۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

پناهیان: اگر آمریکا افغانستان را مانند دوبی می‌ساخت آیا فردی می‌توانست با آمدن آنها به ایران مخالفت کند؟!

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمریکا عراق و افغانستان را گرفت، سوال می‌کنیم که اگر آنها افغانستان را مانند دوبی می‌ساختند و عراق را آباد می‌کردند آیا فردی می توانست با آمدن آمریکا به ایران مخالفت کند؟ ولی این کار را نکردند زیرا که آنها احمق هستند.
کد خبر : ۲۸۵۵۵۴
پناهیان: اگر آمریکا افغانستان را مانند دوبی می‌ساخت و  آیا فردی می‌توانست با آمدن آمریکا به ایران مخالفت کند؟!
صراط: رسا نوشت: حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در جشن میلاد حضرت زینب(س) که شامگاه شنبه در مسجد حضرت زینب(ع) برگزار شد با بیان اینکه واقعه عاشورا برای مردم اتمام حجت بود، گفت: امام حسین(ع) در مقام نهی از منکر اقدام کردند ولی مشخص بود که قیام به نتیجه نمی رسد، حضرت برای اتمام حجت جان خود و عزیزان خود را به خطر انداختند.

خداوند برای بندگان خود حق را آشکار می کند

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به معانی و تقسیمات اتمام حجت، تصریح کرد: اتمام حجت به این معنا است که خداوند برای بندگان خود حق را آشکار می کند، انسان باید در مسائل روزمره خود اتمام حجت را متوجه شود، نقاط ضعف را برطرف کند و رسیدن به کمالات را درک کند، خداوند موضوع را برای ما آشکار کرده تا فردی در روز قیامت حرفی برای گفتن نداشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به علت مشکلاتی که چندین بار برای انسان رخ می دهد، اظهار کرد: ممکن است این مشکلات برای بیان اتمام حجت برای انسان رخ دهد، برای رسیدن به کمال و برطرف شدن نقص حجت بر انسان تمام می شود.

وی ادامه داد: گاهی اتفاقاتی از سوی خدا و برای امتحان بنده ایجاد می شود، انسان ها همیشه در حال طی کردند اتمام حجت خداوند هستند و باید دقت شود که با غفلت نمی شود زندگی کرد، در روایت داریم خداوند برای انسان هایی که زیبا هستند و از این جهت گمراه می شوند حضرت یوسف را مثال می‌زند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: علت حرف نزدن خداوند این است که دیگر حرفی برای گفتن میان انسان و خدا وجود ندارد چون همه مسائل روشن است، خداوند متعال به سادگی و برای تمامی امور با انسان‌ها سخن می گوید، برخی از این سخنان اتمام حجت است، گاهی انسان یک انتقاد از فردی به ذهنش می‌رسد ولی باید توجه کند که این موضوع به خودش بر می گردد.

وی افزود: گاهی بنده عیب شخصی را می بیند ولی این قضیه ای است که خداوند برای نشان دادن عیب خودش به انسان نشان می دهد، انسان و جامعه باید به مساله اتمام حجت توجه کند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به آیه 9 از سوره صف «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ»، گفت: سه مرتبه قرار بود این آیه تحقق یابد و خداوند آن را عقب انداخت، اگر در زمان امیرمومنان(ع) افرادی که قول یاری داده بودند به قول خود عمل می کردند ممکن بود «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» تحقق می یافت.

وی افزود: تاریخ دوم به زمان امام حسین(ع) بر می گردد، سومین تاریخی که ممکن بود این آیه محقق شود به زمان یاری رساندن یاران امام صادق(ع) به حضرت برمی گردد ولی محقق نشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اتمام حجت برای جامعه نیز صورت می گیرد، تاکید کرد: در زمان معصومین این اتمام حجت در غدیرخم رخ داد، اینقدر موضوع مشخص بود که همه متوجه شدند، همه شعار داده صف کشیده و دست بیعت دادند، عملیات اتمام حجت بسیار دقیق و شفاف رخ می دهد، اگر انسان از اتمام حجت سرباز زند دیگر نمی توان مقابل عذابش ایستاد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به موضوع انتخابات، گفت: انسان باید مشکلاتی که در نمایندگان دیده می شود را مدنظر قرار دهد و نباید از یک موضوع دوبار گزیده شود، اگر مراقب نباشیم باید منتظر بلای الهی باشیم و دیگر دعای خوبان محقق نخواهد شد.

وی افزود: موضوع اتمام حجت عجیب است، ما ان شاءالله در آستانه ظهور هستیم ولی اگر انسان اتمام حجت را متوجه نشود کار مشکل شده و همه چیز مانند زمان ائمه اطهار(ع)خراب خواهد شد.

آمریکا آدم خواری است که از مردم درخواست می‌کند به فلانی رأی دهید

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موضوع اتمام حجت در زمان کنونی، خاطرنشان کرد: الان آمریکا مدعی است که خود داعش را ایجاد کرده و می گوید مثلا به برخی از افراد رأی دهید، امریکا آدم خواری است که از مردم درخواست می‌کند به افرادی رای دهند و اگر انسان به نامزدهای آنان رای دهد اشتباه کرده است.

وی افزود: امتحانات در مراحل آخر اتمام حجت بسیار ساده بوده و همه متوجه می شوند ولی برخی نفهمیده و شایسته آبادانی و هدایت نخواهند بود.

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه انسان باید به ماجرای امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) توجه کند، گفت: وقتی که به علی اصغر تیر زدند هیچ فردی عکس‌العمل نشان نداد و باید گفت واضح تر از این موضوع نداریم، پس از امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) عملیات روشنگری را در تمام سرزمین عرب انجام دادند و اهمیت روشنگری آن‌قدر مهم است که هزینه‌های گزافی باید برای آن داد.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ابتدای انقلاب، اکثریت مطلق مردم طرفدار بنی صدر بودند، امام در این رابطه سخن نمی گفتند تا مردم خودشان متوجه شوند، مردم پس از شهادت شهید بهشتی متوجه موضوع شدند، اگر موضوعات را به خوبی نفهمیم باید هزینه سنگینی برای اشتباه خود بدهیم.

وی ادامه داد: آمریکا افغانستان را گرفت و سوال می کنیم که اگر آنها افغانستان را مانند دوبی می‌ساختند آیا فردی می توانست با آمدن امریکا به ایران مخالفت کند ولی این کار را نکردند زیراکه احمق هستند، در آن زمان برخی از سیاسیون می گفنتد اگر عراق آباد شود مردم به آمریکا اقبال نشان می‌دهند ولی می دانیم اهل بیت(ع) فرموده اند؛ خداوند دشمن مسلمانان را احمق آفریده است.

استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که چرا امریکا نمی گذارد عراقی ها به خوبی زندگی کنند، گفت: مکان هایی که در تصرف امریکایی ها است در نکبت و بدبختی به سر می برند مگر جایی که نفعی برای آنان داشته باشد مانند دوبی، سوال می کنیم چند هزار نفر باید توسط آنها سربریده شوند تا ما متوجه موضوع شویم.

از وضعیت کنونی کشور راضی نیستیم

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه اگر ما امکاناتی مانند آمریکا داشتیم تمام جهان را گرفته بودیم، تاکید کرد: به بودجه آنان توجه کرده و می بینیم که با این مقدار هزینه در حال ضعیف شدن هستند، کل بودجه کشور ما به اندازه بودجه فرهنگی یکی از کشورهای اروپایی است.

وی افزود: باید توجه کنیم که 37 سال است مسؤولان دولتی این بلا را بر سر مردم آورده اند، واقعا ننگ مسؤولان مملکتی است که وضعیت کشور به این شکل است، ما از وضعیت کنونی کشور راضی نیستیم.

 حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به بحران کشور سوریه، گفت: سوریه را به چه جرمی نابود کردند، هیچ، دیدند مردم عراق به ایران گرایش دارند لبنان هم در حال قدرت گرفتن و سوریه آرام است، سپس تصمیم گرفتند سوریه آرام را نابود کنند.

رفتار آمریکایی ها مانند فرعون است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امریکایی ها مانند فرعون رفتار می کنند، تاکید کرد: فرعون هزاران نفر را برای نابودی دشمن خود نابود کرد و امریکایی ها برای اهداف خود سوریه را نابود کردند، افرادی که در دنیا شمر زمان خود را نمی شناسند در آخرت با دشمنان امام حسین(ع) محشور می شوند.