۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
8 ساله بودم که پای سخنرانی هاشمی می‌رفتم

کرباسچی: نفوذی‌ها با قیافه حزب‌اللهی جلو می‌آیند/ امام 3 بار به من دستور داد برو اصفهان و استاندار باش

غلامحسین کرباسچی گفت: نفوذی تلاش میکند عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند. نفوذی نمی گوید من کارگزارم بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید.
کد خبر : ۲۸۴۸۳۴
صراط: غلامحسین کرباسچی گفت: نفوذی تلاش میکند عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند. نفوذی نمی گوید من کارگزارم بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید.

غلامحسین کرباسچی در کنگره سراسری حزب کارگزاران که بعد از 18 سال در حال برگزاری است اظهار داشت: یکی از آقایان به ما می گفت شما مراقب باشید در جمع هایتان ساختار شکنی نکنید. من گفتم ما همه عمرمان را برای این ساختار گذاشته ایم. گفتم وقتی هنوز پدر و مادر شما با هم اشنا نشده بودند ما در زندان شاه شکنجه می شدیم. برای تاسیس این حکومت و برای به وجود آوردن یک حکومت مردمی اسلامی مبازه می کردیم. حالا چه کسی می گوید ساختار شکنی نکنید؟ چه کسی ساختار شکن است؟! این حرف ها چیست که در هر مقطع سیاسی به یک باره بولد می شود.

وی افزود: گاهی صرفا به عنوان حرف تبلیغاتی سیاسی این حرف ها رابیان می کنند اما گاهی به عنوان یک مسئول در کشور حرف می زنید. باید به تبعات این حرف ها توجه داشت. برای آیت الله هاشمی که 80 سال از عمرش را برای اسلام و ولایت فقیه گذاشته است حرف بیجا بیان می کنند. من 8 ساله بودم که پای سخنرانی آقای هاشمی می رفتم و موفق ترین سخنران در دوره سال های 41 و 42 ایشان بود که از انقلاب دفاع می کرد. حالا اقای هاشمی از انقلاب برگشته است؟ حالا هاشمی از امام جدا شده است؟ این چه برخوردی است؟ کدام ملت و کشور و انقلابی با نیروهای خود اینگونه عمل می کند. آن هم نیروهایی در این سطح که در سطح بین المللی به عنوان نیروهای سیاسی توانمند و انقلابی و اسلامی شناخته شده اند.

کرباسچی با بیان اینکه این فرمایش رهبری را از جان و دل می پذیرم که پروژه نفوذ بزرگترین ضربه را به جمهوری اسلامی می زند اظهار داشت: این نفوذ همان نفوذی که تلاش میکند این عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند. نفوذی نمی گوید من کارگزارم بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید. نفوذی از ارزشمندترین سمبل جهاد و شهادت استفاده می کند و به گردن می اندازد و در راهپیمایی شرکت می کند و بعد هم آبروی کشور را با فساد اقتصادی می برد و فرار می کند و از کشور خارج می شود . این نفوذ است. دنبال کسانی باید گشت که این ها را فراری دادند. این ها نفوذی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما ساختار شکن نبوده و نیستیم و نخواهیم بود اظهار داشت: برای این نظام دلسوزترین ادم ها در مجموعه هایی هستند که به آنها به عنوان منتقد نگاه می شود. انتقادبزرگترین خدمت است.امام معصوم فرموده است بهترین دوستان کسانی هستند که عیوب من را می گویند نه عده ای چاپلوس و متملق که شعار تو خالی می دهند و زیر پای ما را خالی می کنند.

کرباسچی ادامه داد: چرا انقلابی که این همه شهید داده است و برای آن تلاش شده است امامی که به بینش سیاسی اسلام در تاریخ ابروی داده است را طوری معرفی کنیم که به عنوان مظهر افراط باشد ؟ نفوذ اصلی این است که چهره های انقلابی و چهره امام و اسلام را با این افراط ها بخواهیم الوده کنیم. فرمایش رهبری را باید در این بخش ها جستجو کرد.

کرباسچی ادامه داد: سوابق ما که معلوم است. ما دنبال کار نبودیم. امام سه بار به من دستور داد برو اصفهان و استاندار باش. من گفتم نمی روم می خواهم درس بخوانم. امام به من فرمود شش ماه برو. من رویم نشد در مقابل ان پیرمرد مقاومت کنم وگرنه نمی رفتم. بعد از شش ماه گفتم شش ماه تمام است نمی روم دیگر. ایشان دوباره فرمودند شش ماه دیگر و این برای بار سوم هم تکرار شد. رویم نشد و گرنه نمی خواستم به کار اجرایی بروم. بعد از امام هم به من گفتند ازاصفهان به تهران بیا. اصرار کردند. آقای هاشمی اصرار کرد که تهران پیشانی نظام است و چهره ان مهم است. از سر وظیفه آمدیم و قبول کردیم و گرنه ما دنبال کار نبودیم. با التماس ما را وارد کار کردند. معتقدیم کارگزاری که دنبال کار برای امرار امعاش باشد او کارگازار نیست.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما در طول این سال ها هیج وقت حزب عصبانی یبوده ایم. سعی کردیم هم ارام باشیم و هم به جامعه ارامش دهیم .حتی با مخالفینمان برخورد غیر اخلاقی و از روی تعصیب نداشته باشیم. به رغم همه بی اخلاقی های کتبی و شفاهی و حضوری و غیابی هیچ وقت نباید عصبانی شویم.