۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

تایید اعزام جنگنده‌های سعودی به ترکیه

مشاور وزیر دفاع عربستان خبر اعزام جنگنده‌های سعودی به پایگاه اینجرلیک ترکیه را تایید کرد اما گفت عربستان، نیروی زمینی در ترکیه ندارد.
کد خبر : ۲۸۵۵۶۵
صراط: فارس نوشت: مشاور وزیر دفاع عربستان خبر اعزام جنگنده‌های سعودی به پایگاه اینجرلیک ترکیه را تایید کرد اما گفت عربستان، نیروی زمینی در ترکیه ندارد.

«احمد العسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی نیروهای مشترک ائتلاف ضد یمن ارسال جنگنده‌های این کشور به پایگاه «اینجرلیک» ترکیه را تایید کرد.

عسیری در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبری «العربیه» ضمن تایید خبر ارسال جنگنده‌های سعودی به ترکیه اعلام کرد، نیروهای حاضر در ترکیه نیروی زمینی نبوده بلکه نیروهای وابسته به نیرو هوایی عربستان به همراه کادر آن‌ها جهت پوشش حملات هوایی است.

وی مدعی شد، عربستان سعودی پایبند به مقابله با داعش در مناطقی مانند استان «الرقه» و ریف آن در سوریه است که برای داعش اهمیت بیشتری دارد.

منابع رسانه‌ای شنبه (دیروز) از ارسال جنگنده‌های قطری و سعودی به پایگاه اینجرلیک ترکیه خبر داده بودند.

عربستان اعلام کرده که آماده است در قالب ائتلاف آمریکا برای مبارزه با داعش در سوریه، به این کشور نیروی زمینی اعزام کند؛ اقدامی که با واکنش تند روسیه و سوریه و ایران مواجه شده است.

این اقدام عربستان بعد از آن انجام شد که راه ارتباطی ترکیه با تروریست‌های غرب حلب و شمال ادلب قطع شد و شهر حلب در آستانه محاصره کامل ارتش سوریه و سقوط تروریست‌های متحد عربستان و ترکیه و آمریکا قرار گرفت.