۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

اظهارات تکراری روحانی: نفت را فروختند، پولش را معلوم نشد چه کردند

رئیس جمهور گفت: بداندیشان ملت، به بهانه دور زدن تحریم ها، پول کشور را به غارت بردند، نفت را بردند و فروختند و پول آن را معلوم نشد که چه کردند.
کد خبر : ۲۸۵۴۴۰
صراط: مهر نوشت: رئیس جمهور گفت: بداندیشان ملت، به بهانه دور زدن تحریم ها، پول کشور را به غارت بردند، نفت را بردند و فروختند و پول آن را معلوم نشد که چه کردند.

رئیس جمهور صبح امروز در پنجاه و پنجمین مجمع سالانه بانک مرکزی با اشاره به اینکه عید امسال با دو حادثه مبارک توام است، گفت: موفقیت و پیروزی ملت بزرگ ایران در مذاکرات هسته ای در پایان دادن به دوران ظالمانه تحریم، یکی از این دو حادثه مبارک است.

وی افزود: تلاش بسیار زیاد بدخواهان برای اینکه مردم نتوانند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور باشند، عاملی شد تا نگذارند ما در یک فضای رقابتی در اقتصاد حضور پیدا کنیم و اجازه ندهند نسل جوان تحصیلکرده که با هزاران زحمت، دوران تحصیل خود را به پایان رسانده اند، نقش فعالانه ای ایفا کنند.

روحانی با اشاره به اینکه صنعت بانکداری اهمیت بسیار زیادی دارد، ادامه داد: شاید بدترین فشار به ملت ایران از طریق تحریم بانکی شروع شد، بانکها هم شریان حیاتی اقتصاد جهانی و هم شریان ارتباطی بین کشور و سایر کشورها از لحاظ پولی و مالی هستند.

رئیس جمهور گفت: بدترین تحریم تاریخ اقتصادی را بر مردم عزیز کشورمان تحمیل کردند تا ما از کشتی رانی گرفته تا بیمه، بانک، تبادل اسکناس، صنعت پتروشیمی و خودرو؛ تقریبا همه شریانهای حیاتی توسعه ای یک کشور را با مشکل مواجه کردند.

روحانی افزود: ما داشتیم به ۵۰-۶۰ سال پیش برمیگشتیم اما کاری کردند که ما به قبل از آن برگشتیم، رفتیم به سراغ صراف و صرافی ها، من بمیرم تو بمیری و چمدان و پول در چمدان؛ شرایط بسیار سختی را به کشور تحمیل کردند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی بداندیشان این مردم به بهانه دور زدن تحریم ها، پول کشور را به غارت بردند، نفت را بردند و فروختند و پول آن را معلوم نشد که چه کردند. این نشان می دهد که ملت چه شرایط سختی را پشت سر گذاشتند.
برچسب ها: صراط روحانی