۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

امام جمعه اصفهان هم به لیست ردصلاحیت‌شدگان اصولگرا پیوست شد/ جهانگیری به دنبال تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان

این روزها برخی مقامات دولتی به صورت جدی مشغول رایزنی برای تغییر نتیجه بررسی صلاحیت برخی چهره های نزدیک به اصلاح طلبان هستند.
کد خبر : ۲۸۴۰۹۷
صراط: با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده از رسانه‌های رسمی کشور دریافت کرد.

جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا گزارشی روزانه از اخبار رسمی و غیررسمی منتشر شده در این گروه ها تهیه و به بررسی اخبار انتخاباتی کانال ها و گروه ها بپردازد.

*صدا و سیما سیبل حملات اصلاح طلبان!

رسانه های اصلاح طلب که از ماه ها پیش در گروه ها و کانال هایی تلگرامی خود از صدا و سیما به عنوان «رسانه‌ی میلی» یاد می کردند در اقدام تخریب گر دیگر با انتشار مصاحبه ای از اکبر ترکان و محمد رضا عارف در یکی از روزنامه های حامی دولت به شدت به رسانه ملی تاختند و با انتقاد سیاسی از این رسانه سعی بر فرار به جلو در ضعف تبلیغاتی شدند.

*امام جمعه اصفهان هم رد شد!

پس از آنکه بعضی از اصولگرایان، همچون حجج الاسلام آقاتهرانی، صدیقی، تقوی و دیگران با عدم شرکت در آزمون امتحانی شورای نگهبان برای احراز صلاحیت های کاندیداتوری خبرگان رهبری رد شدند، امام جمعه موقت اصفهان نیز یکی دیگر از چهره های سرشناس اصولگرایی است که با عدم شرکت در امتحان از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد.

وی که بر اساس برخی اخبار نمره خوبی در رساله الجهاد از سوی مسئولان حوزوی اعطای نمرات گرفته اما معتقد است در هر شرایطی بایستی به رای و نظر شورا احترام گذاشت.

با توجه به عدم احراز صلاحیت چهره های مطرح اصولگرا به دلیل عدم شرکت در آزمون اجتهاد، این موضوع که کفه رد صلاحیت خبرگان صرفا به اصلاح طلبان چربیده است با تردید جدی مواجه شده است.

*پاسخ باهنر به قبول مسئولیت در دولت!

باهنر پس از آنکه در انتخابات دور دهم مجلس ثبت نام نکرد با شایعه های متفاوتی درباره آینده سیاسی خود روبرو شد که کانال های تلگرامی سرمنشا اصلی آن بودند.

یکی از این شایعه ها تصدی مسئولیت در دولت بود که باهنر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «برخی افراد دیگر گمانه‌های دیگری نیز مطرح کردند و مثلا اینکه به باهنر وعده داده شده که در دولت پستی را کسب کند. خوب حال پرسش این است که من در دولت چه مقامی باید بگیرم که از نایب‌رئیسی مجلس و جایگاه فعلی بالاتر باشد؟» البته نائب رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی به شایعات اقتصادی پیرامون خود نیز واکنش نشان داده و نسبت به شایعه ای در مورد سلطان چای بودنش و گفت: «من زمانی در یکی از سایت‌ها خواندم که باهنر سلطان چای کشور است و هر چه چای از کلکته و اندونزی و از دیگر مناطق وارد می‌شود، توسط باهنر این اقدام صورت می‌گیرد؛ من برای آن سایت پاسخی نوشتم و گفتم لطفا از این چایی که شما می‌گویید ما وارد می‌کنیم، ماهی نیم‌کیلو هم برای ما بفرستید که ما برای خانه خود ناچار نباشیم برویم از مغازه نزدیک خانه چای بخریم.»

با شروع فرایند انتخابات باید منتظر بود جریانات تخریب گر و شایعه پراکن بیشتر از پیش نسبت به القای شبهات گام بردارند و تخریب چهره ها را در دستور کار خود قرار دهد.

*حزب «اتحاد ملت» مشارکتی بودن خود را نشان داد

حزب اتحاد به عنوان فرزند حزب منحله مشارکت چندی پیش با مجوز وزارت کشور دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد و بدنه اصلی آنرا نیز چهره های سرشناس حزب منحله مشارکت تشکیل می دهند.

حزب «اتحاد ملت» نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای مشخصا نسبت به رد صلاحیت ها موضع گیری نمود و روحیه مشارکتی خود را نشان داد. این حزب در واکنش به رد صلاحیت ها در بیانیه اش نوشت:«رد صلاحیت چهره‌های شناخته شده اصلاح طلب و عدم احراز صلاحیت سایر کاندیداهای منتسب به اصلاح‌طلبان در هیات‌های نظارت آن هم پس از تایید صلاحیت توسط هیات‌های اجرایی اگرچه که در نوع خود بی‌بدیل و بشدت ناقض مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و مغایرتی آشکار که انتظار می‌رود پس از اعتراض داوطلبان پاسخ در خوری به آن داده شود؛ اما اصلاح طلبان این طریق را قبلا نیز پیموده‌اند و راه نجات کشور، اصلاح امور و دور کردن کشور از خطر تندروی ها را تداوم مسیری می‌دانند که در خرداد 92 گام اول آن را برداشته‌اند.»

اظهارات مشارکتی ها در گروه ها و کانال های تلگرامی به صورت محسوسی نشان از انتظار آنها برای تائید صلاحیت کاندیداهایی دارد که در فتنه 88 بدترین رفتار را نسبت به جمهوریت داشتند.

از سوی دیگر علی شکوری راد دبیر کل این حزب با بیان اینکه نسبت به انتخابات پیش رو ناامید نیست گفت :«بازهم می توان رقیب را غافل گیر کرد»؛ این سخن شکوری راد نمی توان نبود کاندید برای اصلاح طلبان را پذیرفت یا اینکه بگوییم باز اصلاح طلبان در نزدیکی انتخابات استراتژی چانه زنی از بالا فشار از پایین  را پیش گرفتند!

*جهانگیری دست به کار شد!

رهامی یکی از فعالان اصلاح طلب با بیان اینکه فهرستی از رد صلاحیت شدگان به جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و از اعضای حزب کارگزاران داده شده گفت :«اگر لازم باشد از طریق کانال‌های مستقیم هم این لیست را به رهبری گزارش خواهیم داد، اما قرار بر این است که آقای جهانگیری لیست افراد ردصلاحیت شده را به رئیس جمهور بدهد و این فهرست از طریق آقای روحانی به اطلاع رهبری برسد.»

این حرکت با موضوعی که رئیس جمهور در مورد بی طرفی دولت در جلسه هیئت وزیران گفت کمی متناقض است و در شرایطی که دولت مجری انتخابات است برای افکار عمومی ایجاد شبهه خواهد کرد.

منبع: فارس