۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
لاریجانی:

ایران دفاع از فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دفاع از ملت فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داندتاکید کرد: اتحاد کشورهای اسلامی برای حمایت از فلسطین بسیار ضروری است.
کد خبر : ۲۸۵۵۵۲
ایران دفاع از فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داندصراط: خانه ملت نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته (شنبه) با جمعی از اعضای گروه‌های فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه مسئله فلسطین یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: مردم و مسئولان ایران به عنوان یک وظیفه دینی از ملت فلسطین دفاع می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون شرایط منطقه بسیار سخت شده، در این شرایط شاهد بروز بحران‌هایی در منطقه به ویژه مسئله تروریسم هستیم که این موضوع فضای خوبی را برای اقدامات رژیم صهیونیستی فراهم کرده است.

*رهبری در موضوع حمایت از ملت فلسطین یک نظر راسخ و روشن دارند

رئیس مجلس همچنین بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد و گفت: مسئله دفاع از فلسطین یک موضوع محوری در ایران است و در این رابطه تمام احزاب و گروه‌ها در جمهوری اسلامی هم‌نظر هستند، از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب نیز در موضوع حمایت از ملت فلسطین یک نظر راسخ و روشن دارند.

*توطئه‌های صورت گرفته در منطقه اذهان را از موضوع فلسطین منحرف کرده است

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون اقدامات و توطئه‌های صورت گرفته در منطقه، اذهان را از موضوع فلسطین منحرف کرده است، البته بسیاری از این مسائل قابل پیشگیری بود، اما برخی کشورهای غربی مانند آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ مانع از حل این مسئله شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در این شرایط متأسفانه برخی کشورها پشت موضوع اختلاف شیعه و سنی سنگر گرفته‌اند اما این مسئله یک موضوع استعماری بوده و دشمن بنا دارد که با استفاده از آن میان امت اسلامی اختلاف بیندازد.

لاریجانی اضافه کرد: مسئله ایران در حمایت از کشورهای مسلمان، موضوع شیعه و سنی نیست؛ کما اینکه ایران در 37 سال اخیر از ملت فلسطین حمایت کرده است؛ از این رو این مسئله قابل توجه است که مسلمانان شیعه و سنی در اصول و در فروع ضروری، یکسان و مشترک هستند.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی از انتفاضه فلسطین و از همه گروه‌های فلسطینی برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و همه باید تلاش کنیم تا مسئله فلسطین بار دیگر موضوع اصلی جهان اسلام شود.

*ایران قطعاً بزرگ‌ترین حامی ملت فلسطین است

در این دیدار رئیس هیأت فلسطینی با تقدیر و تشکر از موضع‌گیری و اقدامات مقامات و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین گفت: قطعاً ایران بزرگ‌ترین حامی ملت فلسطین بوده و در 37 سال اخیر از آرمان فلسطین حمایت کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با بروز بحران‌های منطقه‌ای به ویژه مسئله تروریسم، تلاش‌های بسیاری برای از میان بردن مسئله فلسطین صورت گرفته اما پایداری محور مقاومت در سوریه، لبنان و ایران موجب شده که دشمنان به اهداف خود نرسند.