۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

حاج منصور ارضی: اگر پای این انقلاب لِه شدیم می‌ارزد

مداح پیشکسوت اهل بیت(ع) گفت:کسی که نوکر خداوند وهدایت مردم در این راه شد ، اگر لِه شود برای او اتفاق بدی نیفتاده است ، من و تو شهرت را می‌خواهیم چه کنیم؟ در قبر که نمی‌توانیم شهرت را ببریم! اما اگر در این راه لِه شدیم پای این انقلاب لِه شدیم می‌ارزد.
کد خبر : ۲۸۵۰۳۶
صراط: قدیم الاحسان نوشت: مداح پیشکسوت اهل بیت(ع) گفت:کسی که نوکر خداوند وهدایت مردم در این راه شد ، اگر لِه شود برای او اتفاق بدی نیفتاده است ، من و تو شهرت را می‌خواهیم چه کنیم؟ در قبر که نمی‌توانیم شهرت را ببریم! اما اگر در این راه لِه شدیم پای این انقلاب لِه شدیم می‌ارزد.

قسمتی از سخنرانی حاج منصور ارضی مداح پیشکسوت اهل بیت(علیهم السلام) در همایش بزرگ فاطمی در 16 بهمن در مسجد ارک تهران در پی می آید:

فاطمیه را نگاه دیگری داشته باشیم، چون عصر فاطمی است حماسه فاطمیه می‌خواهد. مجدد نکته را که قبلاً به آن اشاره داشتم باز تکرار میکنم ، ببینید پیامبر اکرم صل الله علیه و آله دستور از خدا گرفت و در قرآن بر آن تاکید شد، اگر ولایت امیرالمومنین را معرفی نکنی "وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ " (مائده 67) رسالت را به پایان نرساندی! و بعد از ابلاغ باید از مردم بیعت بگیرد یا به زبان امروز رفراندم، به همین دلیل پیامبر در آن گرما و در آن بیابان توقف نموده و تا هر آن کس که جلوتر رفته برگردد و آنها که عقب افتاده اند برسند!

اولین باری که زن‌ها رای دادند در همین رفراندم ولایت امیرالمومنین علیه السلام بود، وجالبتر آنکه آنها که زودتر "بخٍ بخٍ " گفتند به دنبال برهم زدن این رای گیری رفتند یا به زبان امروز به دنبال "وتو" این موضوع رفتند. با همه این حرفها بود که حضرت زهرا آمدند و در خانه همه اصحاب پیامبر را زدند ،و بعضی می‌گویند چندین منزل را هر شب در می‌زدند تا کسی مدعی بی اطلاعی از این اتفاق نباشد حتی برای جلوگیری از بهانه امیرالمومنین کمی دورتر از در خانه اصحاب می‌ایستادند تا آنها در را به روی فاطمه الزهرا سلام الله علیها باز کنند، در انتها هم جوابشان این بود ، دختر رسول الله چرا زحمت کشیدید ؟ فردا ما می‌آییم اما هیچکدام نیامدند!

یعنی بدانیم اگر از حقوق خودمان کوتاه بیاییم اتحاد که هیچ ، سخن حضرت زهرا را هم پشت گوش می‌اندازیم ، باعث سوزاندن در خانه ایشان و یا آتش زدن پرچم ایشان توسط فتنه گران می‌شویم. در جواب آن عده که سوال کردند چرا باز حاجی به صحنه سیاست باز گشته است می‌گویم ما باید یا تمام ظرفیت خودمان و توان و ظرفیت تمام نوکران، امام حسین علیه السلام را به جامعه خودمان به عنوان الگو معرفی کنیم. تا الان دیگر افراد بودند که برای ما خط مشی تعیین می‌کردند حالا ما نیز برای خودمان نظر و ایده هایی داریم و تا الان نیز دوستان اصولگرا از بزرگ و کوچک ، جوان و پیر ، با نظرات هیئات مذهبی وحزب اللهی کنار آمدند مگر عده ای که به دنبال سهم خواهی از این عرصه انتخاباتی هستند . باید گفت دیگر این مصلحتها را بریزیم دور ، حقیقت این است رهبر معظم انقلاب فرمودند هر چه می‌توانید برای انقلاب کار کنید ،و در این رویکرد دیگر دسته بندی معنا نمی‌دهد و فقط یک میزان وجود دارد انقلابی بودن یا ضد انقلابی بودن!
فضایی که عزیزان باید به آن توجه داشته باشند این است که صحبتی از تفرقه و خودرایی نشود و در جهت عکس این تحلیل غلط دشمن حرکت کنیم که  اصولگرا‌ها، بسیجیان و مداحان لیست جدا می‌دهند، لذا در بین حزب الهی‌ها اتفاق نظر وجود ندارد پس به ائتلاف آنها ضربه وارد می‌شود و باز افراد طرفدار غرب به مجلس راه می‌یابند. البته شبیه همین موضوع در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد ، وقتی که اتفاق نظر بر روی کاندیدای ریاست جمهوری در بین آن چهار کاندید ریاست جمهوری صورت نگرفت رخداد و نتیجه آن به دست آمدن اهداف ائتلاف اصولگرایان نبود!
چرا  به راحتی برجام در چند دقیقه در مجلس اسلامی بدون در نظر گرفتن نظر ائتلاف حزب الهی‌ها تائید شد و صاحبان این چنین نظریه هایی به راحتی هر چه می‌خواهند به زبان می‌آورند نتیجه برجام این شدکه  باز هم تحریم دیروز آمریکا را دیدیم! اینها می‌خواهند ما را مانند گربه برقصانند ، در عوض ما باید توان خود را به میدان بیاوریم. از فضاهای مجازی ، از محافل هیئتی و تریبونها خود همانطور که به عنوان اطلاع رسانی و تبلیغ مراسم خود استفاده میکنیم از همان جایگاه استفاده کنیم و از  بیان این اهداف در میان دوستان و آشنایان خودداری نکنیم، وقتی نظر مقام معظم رهبری بر این است  که این مجالس اهل بیت تنها راه منحصر به فرد مقابله بادشمن است ،چرا نباید از این توان استفاده نمود؟ باور کنید من عده زیادی را از فرقه‌های انحرافی شیعه   بیرون کشیدم تاباهم یکی شویم و پای انقلاب بایستیم و واقعاً هم جواب دادند، اما یک عده ای دنبال خصومت‌های خودشان و خود انگاشتن نفسشان هستند.

وقتی حضرت فاطمه سلام الله علیها در خطبه فدکیه می‌فرمایند " طاَعتَنا نِظاماً لِلملة و اِمامتَنا اَماناً للفرقة" اصلاً امان از پراکندگی را قرار گرفتن در حمایت از رهبری ولایت می‌دانند مگر ما طبق همین فرمایش روضه نخواندیم؟ مگر نمی‌گویم مداح اگر برای دفاع از ولایت و دین  آبرویش هم برود عیبی ندارد؟ مگر وقتی امام حسین علیه السلام می‌فرمایند " یَا سُیُوفُ خُذِینِی" یعنی من برای همه خلایق این کار را می‌نمایم وفقط به فکر خودم نیستم.بر طبق همین نظر این کار را انجام ندادند؟چرا؟! چون " وَ أَلْزَمَ أَعْدَاءَکَ الْحُجَّهَ مَعَ مَا لَکَ مِنَ الْحُجَجِ الْبَالِغَهِ عَلَى جَمِیعِ خَلْقِهِ" ( زیارت امین الله) یعنی بر دشمن هم ولایت دارند و امام دشمن خود هم هستند ، می‌فرمایند خدایا مگر شهادت را برمن مُقدر نفرمودید، حالا می‌خواهم کاری کنم که تمام نوکران و پیروان من هم این کار را بیاموزند، به امر خود ایشان است که اسبها می‌آیندو برپیکر ایشان می‌تازند! چطور اسبها بر محل دفن ایشان وارد نمی‌شوند، و یا حتی آبی که بر قبر مبارک ایشان می‌بندند به محل قبر ایشان نفوذ نمی‌کند؟ مگر این روضه‌ها را نشنیدید؟ مگر روضه‌های همین مقاتل را نخواندید؟ پس بگویید زیر سم ستوران رفتن یعنی چه؟ معنی غیر این دارد که کسی که نوکر خداوند و هدایت مردم در این راه شد ، اگر لِه شود برای او اتفاق بدی نیفتاده است ، من و تو شهرت را می‌خواهیم چه کنیم؟ در قبر که نمی‌توانیم شهرت را ببریم! اما اگر در این راه لِه شدیم پای این انقلاب لِه شدیم می‌ارزد!

من خواهشم بر این است که شما که اینجا نشسته اید باید مطالعه خود را زیاد کنید ، نگویید این را فلان شخص گفته پس ما این را قبول می‌کنیم! شما باید بر مقاتل مکتوب تسلط داشته باشید البته نه به این دلیل که وقت روضه از تو بپرسند سند روضه تو کجاست؟ چون کسی که قصد تحقیق دارد خود باید به دنبال منابع بگردد مداح وظیفه مطالعه و تسلط بر مقاتل را دارد ولی نباید وقت خود را برای دفاع از روضه‌های شفاهی بگذراند!

ارتباط با امام زمان است به این نحو که به دنبال مهدویت خود ساخته نرود یعنی برای ارتباط با امام زمان جمکران برود و یا درس و زندگی و خانواده خود را به امان خدا رها کند،نه! شما ده دقیقه تا یک ربع ساعت وقت برای نماز امام زمانت بگذار، تا معلوم شود تو امام زمان داری! وقتی می‌خواهی تمام دنیا را تسخیر کنی نمی‌توانی وقت را بیهوده بگذرانی. ببینید خلوت خود را با چه می‌گذرانید! هستند مداحانی که دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی و حوزوی هستند، قریب الاجتهاد هستند ، درس خوانده هستندولی عده ای دیگر چه؟ عمر خود را در چه راهی و چگونه گذرانده اند؟

 من نکته ای دیگر هم عرض کنم در مورد حمله به شورای نگهبان کسی که به اصالت شورای نگهبان خدشه وارد می‌کند قصد ضربه زدن به رهبری را دارد! قصد عدم تمکین از قانون اساسی را دارد این‌ها می‌خواهند در خبرگان پیروز شوند و باکسب آرای بیشتر خبرگان را از رسالت اصلی خود دورسازند و بتوانند شورای رهبری ایجاد کنند! مانند آنچه که روضه آن را خوانده ایم و شورای سقیفه ایجاد کنند.

ببینید در موضوع انتخابات مجلس اسلامی توجه به اندازه کافی ان شاء الله وجود دارد ولی توجه بیشتری باید به انتحابات مجلس خبرگان داشته باشیم چراکه بالاترین جایگاه نظارتی قانون اساسی است! اگر اینها بیایند و مسلط شوند!... ان شاءالله این اتفاق نمی‌افتد، چرا که ما فاطمیه داریم حضرت زهرا داریم پس باید در مجلستان و وسط سینه زنی تان حرف حق را بزنید! یک کلام حق بگویید!

 کوتاهی در این انتخابات سرآغاز مشکلات عظیم و خطرناک بعد از آن می‌شود و دشمن هم همین را می‌خواهد، لذا از این تریبون استفاده میکنم و به آن مجموعه ای که لیستی از اصولگرا‌ها را تهیه می‌کنند ، می‌گویم: " اگر در پی تامین نظر سهم خواهان باشیم در این انتخابات ضرر میکنیم، ما باید دغ کنیم و بمیریم" بیایم به مدیریت مسائل بپردازیم و اجازه دهیم جوانان پاک ، پایکارآمده حزب اللهی و انقلابی که می‌توانند در مجلس فریاد بزنند و از حقوق مردم دفاع کنند به مجلس راه یابند.