۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

محدودیت‌های ترافیکی 22 بهمن در تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه را تشریح کرد و گفت:‌ مرحله اول محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 22 چهارشنبه شب و مرحله دوم از ساعت 6 صبح پنجشنبه در سطح بزرگراه‌ها و خیابان‌های منتهی به میدان آزادی آغاز می شود.
کد خبر : ۲۸۵۲۱۴
صراط: ایسنا نوشت: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه را تشریح کرد و گفت:‌ مرحله اول محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 22 چهارشنبه شب و مرحله دوم از ساعت 6 صبح پنجشنبه در سطح بزرگراه‌ها و خیابان‌های منتهی به میدان آزادی آغاز می شود.

سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود که برای تشریح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی 22 بهمن‌ ماه امسال برگزار شده بود، گفت: طی دو مرحله محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به میدان آزادی آغاز خواهد شد که مرحله نخست آن از شب قبل از راهپیمایی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: براین اساس مرحله اول محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 22 چهارشنبه شب آغاز خواهد شد و در چهار مقطع از رینگ داخلی میدان آزادی محدودیت اعمال خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه چهار منطقه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در این قسمت مسوولیت خواهند داشت، گفت: منطقه 10 پلیس راهور در مسیر شرق به غرب خیابان آزادی از تقاطع خیابان شهید برادران عزیزی انجام مسوولیت خواهد کرد، منطقه 21 در مسیر شرق به غرب جاده مخصوص از ابتدای راست‌گرد آیت‌الله سعیدی اعمال محدودیت می‌کند، منطقه 5 نیز از تقاطع خیابان دانش در بزرگراه جناح به سمت میدان آزادی را مدیریت خواهد کرد. منطقه 9 پلیس راهور نیز دسترسی رینگ خارجی ضلع جنوب میدان آزادی به داخل میدان را با اعمال محدودیت مدیریت می‌کند.

اعمال ممنوعیت تردد در ساعت 6 صبح 22 بهمن‌

حسینی با بیان اینکه مرحله دوم طرح از ساعت 6 صبح 22 بهمن‌ماه اعمال یکسری محدودیت و ممنوعیت آغاز خواهد شد، گفت: در طول خیابان آزادی از میدان آزادی تا میدان انقلاب محدودیت تردد اعمال خواهد شد و در ادامه در صورت افزایش جمعیت، از میدان انقلاب تا میدان فردوسی باز هم در صورت موافقت فرماندهان، از میدان فردوسی تا میدان امام حسین، محدودیت تردد اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در غرب میدان آزادی نیز در طول جاده مخصوص از بعد از پل ستاری تا میدان آزادی تردد وسایل نقلیه تا پایان راهپیمایی ممنوع خواهد بود.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در طول بزرگراه محمدعلی جناح از فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی و همچنین در طول بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی نیز ممنوعیت تردد اعمال شده است.

حسینی با بیان اینکه در تمامی رمپ و لوپ‌های تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری به بزرگراه جناح نیز ممنوعیت اعمال شده، گفت: هنگام افزایش تردد راهپیمایان در محدوده بزرگراه نواب از میدان جمهوری تا خیابان آزادی و خیابان توحید از میدان توحید تا خیابان آزادی، محدودیت اعمال خواهد شد. در بزرگراه یادگار امام (ره) از خیابان تیموری تا دوربرگردان ضلع جنوب به سمت خیابان آزادی محدودیتی مشابه اعمال شده است.

در خیابان‌های حبیب‌اللهی و علی‌اکبری و همچنین بلوار برادران عزیزی از آخرین تقاطع به سمت خیابان آزادی محدودیت اعمال شده و در خیابان برادران شهید رحمانی، از میدان رحمانی تا جاده مخصوص کرج نیز محدودیتی مشابه وجود دارد. در خیابان کارگر نیز حد فاصل خیابان جمهوری تا بلوار کشاورز، محدودیت تردد اعمال شده و نسبت حرکت‌ به سمت شمال از خیابان‌های واقع در خیابان لبافی‌نژاد نیز خلاف جهت در خیابان لبافی‌نژاد نیز کنترل اعمال می‌شود.

حسینی افزود: در طول خیابان فردوسی حد فاصل خیابان‌های جمهوری و سمیه نیز حرکت‌هایی که در طول خیابان قرنی از طالقانی تا سمیه انجام شود، تحت کنترل قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در طول خیابان ولیعصر حد فاصل خیابان جمهوری- خیابان طالقانی نیز محدودیت وجود دارد، افزود: مسیرهای عمود بر خیابان آزادی در ضلع شمال شامل خیابان‌های دکتر قریب، خیابان اسکندری، خیابان رودکی و خیابان خوش و همچنین مسیرهای عمود بر خیابان آزادی در ضلع جنوب شامل خیابان‌های جمال‌زاده، نوفلاح، زارع، اوستا و ساسان، محدودیت تردد اجرا خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مسیرهای عمود در خیابان انقلاب در ضلع‌های شمالی و جنوبی نیز با محدودیت تردد روبه‌رو خواهد بود، گفت: خیابان‌های نجات‌اللهی، حافظ، فلسطین، وصال شیرازی، قدس، 16 آذر، خارک، ابوریحان، رازی، دانشگاه، 12 فروردین، منیری جاوید از جمله این خیابان‌هاست که محدودیت تردد در این خیابان‌ها اعمال می‌شود، ضمن اینکه بار ترافیک در خیابان حافظ به روی پل هدایت خواهد شد.

مناطق توقف‌ممنوع در راهپیمایی

به گزارش ایسنا، حسینی به محدوده‌های توقف ممنوع در طول مسیر راهپیمایی اشاره کرد و گفت: در طول بزرگراه جناح از میدان آزادی تا فلکه دوم صادقیه، در طول جاده مخصوص از میدان آزادی تا پل اکباتان، در طول بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان آزادی تا میدان فتح و در طول خیابان آزادی از میدان آزادی تا میدان فردوسی و در ادامه تا میدان امام حسین ممنوعیت پارک خودرو وجود داشته و در صورتی که خودرویی در این معابر متوقف شده باشد نسبت به جابه‌جایی آنها اقدام خواهد شد.

وی بار دیگر تاکید کرد: کلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعمال شده، از ساعت 6 صبح روز 22 بهمن‌ماه اعمال می‌شود و تنها مبادی رینگ داخلی میدان آزادی یا همان مرحله اول طرح از ساعت 22 شب قبل از راهپیمایی آغاز خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تردد موتورسیکلت‌ها در مسیر راهپیمایی گفت: در کلیه معابر دارای محدودیت تردد همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی از تردد موتورسیکلت سواران و حرکت خلاف جهت وسایل نقلیه نیز جلوگیری خواهند کرد.

ترمینال غرب تعطیل می‌شود

حسینی همچنین از تعطیلی ترمینال مسافربری غرب از ساعت 21 روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این تعطیلی تا پایان راهپیمایی 22 بهمن ادامه خواهد داشت و اتوبوس‌هایی که قصد ورود به این پایانه را دارند، دراین زمان با استفاده از مسیر بزرگراه آزادگان به سمت ترمینال جنوب هدایت خواند شد که در این خصوص با پلیس راه و بزرگراه هماهنگی انجام شده است.

وی درباره بار خروجی فرودگاه مهرآباد نیز گفت: بار خروجی مهرآباد از طریق خیابان معراج به سمت بزرگراه آیت‌الله سعیدی هدایت شده تا میدان فتح ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرد که روسای مناطق پلیس راهنمایی و رانندگی به هیچ وجه حق ندارند که برای اعمال محدودیت از اتوبوس‌های شرکت واحد در مسیر راهپیمایی استفاده کنند.

مسیرهای جایگزین در زمان برگزاری راهپیمایی

حسینی درباره مسیرهای جایگزین در زمان راهپیمایی نیز گفت: کارکنان و ساکنان محدوده فرودگاه مهرآباد و همچنین مسافرانی که دارای بلیت هستند با استفاده از بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری، اتوبان کرج، اتوبان ستاری وارد خیابان فرودگاه شده و می‌توانند به مهرآباد دسترسی داشته باشند . همچنین رانندگانی که قصد عزیمت به کرج را داشته باشند از اتوبان کرج، جاده قدیم کرج و همچنین بزرگراه شهید خرازی می‌توانند تردد کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس در این روز در آماده باش کامل خواهد بود و محدودیت و ممنوعیت‌های اعمال شده تا پایان مراسم و تخلیه کامل معابر از حضور راهپیمایان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: لازم است شهروندان همکاری‌های لازم را با ماموران پلیس داشته باشند و در معابری که ممنوعیت توقف اعمال شده، خودروهای سواری‌شان را پارک نکنند.

برچسب ها: صراط ترافیک 22 بهمن