از سوی سایت ریاست جمهوری یعنی سایتی که بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری ها برای پوشش اخبار رئیس جمهور به آن استناد می کنند؛ ممکن است جامعیت و کامل بودن این سایت را به خطر بیندازد و موجب بی اعتمادی شود.
منبع: مهر