۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
زمزمه‌ها در «کانال» انتخابات

واکنش توکلی به اظهارات هاشمی/ عارف اختلاف میان اصلاح‌طلبان را لو داد/ تشکیک یک اصلاح‌طلب در سلامت انتخابات!

اصلاح طلبان بعد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه «کسی از رکود حرف نزند» تلاش می کنند انتقادات خود از وضعیت رکود اقتصادی را با هدف حفظ مرزبندی با دولت یازدهم، افزایش دهند.
کد خبر : ۲۸۵۲۵۹
صراط: فارس نوشت:با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده از رسانه‌های رسمی کشور دریافت کرد.

جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا گزارشی روزانه از اخبار رسمی و غیررسمی منتشر شده در این گروه ها تهیه و به بررسی اخبار انتخاباتی کانال ها و گروه ها بپردازد.

*توکلی: سخنان هاشمی مبنای دینی ندارد

پس از آنکه برخی اصلاح طلبان نظیر عباس عبدی نسبت به سخنان هاشمی درباره شورای نگهبان واکنش منفی نشان دادند، احمد توکلی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان چند روز اخیر هاشمی در مورد سید حسن گفت: «سخنان آقای هاشمی مبنای دینی و منطقی ندارد و از روی احساسات بیان شده است؛ همه ما به امام راحل بدهکاریم ولی بدهی خود را به نوه ایشان پرداخت نمی کنیم بلکه آن را به انقلاب و مردم می پردازیم.»

واکنش ها به اظهارات رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام در کانال های تلگرامی با وسعت بسیاری بازنشر شده است.

*افشای سهم خواهی در اصلاح طلبان

سخنان اخیر اصلاح طلبان نشان می دهد اختلافات در اصلح طلبان ریشه دوانده و مدیران احزاب اصلاح طلب نتوانستند این موضوع را حل نمایند.

عدم انتشار لیست تا به امروز و جدا شدن بدنه انتخاباتی حزب عدالت و توسعه از اصلاح طلبان و دور زدن عارف با تشکیل کمیته «5+5+ 5» این سهم خواهی نمود بیشتری پبدا کرد، تا جایی که عارف رئیس شورای اصلاح طلبان نسبت به این سهم خواهی واکنش نشان داد و گفت: «اصلاح‌طلبان باید حضور جدی در انتخابات داشته باشند تا اجازه ندهیم مجلس آینده مانع اهداف دولت شود.باید سهم خواهی را کنار بگذاریم»

اظهارات عارف به صراحت نشان می دهد سهم خواهی آنقدر در اصلاح طلبان زیاد شده که خود اصلاح طلبان هم مجبورا رسانه ای کنند تا شاید در فضای رسانه ای با فشار این سهم خواهی ها را کاهش دهند.

البته باید دید عارف چرا این سهم خواهی را علنی کرد و آیا نسبت به کمیته تشکیل شده نگران است یا خیر؟

* «داد استراتژیک» اصلاح طلبان هم در آمد

بعد از آنکه روحانی ممنوعیت سخن گفتن در مورد رکود را از پشت تریبون اعلام کرد، حامیان اصلاح طلبش برای آنکه بتوانند با حفظ مرزهای خود وضع بد اقتصادی دولت روحانی را به سرنوشت خویش گره نزنند، به صراحت از وضع رکود کشور گلایه کردند.

ابوالفضل شکوری راد فعال اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با انتقاد نسبت به رکود موجود گفت: «آقای روحانی اگر می‌خواهد سال 96 رای بیاورد باید رکود را درمان کند؛ گره زدن سرنوشت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده به پیروزی یا عدم پیروزی اصلاح‌طلبان منطقی نیست.»

*تشکیک در سلامت انتخابات

با ثبت نام فله ای در انتخابات و در نهایت رد صلاحیت توسط شورای نگهبان، اصلح طلبان مسیر فشار بر شورای نگهبان و نهادهای قانونی را افزایش دادند.

این فشارها تا جایی پیش رفته که حتی سران این جریان مستقیما علیه شورای نگهبان سخنرانی کردند.

از سوی دیگر این جریان سیاسی اینطور بیان می کرد که هیچ راهی جز مسیر انتخابات دنبال نمی کند و پوسترهای مختلفی در کانال های نزدیک به این جریان با همین عنوان منتشر شد، اما انگار این مسیر به مذاق بعضی از افراد فعال این جریان خوش نمی آید.

اشرف بروجردی معاون سیاسی دبیر کل حزب اتحاد ملت با حمله به  شورای نگهبان در اعلام احراز صلاحیت‌ها،گفت: «چنین رفتارهایی این تصور را ایجاد می‌کند که روند انتخابات مهندسی‌شده دنبال می‌شود تا اینکه در جهت رفع دغدغه‌های ملی باشد؛ ما فکر می‌کنیم که عده‌ای سعی دارند تا با مهندسی کردن انتخابات آرای اصلاح‌طلبان کمتر و کمتر شود.»

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز