۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

صندلی هوشمند با الهام از نیسان

اگر فکر می کردید تازه ترین اختراع نیسان باید عرضه یک خودروی هوشمند باشد، در اشتباهید. این شرکت صندلی تولید کرده که به طور خودکار به پشت میز محیط کار منتقل می‌شود.
کد خبر : ۲۸۵۸۶۱
صراط: فارس نوشت: اگر فکر می کردید تازه ترین اختراع نیسان باید عرضه یک خودروی هوشمند باشد، در اشتباهید. این شرکت صندلی تولید کرده که به طور خودکار به پشت میز محیط کار منتقل می‌شود.

این محصول که خودروی پارک کننده هوشمند نام دارد به طور خودکار مسیر حرکت به سمت میز را پیدا کرده و در نهایت در پشت آن متوقف شده یا پارک می کند. شرکت نیسان می گوید برای ساخت این صندلی از خودروهای هوشمند خود الهام گرفته که می توانند به طور خودکار در حاشیه خیابان پارک کنند.
 
ویدیویی که از عملکرد این صندلی منتشر شده عده ای از افراد را در یک اداره نشان می دهد که برای صندلی هایی که خودشان را در پشت میزهای از  قبل مشخص شده پارک می کنند، کف می زنند.
 
این صندلی ها از طریق وای – فای کنترل می شوند و می توانند تا 360 درجه بچرخند. آنها برای تعیین محل پارک خود از چهار دوربین نصب شده بر روی صندلی ها استفاده می کنند.
 
در نگاه اول شاید این امر که مبلمان ادارات به طور خودکار جابجا شوند، تا حدی خنده دار به نظر برسد، اما در عین حال این امر می تواند به افزایش نظم و انضباط در محیط های اداری کمک کند.