۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

حبیبی به هاشمی: شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟

وی با اشاره به بهانه‌جویی‌ها و مسئله‌سازی‌های آقای هاشمی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی همین بهانه‌جویی‌ها در انتخابات 88 مطرح کردند که منشاء یک فتنه شد. منتها در فتنه 88 اسم رمز آشوب کلمه «تقلب» بود. امروز اسم رمز فتنه «حمله به شورای نگهبان» است.
کد خبر : ۲۸۵۰۵۶
صراط: تسنیم نوشت: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: سخنان تلخ، غیرواقعی و تفرقه‌انگیز هاشمی جای گله و ملامت دارد.

محمدنبی حبیبی که پایان نشست دبیران حزب متبوعش در مورد انتخابات تاکید کرد: بزودی فهرست اصولگرایان منتشر می‌شود امیدواریم یک صدا برای ترویج و تبلیغ آن اقدام شود.

وی افزود: ما از این فهرست دفاع می‌کنیم و هر فهرست موازی دیگر به اسم اصولگرایان را مضّر می‌دانیم چرا که همه اضلاع و افراد و شخصیت‌های اصولگرا در شکل‌گیری این فهرست مشارکت کردند و اگر کسی غیر از این فهرست، لیست یا افرادی را تبلیغ کند در زمین رقیب بازی می‌کند.

حبیبی با اشاره به تجربه انتخابات سال 92 گفت: اصولگرایان یک اشتباه را دو بار تکرار نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در روز 12 بهمن اظهار داشت: روز 12 بهمن روز ورود امام به میهن اسلامی است. روز اعلام وحدت امت زیر پرچم ولایت است. روز ورود به جشن‌های دهه فجر است. سخنان تلخ، غیرواقعی و تفرقه‌انگیز از سوی ایشان جای گله و ملامت دارد.

وی با اشاره به روند تأیید صلاحیت نامزدها گفت: قانون باید بر این روند حاکم باشد نه اراده اشخاص.

حبیبی بیان داشت: همه ما به امام و انقلاب بدهکار هستیم اما معتقدیم که بیت امام با حفظ ارزش‌های امام و خط فقاهت و تبعیت از ولایت فقیه و قانون حرمت امام را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به بهانه‌جویی‌ها و مسئله‌سازی‌های آقای هاشمی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی همین بهانه‌جویی‌ها در انتخابات 88 مطرح کردند که منشاء یک فتنه شد. منتها در فتنه 88 اسم رمز آشوب کلمه «تقلب» بود. امروز اسم رمز فتنه «حمله به شورای نگهبان» است. فقهای شورای نگهبان 6 فقیه جامع‌الشرایط، عادل و با سابقه هستند که برخی از آنها را امام به این سمت منصوب کردند. ایشان خطاب به شورای نگهبان می‌گوید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ معلوم است که صلاحیت آنها با نصب از طرف فقیه جامع‌الشرایط است. سؤال ما از آقای هاشمی این است شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید که بی پروا به امام(ره) حمله می‌کنید؟ آش در این مورد آنقدر شور شده است که برخی از آشپز ها هم به صدا درآمده اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد سخنان رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: حرف جدید مقام معظم رهبری طرح مسئله «هندسه انقلاب» بود. مسئله مردم، استقلال کشور، تدین و پایبندی به مبانی اسلام، مبارزه با استکبار، مسئله فلسطین، موضوع معیشت مردم، توجه مستضعفین، رفع فقر اینها خطوط کلی و اصلی انقلاب است و به تعبیر مقام معظم رهبری از ترکیب آنها هندسه انقلاب بدست می‌آید.

وی افزود: کسی که خود را انقلابی و خط امامی می‌داند باید یک نسبتی با ترویج و تبلیغ این خطوط داشته باشد. اگر سابقه تبلیغ نداشته باشد و برعکس نسبت به برخی از این خطوط انقلابی مسئله داشته باشد باید از او پرسید در حاکمیت چه می‌کند؟ به عقیده من او یک نفوذی است. تئوری‌پردازی در داخل حاکمیت علیه اصول امام(ره) معنا ندارد و جای بحث و گفتگوی آزاد در کرسی‌های آزاداندیشی است.

حبیبی تصریح کرد: ارکان نظام به ویژه شورای عالی امنیت ملی باید خود را از چنین جماعتی پاک کند و اجازه ندهد اینها در آنجا کرسی امنیتی داشته باشد. این بر خلاف امنیت ملی است.

وی با تشکر از رسانه ملی که این روزها آرشیو روزهای نخستین انقلاب را در معرض دید همگان قرار داده و بدون هیچ تفسیری مستند به اسناد تاریخی چهره و مواضع انقلابیون را مورد بازخوانی قرار داده تاکید کرد: ما باید از صدا و سیما تشکر کنیم چرا که چهره برخی را نشان می‌دهد که در زمان امام(ره) با مواضع امام و مردم همخوانی داشتند اما امروز حرف دیگر می‌زنند. اینها باید به مردم پاسخ دهند چرا دچار این دگردیسی شده‌اند اصول امام و انقلاب ماندنی است آنها باید در مورد تغییر خود به مردم پاسخ دهند.

حبیبی با اشاره به انتخابات 7 اسفند گفت: مردم در برابر این افراد با رأی خود واکنش نشان خواهند داد. و امیدواریم آنها رأی ملت را بپذیرند.