۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

ادعای عارف: آراي بالاي ٥٠ درصد به نسبت دو به يك بين ما و اصولگرايان تقسيم مي‌شود!

خواهش ما از مردم اين است كه ١٠ دقيقه وقت بگذارند. هم ليست ٣٠ نفره تهران براي ما مهم است و هم ١٦ نفر خبرگان. راي خبرگان هم ان‌شاء‌الله بالا باشد.
کد خبر : ۲۸۵۵۲۶
صراط: محمدرضا عارف در مصاحبه با روزنامه اعتماد به بیان مسائلی در باره انتخابات پرداخت.

بخشهایی از اظهارات او را می خوانید:

* درصد مشاركت پايين يعني پيروزي رقيب و پيروزي آنها يعني تقابل دوباره مجلس با دولت. و دولت با چالش‌هاي بيشتر و بدتري مواجه خواهد شد. اين را مردم بايد بدانند كه در صورت پيروزي آنها چه بر سر دولت منتخب‌شان مي‌آيد.

  * بناي ما از اول ليست مشترك با حاميان دولت بود منتها دوستان گاهي اين رويكرد را عنوان مي‌كردند و گاهي هم عنوان مي‌كردند بين اصلاح‌طلبان و اصولگرايان معتدل ليست مي‌بنديم. با توجه به شرايطي كه هر دو گروه بعد از رد صلاحيت‌ها با آن مواجه شديم ضرورت ليست مشترك بيشتر حس شد.

*ما در كل كشور پيش‌بيني و برنامه‌ريزي‌مان بالاي ٧٠ درصد است و تهران را مي‌توانيم بالاي ٦٠ درصد يعني بيش از سه ميليون راي‌دهنده تصور كنيم.بر اساس تحليل آمار ادوار گذشته انتخابات تا حدود ٥٠ درصد مشاركت مردم عموما راي تكليفي‌ها هستند. در اين بازه حدود ٢٦ درصد متعلق به اصلاح‌طلبان و ٢٤ درصد متعلق به اصولگرايان است. البته دوستان اصولگراي ما هم تقريبا برعكس همين تحليل را دارند و سهم خودشان را بيشتر مي‌دانند. از ٥٠ درصد به بالا شانس ما به طور طبيعي بالا مي‌رود و مي‌توانيم آراي بالاي ٥٠ درصد به نسبت دو به يك بين ما و اصولگرايان تقسيم مي‌شود. به همين دليل براي ما حضور حداكثري بسيار مفيد است. اگر ما بتوانيم به جاي ٦٠ درصد ٧٠ درصد مردم را ترغيب به راي دادن كنيم شرايط بهتر هم مي‌شود و در آن ١٠ درصد حدود ٧ تا ٨ درصدش متعلق به اصلاحات است.

*در گذشته كه اين دو انتخابات جدا بود خيلي‌ها ليست را كامل نمي‌نوشتند. الان به جز ٣٠ نفر مجلس ١٦ نفر هم براي خبرگان بايد بنويسند. براي ما بسيار مهم است كه نام هر ٤٦ نفر نوشته شود. خواهش ما از مردم اين است كه ١٠ دقيقه وقت بگذارند. هم ليست ٣٠ نفره تهران براي ما مهم است و هم ١٦ نفر خبرگان. راي خبرگان هم ان‌شاء‌الله بالا باشد.

*ما در جلسه اخير شورا تصويب كرديم از ليست مشترك آقاي هاشمي، مجمع روحانيون مبارز و مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم حمايت كنيم. هر نامي براي آن انتخاب شود ما در كل كشور از اين ليست حمايت مي‌كنيم و توصيه مي‌كنيم مردم به آن ليست راي دهند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز