۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

سرکرده داعش در یمن به هلاکت رسید

رسانه های خبری یمن در خبری فوری از کشته شدن جلال بلعیدی سرکرده گروه تروریستی داعش در یمن خبر دادند.
کد خبر : ۲۸۴۸۱۴
صراط: شبکه خبری الحدث بدون اشاره به مکان وچگونگی کشته شدن جلال بلعیدی سرکرده داعش در یمن اعلام کرد وی در حمله هوایی کشته شد.

جلال بلعید سرکرده داعش در یمن یکی از فرماندهان سابق گروه تروریستی القاعده در جزیره العرب است که به دلیل دو دستگی در گروه انصار الشریعه وابسته به القاعده در جزیره العرب در قالب شاخه مسلح جدید القاعده با عنوان داعش به فرماندهی جلال بلعید ظاهر شد.

این در حالی است که شش عضو دیگر گروه تروریستی القاعده شب گذشته بر اثر بمباران استان شبوه در شرق صنعا توسط پهپاد آمریکایی به هلاکت رسیدند.

پهپاد آمریکایی شب گذشته دو خودروی حامل تروریست های القاعده را در منطقه المجازه در شهر الروضه در شرق شهر عتق در استان شبوه هدف قرار داد.

این منبع تاکید کرد شش عضو القاعده در بمباران هوایی پهپاد آمریکایی کشته واجساد آنها در جا تکه تکه شد.

این منبع افزود: تروریست های القاعده در حال عبور از منطقه المجازه جاده اصلی ورودی به شهر الروضه در منطقه میفعه در مسیر شهر عزان بودند که مورد حمله پهپاد آمریکایی قرار گرفتند.

القاعده دوشنبه گذشته شهر عزان در منطقه میفعه استان شبوه یمن را اشغال کرد.

پیش از این نیز القاعده شهر المکلا در استان حضرموت واقع در شرق یمن را در آوریل گذشته اشغال کرد و هم اکنون در چند استان شرقی وجنوبی یمن فعالیت دارد.

گروه های تروریستی داعش والقاعده طی بیش از 7 ماه تجاوز عربستان به یمن ودریافت مستقیم کمک های مالی وتسلیحاتی از عربستان تقویت شده اند.
منبع: ایرنا