۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

لاریجانی: وضعیت نشر مناسب نیست

وی توزیع کتب را یکی از مشکلات نشر خواند و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه‌ها و استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب می‌تواند بخشی از مشکلات توزیع کتاب را برطرف کند.
کد خبر : ۲۸۵۰۸۰
صراط: فارس نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در عرصه‌های مختلف نظام تاثیر بسیاری داشته است، گفت: وضعیت کنونی نشر در جامعه اسلامی مناسب نیست.

علی لاریجانی امشب در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در عرصه‌های مختلف نظام تاثیر بسیاری داشته است، اظهار کرد: وضعیت کنونی نشر در جامعه اسلامی مناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه کاهش آمار کتاب‌خوانی مشکلاتی برای سطح فکری جامعه اسلامی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: این موضوع هشداری برای جامعه اسلامی است که می‌تواند درآمد سرانه مردم را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها شرایط جدیدی را در نظام اسلامی رقم می‌زند که امیدواریم با افزایش تولید و حرکت در بخش اقتصادی به دستاوردهای جدیدی در عرصه‌های مختلف به ویژه بازار نشر برسیم.

وی توزیع کتب را یکی از مشکلات نشر خواند و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه‌ها و استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب می‌تواند بخشی از مشکلات توزیع کتاب را برطرف کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه مجلس به رفع مشکل توزیع کتاب توجه ویژه دارد، عنوان کرد: صادرات کتاب به کشورهای مختلف که می‌تواند در اقتصاد نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) تاثیر گذار باشد یکی از نیازهای اصلی جامعه اسلامی است؛ برای تحقق این امر باید طرح‌ها و چاپ کتاب‌ها به شیوه‌ای باشد که بتواند در عرصه بین‌المللی با رقبای خارجی رقابت کند.

وی رسیدن به استانداردهای صادراتی را یکی از نیازهای حوزه کتاب برشمرد و تصریح کرد: با استفاده از صندوق توسعه ملی می‌توان برخی از امکانات جانبی را برای افزایش کیفیت کتاب‌ها تامین کرد، برای اینکه کشورهای مختلف بتوانند از کتاب‌های جامعه اسلامی استفاده کنند باید در برنامه پنجم موضوع کمک به صادرات آثار ناشران مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بهبودی وضعیت اقتصادی نظام را از لازمه موفقیت نشر کتاب دانست و گفت: نمایشگاه کتاب استان قم می‌تواند بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در این استان را به نمایش گذارد.
برچسب ها: صراط لاریجانی نشر