۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

نصیرزاده: فوتبال ایران تعلیق نمی‌شود

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد احتمال تعلیق فوتبال ایران براساس این گزارش از سوی فیفا، گفت:‌ امکان ندارد که فوتبال ایران به خاطر این پرونده تعلیق شود، چراکه هیچ‌گونه اهانت و تخلفی احراز نشده، بلکه کمیسیون اصل 90 در جایگاه نظارتی مجلس مسائل و موضوعاتی را بررسی کرده و در صورت ارجاع پرونده به قوه قضائیه آمادگی پاسخگویی را داریم.
کد خبر : ۲۸۴۹۲۲
صراط: رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد احتمال تعلیق فوتبال ایران براساس این گزارش از سوی فیفا، گفت:‌ امکان ندارد که فوتبال ایران به خاطر این پرونده تعلیق شود، چراکه هیچ‌گونه اهانت و تخلفی احراز نشده، بلکه کمیسیون اصل 90 در جایگاه نظارتی مجلس مسائل و موضوعاتی را بررسی کرده و در صورت ارجاع پرونده به قوه قضائیه آمادگی پاسخگویی را داریم.

هوشنگ نصیرزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل با تک ستاره‌های خود همواره در فوتبال درخششی بی‌نظیر داشته و جزو استان‌های موفق در توجه به پرورش استعدادهای ناب فوتبالی است.

وی تصریح کرد: ما امروز به دعوت رئیس پرتلاش فوتبال استان اردبیل در این استان حاضر شدیم تا کلاس آموزشی در ارتباط با آیین‌نامه انضباطی، قوانین و مقررات جدید فوتبال، مسائل اخلاقی، قوانین نقل و انتقالات و نحوه اداره باشگاه‌ها را به مدت دو روز در این استان تدریس کنیم.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: نوتاش رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل از رؤسای پرتلاشی است که در مجمع فدراسیون فوتبال که 75 نفر عضو هستند، با تأثیرگذاری تمام تلاش کرده و حضوری موفق دارد.

نصیرزاده در مورد مناقشه بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در تعیین تکلیف سرپرستی این فدراسیون در اسفندماه، افزود: نظر ما همان نظر اساسنامه فوتبال است که باید در تصمیم‌گیر‌ی‌های کلان به آن رجوع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مجمع عمومی به هیئت رئیسه اجازه داده تا اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را ادامه دهد و فعالیت هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تا اردیبهشت‌‌ماه قانونی است.

این مسئول اضافه کرد: اگر وزارت ورزش و جوانان بخواهد تصمیمی بگیرد، باید تمام تصمیمات براساس اساسنامه فوتبال باشد و جز این حرف جدیدی وجود ندارد.

بخشی از تخلفات فوتبالی ارائه شده از سوی کمیسیون اصل 90 ربطی به فوتبال ندارد

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد گزارش ارائه شده کمیسیون اصل 90 در مورد فساد در فوتبال گفت: انتظار داشتیم این گزارش که روی آن زحمات زیادی کشیده شده، بیشتر گزارش واقعی‌تر و به دور از نگاه ژورنالیستی باشد که قطعاً تهیه آن می‌توانست با زوایای مختلف بیش از این با مطلوبیت خاص انجام شود.

نصیرزاده افزود: بخشی از موارد اشاره شده در این گزارش قابل پاسخگویی است و بخشی نیز به فدراسیون فوتبال ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: طرح مسائلی همچون انعقاد قرارداد و مدارک جعلی مربوط به باشگاه‌هاست که به نظر می‌رسد در ارتباط دادن آن به فدراسیون فوتبال کم‌لطفی شده است.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد حضور دوپینگ نیز بیان کرد:‌ کشور ما در مبارزه با دوپینگ در آسیا پیشقدم و در سطح جهان رتبه پنجم را دارد و نمونه آن را می‌توانیم در فعالیت‌های جدی چند سال اخیر مشاهده کنیم.

نصیرزاده اضافه کرد: از 451 آزمایش دوپینگ، امسال فقط دو مورد آن مثبت بوده، به طوری که در لیگ برتر دوپینگ در حد صفر است.

وی در مورد گزارش ارائه شده در مورد مسائلی همچون تبانی، شرط‌بندی و دوپینگ ادامه داد: اصلاً منطقی به نظر نمی‌رسد و باید گفت در این زمینه کمیسیون اصل 90 مجلس دچار برخی موارد غیرمرتبط با موضوع شده است.

یک سایت شرط‌بندی در ایران تعطیل شده است

مدرس بین‌المللی فدراسیون فوتبال در مورد شرط‌بندی فضای فوتبال نیز اظهار کرد: یک سایتی که در زمینه شرط‌بندی آن هم برای بازی‌های خارج از کشور فعال بوده با همکاری حراست فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و پلیس فتا تعطیل شده و ما در حال حاضر هیچ باشگاه و یا سایت شرط‌بندی فوتبال در کشور نداریم.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در مورد پرونده‌های تبانی نیز که در فدراسیون مطرح بوده همه آنها منجر به نتیجه شده و آرای آنها اعلام شده است.

نصیرزاده پایین بودن آمار دوپینگ در کشورمان را یادآور شد و گفت: روی هم رفته در بخش عظیمی از این گزارش فوتبال که باشگاه‌ها، رسانه‌ها، داوران و... زیر ذره‌بین قرار گرفته در برخی از موارد اشکالاتی در آن وجود دارد، به طوری که انجام این تخلفات در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال نبوده و ما آمادگی داریم تا در روزهای آینده در این مورد گزارشی را به مجلس و مسئولان ارائه کنیم.

فوتبال ایران تعلیق نمی‌شود

مدرس رسمی فدراسیون فوتبال و دارنده چهار گواهینامه بین‌المللی فیفا افزود: در اتهام‌زنی به فدراسیون به نظر می‌رسد کم‌لطفی شده، اما در عین حال از کمیته سلامت اداری و رئیس کمیسیون اصل 90 رسایی و پورمختار قدردانی می‌کنیم که با حساسیت این مسائل را رصد کردند.

نصیرزاده در مورد احتمال تعلیق فوتبال ایران براساس این گزارش از سوی فیفا، گفت:‌ امکان ندارد که فوتبال ایران به خاطر این پرونده تعلیق شود، چراکه هیچ‌گونه اهانت و تخلفی احراز نشده، بلکه کمیسیون اصل 90 در جایگاه نظارتی مجلس مسائل و موضوعاتی را بررسی کرده و در صورت ارجاع پرونده به قوه قضائیه آمادگی پاسخگویی را داریم.

منبع: فارس