۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

واردات 200 نوع کالا از آمریکا در 10 ماه؛ از شبرنگ و لوازم آرایش تا مسواک و تیغ اره/ پاسخ دولت چیست؟

طي ده ماه نخست امسال، نام آمریکا در 202 ردیف تعرفه‌ای به عنوان کشور صادرکننده به ایران، درج شده و از لحاظ وزن، دانه‌های محصولات کشاورزی با 17 هزار تن، بیشترین حجم کالای وارداتی از آمریکا را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۸۵۴۴۴
صراط: مشرق نوشت: محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در آبان ماه سال جاري در پاسخ به سوالي در مورد محدودیت کالا از آمریکا گفت: برای واردات از آمريكا ممنوعيت قانونی وجود ندارد اما تذكر مقام معظم رهبری را اجرا می‌کنیم، ايشان تصريح كردند که كالاهای مصرفی از آمريكا وارد نشود، اما واردات تكنولوژوی از آمريكا می‌تواند انجام شود، در عین حال همه تلاشمان این است که از تولید داخلی استفاده کنیم و تنها كشوری که اجازه واردات از آن رانداريم، رژيم صهیونيستی است.

اما آمار گمرك ايران نشان ميدهد كه طي 10 ماه نخست امسال، بیش از 200 نوع کالا از آمریکا به کشورمان وارد شده است.

بر اساس اين آمار و تا پایان دی‌ماه امسال، نام آمریکا در 202 ردیف تعرفه‌ای به عنوان کشور صادرکننده به ایران، درج شده است.

از لحاظ وزن، دانه‌های محصولات کشاورزی به جز گندم دامی با 17 هزار تن، بیشترین حجم کالای وارداتی از آمریکا به ایران در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

خمیر چوب شیمیایی با 14 هزار تن و جو با 11 هزار تن دیگر اقلام عمده وارداتی از آمریکا به ایران در سال 94 بوده‌اند.

پلیمرهای اکریلیک، افزودنی‌های خوراک آماده دام و طیور، چوب اره، مکمل غذایی، و لوله و شیلنگ پلاستیکی دیگر اقلام عمده وارداتی از آمریکا در 10 ماهه اول امسال بوده است.

از لحاظ ارزش دلاری نیز خمیر چوب شیمیایی با 13 میلیون دلار، مهمترین کالای وارداتی از آمریکا به کشورمان بوده است.

مکمل‌های غذایی با 7 میلیون دلار و مکمل‌های دارویی با 4 میلیون دلار دیگر اقلام مهم وارداتی از آمریکا از لحاظ ارزش دلاری بوده‌اند.

در مجموع در 10 ماه نخست امسال 48 هزار تن کالا از 202 ردیف تعرفه به ارزش 90 میلیون دلار از آمریکا به کشورمان وارد شده است.

در سال گذشته مجموع کالاهای وارداتی از آمریکا 36 هزار تن به ارزش 151 میلیون دلار اعلام شده بود که مقایسه آن با آمار 10 ماهه امسال نشان می‌دهد واردات از آمریکا در سال جاری از لحاظ وزن، رقم سال گذشته را پشت سر گذاشته است.

از جمله اقلام مصرفی وارداتی از آمریکا در سال جاری می‌توان به شبرنگ، لوازم آرایش، لودر دست دوم، خودرو، کاغذ دیواری، دستگاه ترد میل، تراکتور، لوازم بازی بولینگ، قایق جت اسکی، جعبه و قفسه پلاستیکی، تیغ اره، مسواک، گریس و واكسن هاي توليد مشابه داخل می‌توان نام برد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز