۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

علم‌الهدی: آیات جنتی و یزدی از شخص امام حکم دارند/ صلاحیتی را که از امام رسیده زیرسئوال می‌برید؟

امام‌جمعه مشهد‌ با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها پیرامون صلاحیت فقهای شورای نگهبان گفت: آیات عظام جنتی و یزدی حکم از شخص امام و بقیه حکم از مقام معظم رهبری دارند، صلاحیتی که از امام رسیده را زیرسوال می‌برید؟ دم از امام می‌زنید و این گونه اهانت می‌کنید؟
کد خبر : ۲۸۴۹۱۴
صراط: امام‌جمعه مشهد‌ با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها پیرامون صلاحیت فقهای شورای نگهبان گفت: آیات عظام جنتی و یزدی حکم از شخص امام و بقیه حکم از مقام معظم رهبری دارند، صلاحیتی که از امام رسیده را زیرسوال می‌برید؟ دم از امام می‌زنید و این گونه اهانت می‌کنید؟

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌ دوم نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور علی ابن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند هرگاه 22 بهمن آمد و مردم مردانه و حکیمانه و با کمال قدرت و اراده در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت کردند این هیجان و حرکت مردمی در حقیقت دشمنان ما را به عقب نشینی وادار کرد.

خطیب نماز جمعه مشهد بیان کرد: دشمن دنبال توطئه چینی است اما در 22 بهمن با حضور مردم دشمن از همه حرکت‌ها عقب نشینی می‌کند.

وی افزود: شناخت ماهیت این انقلاب برای ما از دیدگاه امام یک چهره دارد و از دیدگاه دشمن یک چهره دیگر، عظمت این انقلاب صرفنظر از اینکه براساس عشق و ارادت و وابستگی ما به امام بزرگوار یک مبنای دقیق معنوی و اعتقادی و دینی دارد از دیدگاه دشمن هم برمبنای دشمنی و عداوتش انقلاب یک جریان باعظمت جلوه کرده است.

آیت الله علم الهدی افزود: هانتیگنتون می‌گوید پیروزی انقلاب در ایران می‌تواند نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن غرب و اسلام در نظر گرفته شود و با این چشم به انقلاب ما نگاه می‌کنند، انقلابی که شکننده عظمت استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: فوکویاما دیگر متفکر کاخ سفید می‌گوید انقلاب ایران نشان داده تا صد سال در نتیجه انقلاب غرب در چالش است، وی می‌گوید انقلاب ایران روح یک جهان بی روح است و این واقعیتی است که در انقلاب ایران نمایش داده شده است، این حرف‌ها از نظری تمجید انقلاب است اما آنها اعلام خطر کردند تا تاکتیک و راهبرد اتخاذ شود.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه 37 سال پهانه عمر این انقلاب است گفت: همه جا مردم در برابر تهاجمات استکبار و دشمن ایستاده‌اند، 37 سال عمر انقلاب، 37 سال مقاومت جانانه مردمی در برابر تهاجمات دشمن بوده است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: دشمن انواع ضربه‌ها را زده است و آنچه برای ما یک نقطه درخشش است، 37 سال مقاومت جانانه مردم ما در پای این انقلاب است.

وی گفت: دشمن انواع جنایات را انجام داد و با مقاومت و دفاع مردم ما شکست خورد و اخیراً برحسب اعلام خطر مقام معظم رهبری، دشمن درصدد نفوذ است زیرا با مقابله و درگیری و برخورد به ما ضربه نزده و درصدد نفوذ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که چرا دشمن درصدد نفوذ است افزود: چه چیزی به دشمن نشان دادیم و چه موضعی گرفتیم و چه رنگی پیدا کردیم که دشمن الان درصدد نفوذ است؟ دشمن در این مسئله تجربه‌ای از انقلاب مشروطیت دارد. وقتی دشمن انقلاب مشروطه که براساس دین و اعتقاد مردم و وابستگی مردم شکل گرفته بود منحرف کرد دنبال یک مسئله بود، ابتدا در قانون اساسی مشروطیت عنوان شد چهار مجتهد طراز اول در مجلس باشند و تمامی قوانین و مقررات به تصویب این چهار مجتهد برسد.

وی افزود: این مسئله اسلامیت نظام مشروطه را تضمین می‌کرد، نخستین کاری که شد این بود که این چهار مجتهد را کنار زدند و آنها را مورد هجمه قرار دادند و سپس انگلیس نفوذ کرد و انقلاب مشروطه را منحرف کرد.

وی بیان کرد: دشمن امروز می‌بیند فقهای شورای نگهبان اسلامیت نظام را تضمین می‌کنند و حمله به شورای نگهبان را در دستور کار قرار داد تا جاده انقلاب مشروطه را احیا کند و در این زمینه از عوامل داخلی استفاده می‌کند، عواملی که سنگ زیرین آسیاب انقلاب بودند دهن باز کردند و به شورای نگهبان حمله کردند و دشمن دید راه باز شده است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امام فرمودند اهانت به شورای نگهبان برای اسلام و انقلاب خطر است؛ مبنای فرمایش امام که فرمودند خطر است تجربه انقلاب مشروطه بود. یعنی همان خطر این انقلاب را تهدید می‌کند.

وی گفت: می‌گویند فقهای شورای نگهبان صلاحیت خود را از کجا آورده‌اند؟ آیات عظام جنتی و یزدی حکم از شخص امام(ره) و بقیه حکم از مقام معظم رهبری دارند، صلاحیتی که از امام(ره) رسیده را زیرسوال می‌برید؟ دم از امام(ره) می‌زنید و این‌گونه اهانت می‌کنید؟ این دو نفر حداقل حکم از خود امام(ره) داشتند و این قابل خدشه نیست. نعوذ‌بالله مگر امام(ره) اهل داد و ستد بود؟ توهین و اهانت در این حد؟ دشمن می‌بیند عجب جاده‌ای باز شده و سد شکسته شده است و وابستگان به سیاست نظام خودشان این کار را کرده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: امام بزرگوار در وصیت نامه خودشان فرمودند از شورای نگهبان می‌خواهم و توصیه می‌کنم چه در نسل حاضر و چه آینده، با کمال دقت و مراقبت وظایف خود را ایفا کنند و تحت تاثیر هیچ قدرتی واقع نشوند.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: نکته دومی که دشمن را به طمع نفوذ انداخته است این لبخندهای به آمریکا و اروپا است، اینکه می‌بیند عده‌ای صورتشان را به غرب برگردانده‌ اند و این دشمن را به طمع نفوذ می‌اندازد و می‌بیند عده‌ای دلداده هستند. این سنگین است که وزیری بگوید نه تنها کالا، بلکه مدیریت را نیز باید از غرب وارد کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اگر افراد را نمی‌شناسید به فهرست‌ها رای دهید اما فرمودند فهرست جریانهایی که به آمریکا دل بسته‌اند مورد اطمینان نیست. این نکته رهبری برای پیشگیری از نفوذ دشمن است. دشمن بهترین راه نفوذ خود را همین جریانات دلبسته می‌داند و نباید به اینها اطمینان کرد و شما برادران و خواهران وظیفه روشنگری دارید و باید در مردم بصیرت افزایی کنید.
برچسب ها: صراط علم الهدی