۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

وزیر بهداشت: اجازه ساخت بیمارستان نداریم

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: به رغم کمبود پرستار و همچنین تخت بیمارستانی اما دولت اجازه استخدام و تعریف پروژه های جدید را نمی دهد.
کد خبر : ۲۸۴۹۳۰
صراط: وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: به رغم کمبود پرستار و همچنین تخت بیمارستانی اما دولت اجازه استخدام و تعریف پروژه های جدید را نمی دهد.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه جمعه پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان قائم مشهد در جمع کارکنان و پرستاران بخش اعصاب و روان این بیمارستان اظهار کرد: برای تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و استخدام آنها تلاش بسیاری انجام گرفته اما متأسفانه اجازه‌ای برای استخدام و جذب نیرو به ما داده نمی‌شود.

وی با اشاره به این که در حق رشته مامایی بسیار ظلم شده است، در سال‌های گذشته پذیرش رشته مامایی در وزارت بهداشت کاهش یافته است اما با این وجود دانشگاه آزاد اسلامی تعداد پذیرش‌ خود در این رشته را افزایش داده است.

امکانات موجود در شان مشهدالرضا(ع) نیست

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه به رغم افزایش جمعیت و سیل زائران 27 میلیونی به شهر مقدس مشهد اما مراکز درمانی و بیمارستان های این شهر مقدس متناسب با جمعیت افزایش پیدا نکرده است بیان کرد: از نظر بیمارستانی در حق شهر مشهد ظلم شده است و تعداد مراکز درمانی این کلانشهر جز دو سه مورد اضافه نشده است.

وی بیان کرد: در حوزه درمان امروز بیش از 50 سال از عمر احداث بیمارستان قائم  و امام رضا(ع) مشهد می گذرد و این دو مرکز درمانی بزرگ در واقع فرسوده هستند.

هاشمی اظهار کرد: متأسفانه پس از پیروزی انقلاب جز احداث 3 بیمارستان و تعداد اندکی تخت اقدام قابل توجهی برای رفع کمبود ها با توجه به نیاز ها و شانیت این شهر مقدس صورت نگرفته است در حالی‌که جمعیت مشهد چند برابر شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طبق برآوردهای صورت‌گرفته، مشهد با کمبود بیش از دو هزار تخت بیمارستانی روبه‌رو است بیان کرد: باید در جهت رفع این کمبودها اقدام جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان ساخت بیمارستان جدید وجود نداشته و تنها اجازه  تکمیل پروژه های قبلی صادر شده است.

وی فروش نفت از قیمت بشکه ای 110 دلار در دولت گذشته و رسیدن به قیمت 30 دلار در دولت فعلی را یکی از علت های کاهش شدید درآمد دولت عنوان کرد و افزود: به دلیل رکود و در نتیجه کاهش سود بنگاه‌های اقتصادی در حوزه مالیات نیز دولت با کاهش درآمد روبرو است و لذا این محدودیت های مالی امکان سرمایه گذاری را نمی دهد.

مسئولان خراسان رضوی بهانه می آورند

وی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته جهت رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی در مشهد، گفت: در این راستا پیشنهاد طرح تغییر کاربری بیمارستان قائم(عج) و ایجاد ارزش افزوده خوب از این محل را به استانداری ارائه کردیم تا از این محل اعتبارات مورد نیاز برای رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی در مشهد تأمین شود.

وی اظهار کرد: استانداری باید در این ارتباط به ما کمک می‌کرد، اما متأسفانه به در بسته خوردیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: در حالی‌که این امکان وجود داشت با ایجاد ارزش افزوده از محل تغییر کاربری زمین بیمارستان قائم(عج) مشهد، دو یا سه بیمارستان جدید احداث کنیم، اما متأسفانه مسئولان استانی هر روز یک بهانه آوردند و مانع این کار شدند.

هاشمی گفت: برای ساخت بیمارستان در دیدار با آیت الله واعظ طبسی، آستان قدس رضوی از حق التقدیمی خود گذشتند و شهرداری نیز از دریافت عوارض صرف نظر کرد که حدود چهار هزار میلیارد ریال را شامل می شود که البته انتظار همراهی بیشتری از سوی شهرداری وجود دارد.
وی گفت: این مایه شرمساری است که بعد از گذشت 37 سال از عمر جمهوری اسلامی، هنوز قطار مسافرتی مناسبی در حد و اندازه های مشهدالرضا برای سفر به این شهر وجود ندارد.
منبع: مهر
برچسب ها: صراط بهداشت وزیر