۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

دنیامالی: بوی تبانی می‌آید

رئیس هیئت مدیره باشگاه ملوان گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه شده‌ایم اما یک بار داور جریمه نمی‌شود.
کد خبر : ۲۸۵۰۱۴
صراط: احمد دنیامالی در خصوص شرایط ملوان در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال، ناداوری در لیگ برتر و عملکرد فدراسیون فوتبال در مناقشات سیاسی ایران و عربستان در بحث میزبانی‌های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

شرایط ملوان را بعد از پایان تعطیلات لیگ و در نیم فصل دوم چگونه ارزیابی می‌کنید؟
اردوی خوبی در کیش داشتیم و برای نیم فصل دوم بهتر آماده شدیم. همچنین دو مرحله پرداختی خوب به بازیکنان داشتیم و خوشبختانه تیم در آرامش کامل است. با این حال در خط حمله با توجه به آسیب دیدگی و از دست دادن مهره‌ها مشکل داریم ولی در دفاع و هافبک بازیکنان خوبی داریم. در تلاشیم با جذب بازیکن خط حمله را تقویت کنیم  و با این شرایط فکر می‌کنم در 11 بازی باقیمانده امتیازات خوبی کسب کنیم.

هواداران نگرانی‌هایی دارند و شرایط ما از لحاظ کسب امتیاز قابل مقایسه با فصل قبل نیست و نباید اجازه دهیم کار به بازی‌های آخر فصل کشیده شود.

در خصوص جذب بازیکن، استیلی درخواست بازیکن خارجی داشت اما ظاهرا باشگاه با این موضوع موافق نبوده است؟
ما چند بازیکن خارجی را بررسی کردیم. به دنبال جذب یک بازیکن هستیم اما می‌خواهیم یک بازیکن تمام کننده را به خدمت بگیریم. شاید بازیکنانی باشد که در سایر بخش‌ها به تیم کمک کنند اما در خط میانی با ازدحام بازیکن روبه‌رو هستیم. ما به یک بازیکن تمام کننده نیاز داریم که کم است.

با صحبتی که با سرمربی داشتیم و به پیشنهاد استیلی و مشورت با هیئت مدیره، مهرداد اولادی یک هفته در تمرینات شرکت می‌کند و اگر کادر فنی صلاح دید به ترکیب تیم اضافه می‌شود. در این یک هفته مهرداد تحت نظر است تا آمادگی او مسجل شود. هواداران ملوان با مهرداد اولادی خاطرات خوبی دارند. اگر توانایی‌های اولادی تایید شد جذب تیم خواهد شد.

اولادی در نقش فوروارد است و امیدوارم خودش را در ملوان خوب نشان دهد و به روزهای اوج برگردد. او 2 نیم فصل است که بازی نکرده و ما از این بابت نگران هستیم، با این حال بازیکنانی مثل پژمان نوری به اولادی کمک می‌کنند.

این موضوع که در حق تیم ملوان در جذب بازیکنان سرباز اجحاف شده و بازیکنان خوب در اختیار تراکتورسازی قرار گرفته‌اند را تا چه حد قبول دارید؟
  این موضوع مربوط به این فصل نیست بلکه چند فصل است که اعتراض داریم. جایی مثل نیروهای مسلح که مرکز تنظیم و انضباط است باید در توزیع بازیکنان عدالت داشته باشد. ملوان قدیمی‌ترین تیم نظامی کشور است.اعتراض ما برای این است که در فصل بعد عدالت در توزیع بازیکنان وجود داشته باشد.

حضور مازیار زارع در جلسه هیئت مدیره باشگاه ملوان به چه دلیل بوده است؟
مازیار زارع از دوستان خوب من است و روی او و پژمان نوری حساب ویژه باز کرده‌ایم. بقیه بازیکنان هم حائز اهمیت هستند اما این دو پیشکسوت در ملوان هستند. خواهش کردیم مازیار بیاید و صحبت کنیم. بحث در مورد مسائل تیم بود و جلسه صمیمانه‌ای برگزار شد و انتظارات را از این دو بازیکن بیان کردیم. ما انتظار داریم آنها به همه بچه‌ها کمک کنند تا تیم با تحرک و همدلی بیشتر در بازی‌های باقیمانده نتیجه بگیرند.

می‌خواهیم فضای زندگی بازیکنان را متمرکز کنیم. چه مجردها و چه سربازها باید در یک مجموعه باشند تا بحث پشتیبانی و جابه‌جایی‌ها راحت‌تر باشد.

پس از تساوی ملوان برابر تیم نفت اولتیماتومی به استیلی داده نشد؟
همان طور که گفتم تیم ملوان در بخش تمام کننده و فوروارد مشکل دارد و وضعیت این تیم قابل قبول نیست و تقصیر مربی هم نیست. آنها تلاش می‌کنند و با استیلی در این موضوع بحثی نداریم اما از داوری گلایه داریم. در 6-7 بازی ملوان دیدیم که ناداوری بود و تحلیل‌هایی هم که از داوری انجام شد این موضوع را تائید کرد. ما قربانی داوری هستیم و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید به این موضوع ورود کند. نامه‌ای اعتراضی به دبیرکل فدراسیون فرستادیم و قطعا پیگیری می‌کنیم. داور در بازی ملوان برابر نفت پنالتی ما را نگرفت. نکته جالب این است که داور نزدیک صحنه بود و نمی‌دانم چرا به راحتی از کنار آن عبور کرد.

یکی از مشکلات ما این است که به دلیل رفتار تماشاگران جریمه می‌شویم. شما حق بدهید که وقتی پنالتی‌های تیم پرطرفدار ملوان گرفته نمی‌شود با واکنش هواداران همراه می‌شود. این موضوع باید ریشه‌یابی شود. وقتی احساسات جوانان هوادار تحریک می‌شود این اتفاق‌ها رخ می‌دهد. متاسفانه مدام ما را جریمه می‌کنند و بالای 100 میلیون تومان جریمه شده‌ایم اما یک بار داور جریمه نمی‌شود.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به اعتراض‌های ما توجه نمی‌کنند و من نگرانم و اگر هواداران ما یک رفتار  غیر حرفه‌ای داشته باشند، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئول هستند. تا الان با سعه صدر مردم را آرام کردیم و اعتراض‌هایمان در چارچوب بوده اما تاکنون کسی پاسخگو نبوده است. قطعا پیگیری می‌کنیم و اگر فدراسیون فوتبال این درخواست را پیگیری نکرد از مراجع بالاتر پیگیری می‌کنیم حتی اگر لازم باشد به AFC شکایت می‌کنیم.

داور بازی ملوان با نفت اگر محروم نشود موضوعاتی هست و بوی تبانی را حساس می‌کنم و نشان می‌دهد که می خواهند برخی از تیم‌های شهرستانی را به شکلی از لیگ خارج کنند.

عملکرد فدراسیون فوتبال درباره مناقشات میان ایران و عربستان در میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آنچه عربستانی‌ها مدعی هستند بی‌ربط است و اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به نوعی طرفداری اعراب را می‌کند جای تامل دارد و نباید تمکین کنیم. ما امن‌ترین کشور منطقه هستیم و این ادعا که ایران ناامن است یک ادعای غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی است. آنچه در مورد مسایل سیاسی مطرح می‌شود به ما مربوط نیست و عربستان به صورت غیر حرفه‌ای آن را طرح کرده است. انتظار مردم و فوتبالی‌ها این است که شاهد اقدامات حقوقی محکم از سوی نمایندگان قانونی ایران باشیم که امیدواریم منتج به نتیجه هم شود.

عدم حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را چگونه می‌بینید؟
تاج در مصاحبه نظر باشگاه‌ها را گفته اما اگر در این وادی وارد شویم در زمین عربستان بازی کرده‌‌ایم. ضمن اینکه باید به دنبال احقاق حق باشیم و نباید صحنه را ترک کنیم. باشگاه‌ها با نتایج خوب می‌توانند جواب آنها را در زمین دهند.

حتی اگر در کشور ثالث باشد؟
قانونا حتی اگر تصمیمات با اعمال نفوذ هم باشد با قهر کردن چیزی را اثبات نمی‌کنیم بلکه زمینه را برای ادعاهای دیگر باز می‌کنیم. قهر کردن عقب نشینی است و اگر AFC  تصمیم به بازی در کشور ثالث بگیرد این برای عربستان هم هست و آنها هم باید در کشور دیگری بازی کنند. امیدوارم با دفاع فدراسیون فوتبال این موضوع حل شود و شاهد احقاق حق فوتبال و باشگاه‌های ایران باشیم.
منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط تبانی فوتبال