۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
مطهری:

نباید به بهانه حفظ نظام، ظلم را مخفی کنیم/ فردی که برای اقوامش از وزیر امتیاز گرفته نمی‌تواند وزیر را استیضاح کند

وی با اشاره به اینکه اینکه پسوند اسلامی سبب نمی‌شود در این نظام ظلمی انجام نشود، مطرح کرد: در برخی از نقاط نظام اسلامی ظلم دیده می‌شود، در دوران پیامبر نیز این رخدادها بود و نباید به بهانه حفظ نظام این مسائل را مخفی کنیم.
کد خبر : ۲۸۵۲۷۵
صراط: فارس نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مشکلات کنونی اسلام و وجود رژیم صهیونیستی نتیجه تعصب‌های نژادی و دینی است در صورتی که بر اساس آموزه‌های اسلام تعصب معنایی ندارد.

علی مطهری سه‌شنبه شب طی سخنانی در مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) قم با تاکید بر اینکه مردم قم در انقلاب اسلامی نقش مشخصی بر عهده داشته‌اند، اظهار کرد: شهر قم در میان شهرهای ایران اسلامی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است؛ یادآوری شیوه شکل‌گیری انقلاب اسلامی سبب می‌شود مردم قدر این انقلاب را بیشتر بدانند.

وی با بیان اینکه برخی از مردم به فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق (منافقین) نگاه مثبت داشتند، اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی شهید مطهری با تمام توان مقابل سازمان مجاهدین خلق (منافقین) ایستاد به همین علت اتهامات بسیاری به این فرد انقلابی نسبت دادند در صورتی که برخی از دوستان او با این سازمان ارتباط داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب شهید مطهری به دنبال تشریح نقش مجاهدین خلق (منافقین) بود اما افرادی همانند شهید بهشتی با این حرکت‌ها مخالفت می‌کردند زیرا می‌گفتند باید تا زمان منهدم‌سازی شاه پهلوی اتحاد در جامعه برقرار باشد در صورتی که امام خمینی(ره) با فرمان خود از تفکر شهید مطهری دفاع کردند.

مطهری به شهادت فرزند امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلف تصوری از جایگاه روحانیت در میان مردم نداشتند به همین علت پیروزی دین را باور نمی‌کردند؛ اگر شاه نسبت به دین بی‌تفاوت نبود و از ترویج فساد و فحشا جلوگیری می‌کرد برکنار نمی‌شد اما با لطمه‌ زدن به عواطف مردم، آنها را برای تبعیت از امام خمینی(ره) و سرنگونی رژیم شاهنشاهی آماده کرد.

وی با تاکید بر اینکه شعارهای عدالت و رعایت از حقوق ملت قبل از انقلاب اسلامی مطرح بود، تصریح کرد: تفاوت‌هایی که ناشی از اختلاف استعدادها باشد مورد تایید اسلام است و جامعه باید همانند میدان ورزشی شرایط را برای همگان برابر سازد.

مطهری یادآور شد: حقوق ملت و آزادی بیان باید در قالب مفاهیم اسلامی باشد، در آزادی فردی همانند غربی‌ها تفکر نمی‌کنیم زیرا معتقد هستیم آزادی فردی مصلحت نظام اسلامی را محدود می‌کند.

وی از دیدگاه اندیشمندان غربی نسبت به مسئله آزادی فردی یاد کرد و گفت: بر اساس گفته اسلام مسائل جامعه آزادی فرد را محدود می‌کند، اسلام اجازه نمی‌دهد انسان عقل خود را ضایع کند هرچند مزاحم دیگران نیز نباشد.

مطهری برخی از ویژگی‌های آزادی در مفاهیم اسلامی را تشریح و عنوان کرد: دین و مذهب مردم ایران را برای برپایی انقلاب اسلامی برانگیخت، انقلاب با پسوند اسلامی مصون از خطا نیست و اگر به شیوه درستی عمل نکنیم مسیر انقلاب تغییر می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دوران حیات پیامبر اسلام(ص) برخی از افراد بدون آگاهی نسبت به آموزه‌های دینی مدعی مسلمانی بودند، اظهار کرد: بعد از پیامبر اسلام(ص) این افراد نخستین ضربه را در شورای سقیفه به اسلام زده و با حکم ایشان مخالفت کردند اما امام علی(ع) برای صلاح مملکت با خلیفه‌ها مقابله نکردند.

وی با اشاره به جمله شهید مطهری مبنی بر اینکه خطر از داخل، جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، اضافه کرد: بر اساس گفته‌های ایشان در طول تاریخ اسلام در دورانی مسیر اسلام تغییر کرده که یک اقلیت منافق زیرک اکثریت مومن را فریب داده‌اند.

مطهری با بیان اینکه حضرت محمد (ص) وضعیت بعد از رحلت خود را پیش‌بینی کرده بودند، خاطرنشان کرد: باید از انقلاب اسلامی حراست کرده و نباید فکر کنیم انقلاب ضمانت الهی است و خطرات و تهدیدات این انقلاب را تهدید نمی‌کند.

وی بر حراست آرمان‌های انقلابی و رصد کردن آنها تاکید کرد و گفت: تحقق اسلام ناب محمدی(ص)، گسترش اسلام به سراسر دنیا، عدالت، آزادی و استقلال در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

مطهری از دستاوردهای ایران اسلامی طی 37 سال اخیر یاد کرد و گفت: به صورت کلی نمی‌توان گفت عدالت در جامعه اسلامی برقرار است زیرا شکاف طبقاتی موجود در جامعه اسلامی نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم به خواسته‌های خود برسیم، اینکه فردی بدون مشکل وام‌های میلیاردی دریافت می‌کند اما فرد دیگری برای دریافت چند میلیون تومان مشکلات بسیاری دارد نشان از نبود عدالت است.

وی با اشاره به اینکه در مسئله آزادی بیان مشکلات بسیاری داشته اما در استقلال سیاسی به جایگاه مناسبی رسیده‌ایم، عنوان کرد: اکنون می‌توانیم بگوییم که ایران فرمانبردار کشورهای مختلف غربی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دنیا بر روی نقش ایران در تحولات دنیا حساب می‌کند، گفت: نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و احساس آنها نسبت به این مسئله که بدون ایران نمی‌توان مشکلات منطقه را برطرف کرد سبب شده 6 ابر قدرت دنیا در میز مذاکره مقابل ایران اسلامی قرار گیرند.

وی ایجاد دو طبقه متفاوت در جامعه اسلامی را از آثار ناعدالتی در جامعه اسلامی خواند و مطرح کرد: در جامعه‌ای که پول و پارتی راهکار پیشرفت باشد اندیشه‌ بخت و اقبال در میان مردم ترویج داده می‌شود، این امر برای جامعه اسلامی خطرناک است زیرا با این تفکر نمی‌توان به پیشرفت و سعادت رسید.

مطهری تفرقه و بی‌تقوایی را از تهدیدات اصلی نظام اسلامی برشمرد و افزود: نفوذ اندیشه‌های بیگانه، تجددگرایی افراطی و رخنه فرصت‌طلبانه برای تخریب انقلابیون اصیل از تهدیدات جامعه اسلامی در دیدگاه شهید مطهری است؛ بر اساس آموزه‌های قرآنی تفرقه، غلبه ظلم بر عدالت، ترویج فساد و ترک امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند عوامل انقراض جامعه باشد.

وی یادآور شد: جامعه مرکبی است که افراد می‌توانند بر یکدیگر تاثیر داشته باشند به همین علت اگر افرادی در جامعه به دنبال فساد باشند می‌توانند جامعه را به هلاکت برسانند.

مطهری با بیان اینکه امام علی(ع) برای جلوگیری از بین بردن اساس اسلام برابر خلیفه‌ها ایستادگی نکردند، گفت: اختلاف میان شیعه و سنی ناشی از افراطیون، حرکت‌های استعمارگرانه و تفکرات تفرقه‌انگیز است در صورتی که مسئله وحدت در سخنان ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهید مطهری در دوره نهضت اسلامی نقش موثری را در انقلاب ایفا کرده است، اظهار کرد: این استاد برجسته بسیاری از اقدامات موثر را بدون هیچ ادعایی دنبال می‌کرد.

مطهری با بیان اینکه از نظر اسلام برای رسیدن به هدف مقدس نباید از وسیله نامقدس استفاده شود، مطرح کرد: برای اینکه رقیب را از میان خارج کنیم دروغ گفته و به افراد مختلف تهمت می‌زنیم در صورتی که در دین اسلام این اقدامات مجاز نیست.

وی تفرقه را عامل اصلی خرد شدن حکومت عثمانی دانست و گفت: مشکلات کنونی اسلام و وجود رژیم صهیونیستی نتیجه تعصب‌های نژادی و دینی است در صورتی که بر اساس آموزه‌های اسلام تعصب معنایی ندارد هرچند عرب‌ها در این زمینه حساسیت‌های بیشتری دارند.

مطهری بیان نظرات آزادانه را یکی از نشانه‌های بزرگی نظام اسلامی خواند و ادامه داد: بزرگ‌ترین دشمن امام علی (ع) خوارج بودند اما رفتار ایشان در برخورد با این افراد جای تامل بسیاری دارد؛ وقتی خوارج سلاح در اختیار داشتند امنیت جامعه مورد تهدید قرار گرفت به همین علت ایشان همه آنها را مجازات کردند.

وی بر افزایش آگاهی مردم نسبت به انگیزه داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: افرادی که به دنبال خواسته‌های مادی خود هستند نمی‌توانند در مجلس کارایی داشته باشند، نماینده مناسب به انتقاد و حفظ نظام نگاهی درست دارد و به این بهانه حقوق ملت را نادیده نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اینکه پسوند اسلامی سبب نمی‌شود در این نظام ظلمی انجام نشود، مطرح کرد: در برخی از نقاط نظام اسلامی ظلم دیده می‌شود، در دوران پیامبر نیز این رخدادها بود و نباید به بهانه حفظ نظام این مسائل را مخفی کنیم.

وی توجه به محرومان و داشتن قدرت نظارت بر حسن اجرای قانون را از جمله شرایط نماینده مناسب برشمرد و گفت: فردی که برای اقوام خود از وزیر امتیاز گرفته و پسر خود را در وزارتخانه‌ای به جایگاهی رسانده و اهل داد و ستد است نمی‌تواند وزیر را استیضاح کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از نمایندگان طی دوران نمایندگی خود نسبت به مسائل کشوری اظهار نظر نکرده‌اند ادامه داد: این افراد کارایی در مجلس ندارند.
برچسب ها: صراط مطهری