۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
وندی شرمن:

در ایران میانه رو وجود ندارد/ تندرو و تندروی تندرو وجود دارد

او در این نشست بار دیگر جمله هفته قبل خود را تکرار کرد. وی گفت: «در ایران میانه رو وجود ندارد، بلکه تندرو و تندروی تندرو وجود دارد.»
کد خبر : ۲۸۵۳۲۱
صراط: معاون سابق وزارت خارجه آمریکا با حضور در اندیشکده ویلسون به تشریح روند مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخت.

به گزارش صراط به نقل از فارس، وندی شرمن معاون سابق وزارت خارجه آمریکا که تیم این کشور در مذاکرات هسته‌ای را نیز رهبری می‌کرد، روز سه‌شنبه در نشستی در اندیشکده «ویلسون» شرکت کرد.

وی در این جلسه پرسش و پاسخ، به تشریح روند مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخت. او گفت هرچند در طول مذاکرات با طرف ایرانی، طرفین همدیگر را شناختند،‌ «اما همچنان ما برای آن‌ها "شیطان بزرگ" بودیم و آن‌ها ایران. ایران به عنوان یک صفت.»

مذاکره‌کننده سابق آمریکا در ادامه گفت خصومت میان ایران و آمریکا سابقه‌ای دیرینه دارد و به پیش از انقلاب، یعنی زمانی که واشنگتن با همکاری لندن، حکومت دموکراتیک محمد مصدق را سرنگون کرد، بازمی‌گردد. وی اقدام آمریکا و انگلیس در ایجاد کودتا در ایران را «تلاشی برای تغییر مسیر تاریخ» توصیف کرد.

او در این نشست بار دیگر جمله هفته قبل خود را تکرار کرد. وی گفت: «در ایران میانه رو وجود ندارد، بلکه تندرو و تندروی تندرو وجود دارد.»

شرمن با «قدرتمند» خواندن توافق هسته‌ای، گفت اسرائیل هم می‌داند که این توافق تا چه حد قدرتمند و قوی است. او با این حال گفت که تهران تلاش خواهد کرد تا از نقاط ضعف احتمالی برنامه جامع اقدام مشترک به نفع خود استفاده کند.
برچسب ها: صراط شرمن تندرو