۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

برنامه‌موبایلی برای سهولت‌تردد بدحجابان!

به تازگی یک برنامه تلفن همراه برای کاربران ایرانی گوشی های آندرویدی عرضه شده که در تقابل آشکار با قوانین کشور قرار داشته و به افراد بدحجاب و هنجارشکن امکان می‌دهد با سهولت به تخلفاتشان ادامه دهند.
کد خبر : ۲۸۵۲۵۵
صراط: فارس نوشت: به تازگی یک برنامه تلفن همراه برای کاربران ایرانی گوشی های آندرویدی عرضه شده که در تقابل آشکار با قوانین کشور قرار داشته و به افراد بدحجاب و هنجارشکن امکان می‌دهد با سهولت به تخلفاتشان ادامه دهند.

برنامه یاد شده که با گوشی های اندرویدی سازگار است از سوی سازندگانش راه حلی برای برای شهروندان ایرانی دانسته شده تا بدون روبرو شدن با گشت ارشاد در شهر تردد کنند.
 
این برنامه در واقع یک نقشه از شهرهای مختلف ایران است‌، به همراه اطلاعاتی که ادعا می‌شود آخرین نقاطی که گشت ارشاد در آنجا حضور دارد، را نشان می‌دهد. کاربران با با نگاه کردن به نقشه شهری که در آن زندگی می‌کنند می‌توانند مسیر‌هایی را انتحاب کنند که احتمال برخورد با گشت ارشاد در آن‌ها کمتر باشد. آنها به طور همزمان و وقتی به یک گشت ارشاد در نقطه‌ای از شهر برمی‌خورند، می‌توانند با صرف چند ثانیه و به راحتی، مکان آن را در برنامه یاد شده نشانه‌گذاری کنند تا دیگر افراد هنجارشکن و دارای پوشش مناسب را به استفاده از مسیرهای دیگری ترغیب کنند.
 
اطلاعات مکانی گشت‌ها در این برنامه توسط خود کاربران گزارش می‌شود و دقت برنامه یاد شده به همکاری و دقت خود آنان بستگی دارد.
 
در سایت این برنامه ادعا شده کد و سرورهای آن، توسط یک شرکت خصوصی و مستقل مورد بررسی ممیزی امنیت فن آوری اطلاعات و تست نفوذپذیری قرار گرفته است.
 
برنامه یاد شده دارای امکاناتی برای گزارش مکان های گشت ارشاد در شرایطی که کاربر با آنها کمتر از هزار متر فاصله داشته باشد است و مکان‌های گشت ارشاد که بیشتر از 6 ساعت از زمان گزارش آنها گذشته در نقشه کم رنگ و به صورت محو شده نمایان می‌شوند. همچنین با انتخاب مکان یک گشت در نقشه و کلیک روی آیکون اشتراک، شما می‌توانید زمان و آدرس آن گشت را با دیگران به اشتراک بگذارید.
 
اپلیکیشن یاد شده برای مقابله با فیلترینگ احتمالی از کیت توسعه نرم‌افزار سایفون  استفاده می‌کند.
نظرات بینندگان
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
۱۷
۳
دمشون گرم