۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

لاریجانی: تنها رفع تحریم‌ها، مشکل را حل نمی‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با برداشته شدن تحریم‌ها دوره جدید را تجربه می‌کنیم، گفت: استفاده از فرصت رفع تحریم‌ها در گرو رسیدن به فهم مشترک از نیاز کشور است.
کد خبر : ۲۸۵۱۶۵
صراط: تسنیم نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با برداشته شدن تحریم‌ها دوره جدید را تجربه می‌کنیم، گفت: استفاده از فرصت رفع تحریم‌ها در گرو رسیدن به فهم مشترک از نیاز کشور است.

علی لاریجانی امروز در آیین افتتاح 33 طرح عمرانی آموزش و پرورش در کانون فرهنگی و ورزشی مریم در قم با اشاره به عبور کشور از گردنه‌های سخت در مسائل هسته‌ای، اظهار داشت: تنها برداشته شدن تحریم‌ها مشکل کشور را حل نمی‌کند، تحریم‌ها باید با برداشتن سنگ از جلوی راه کشور باشد و اگر چنین نباشد تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: با برداشته شدن تحریم‌ها دوره جدید را تجربه می‌کنیم اما تنها زمانی می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم که برای توسعه و آبادانی کشور به یک نیاز و فهم مشترک دست یافته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در راستای برداشته شدن تحریم‌ها حرکتی سامان دهی شده را ادامه دهیم، افزود: باید شرایط و فضای آموزشی کشور را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهیم.

لاریجانی با تقدیر از حرکت‌های رو به رشد وزارت آموزش و پرورش در کشور، تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین ارکان و یکی از راهبردی‌ترین بخش‌ها در کشور است که امروز در دنیا نگاه ویژه‌تری به آن شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت ملی کشور هم آموزش و پرورش ارتباط پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه آموزش و پرورش هم نشان از اهمیت این موضوع دارد، و پیشرفت در این بخش نشان دهنده پیشرفت وافق روشن درکل نظام است.

وی عنوان کرد: سند بنیادین آموزش و پرورش به منظور توجه بیشتر به این موضوع تدوین شده است که دارای بعدهای مختلفی بوده است، اما اجرای آن نیاز به برنامه ریزی‌های گوناگون دارد تا همه اهداف محقق شود.

لاریجانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش با نیروی انسانی بالایی مواجه هستیم، عنوان کرد: این نیروهای انسانی بالا منابع کلانی را برای پرداخت مزایا می‌طلبد که کمبود این منابع مشکل ساز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اهتمام بیشتر آموزش و پرورش به بخش تربیت بدنی و سلامت شد و بیان کرد: برای ایجاد جامعه‌ای سالم نیاز به توجه به تربیت بدنی و ورزش در آموزش و پرورش داریم که روحیه شادابی و سلامت را هم در کشور ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به دنبال اختصاص بودجه خاصی برای بخش تربیت بدنی هستیم، عنوان کرد: توسعه نظام آموزشی و پرورشی نیازمند توسعه و مشارکت خیران نیز هست و باید قدردان این افراد باشیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه همه سال‌های که یک فرد با کمک یک خیر پیشرفت می‌کند برای وی باقیات صالحات به همراه دارد، عنوان کرد: حضور خیران در آموزش و پرورش منحصر به امروز نیست و ریشه در گذشته دارد و امیدواریم در دوره جدید نیز مشارکت خوبی در این بخش داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیران در سایر حوزه‌ها هم همیشه همراه ما بوده‌اند، افزود: در بحث احداث بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی که همین امور روحیه همراهی و همبستگی را در کشور افزایش می‌دهد.