۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴

شکایت جوانفکر از خبرگزاری فارس

سايت ايرنا با مسئوليت علي‌اكبر جوانفكر از "خبرگزاري فارس " شكايت كرد.
کد خبر : ۲۸۵۹۱

به گزارش فارس، ايرنا در مطلبي كه امروز روي سايت خود گذاشت، نوشت: "در نامه اعتراضي اداره حقوقي ايرنا عليه مديرمسئول خبرگزاري فارس آمده است كه مشتكي عنه در ۲۲ مرداد ۹۰با درج مطلبي با عنوان 'توهين بي سابقه به حجاب برتر در روزنامه ايران' در پايگاه اينترنتي خود به نشاني farsnews.net مطلب منتشر شده در ويژه نامه 'خاتون' ضميمه رايگان روزنامه ايران در ۲۲ مرداد ماه جاري را تحريف كرده است.

در اين نامه اعتراضي آمده است كه خبرگزاري فارس با انتشار مطالب خلاف واقع باعث تشويش اذهان عمومي شده و روزنامه ايران را متهم به توهين به مقدسات كرده است.

نامه اعتراضي ديگر اداره حقوقي ايرنا از مديرمسوول پايگاه خبري تحليلي فردا نيوز است كه در ۲۲ مرداد جاري با درج مطلبي با عنوان 'پروژه جديد جريان انحرافي/توهين بي سابقه به پوشش برتر زنان و تخريب طرح امنيت اجتماعي' در پايگاه اينترنتي خود به نشاني fardanews.com؛ مطلب منتشر شده در ويژه نامه 'خاتون' را تحريف و با انتشار مطالب خلاف واقع باعث تشويش اذهان عمومي شده و روزنامه ايران را متهم به توهين به مقدسات كرده است.

ايرنا همچنين خواستار برخورد قانوني با مديرمسئول پايگاه اطلاع رساني رجانيوز به دليل درج مطلبي با عنوان 'چادر مشكي اشرافي و متكبرانه است، از مجالس عياشي شبانه اروپا آمد!' در پايگاه اينترنتي اين رسانه به نشاني rajanews.com شده است.

در اين نامه اعتراضي آمده است كه پايگاه اطلاع رساني رجانيوز مطلب منتشر شده در ويژه نامه 'خاتون' ضميمه رايگان روزنامه ايران در تاريخ ۲۲ مرداد ماه جاري را تحريف و با انتشار مطالب خلاف واقع باعث تشويش اذهان عمومي شده و روزنامه ايران را متهم به توهين به مقدسات كرده است.

در اين سه نامه اعتراضي جداگانه آمده است: با توجه به اينكه موارد مطروحه در اخبار ياد شده از مصاديق محرز و مسلم مندرج در مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامي و بندهاي ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات است، با تقديم اين شكوائيه، رسيدگي، تعقيب و مجازات مشتكي عنه مورد استدعا است.

پايگاه خبري "نسيم آنلاين " نيز اين مطالب را ناقص منتشر كرده بود كه امروز به خاطر انتشار ناقص مصاحبه "مهدي كلهر " و سرمقاله "علي اكبر جوانفكر " كه موجب جنجال رسانه اي عليه روزنامه ايران شد، در توضيحي از آنان عذرخواهي كرد.

علي اكبر جوانفكر با اظهار اميدواري نسبت به اين‌كه اغراض سياسي برخي افراد و گروه‌ها مانع ترويج و تبيين مقولات مهمي چون حجاب و عفاف نشود، گفت: البته متأسفانه در اين دو روز فضاسازي‌هاي به دور از تقوا و اخلاق در حال شكل گرفتن بود كه جاي تأمل دارد. واقعاً وقتي با برخي آقايان كه با اظهارنظر تند و عجولانه عليه خاتون اقدام نموده بودند، صحبت كردم همگي گفتند كه حتي مطالب ويژه‌نامه را نخوانده‌اند و بدون تفكر و تأمل نظر مخالف داده‌اند.

وي تصريح كرد: با وجود اين‌كه اين حجم بالا از مطالب متنوع و علمي و قوي فرصت زيادي براي تحليل مي‌طلبد و نمي‌توان در عرض چند ساعت حتي عليه آن اعلام جرم كرد، متأسفانه برخي افراد كه به اين ويژه‌نامه علمي و وزين هجمه نموده‌اند از تيترهاي تحريف شده و تهمت‌ و آدرس‌دهي غلط سايت‌هاي زنجيره‌اي استفاده كرده‌اند. ماه مبارك رمضان ماه خودسازي و تقوا پيشگي است خداوند همه ما را در حفظ دين‌مان ياري كند و زشتي‌ها و بداخلاقي‌ها را از دل‌ها بزدايد.»

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
کار خبرگزاری فارس درست است این جو......... است که باید خودش را درست و در خودش تجدید نظر کند که بیخود دروغ و انگ به کسی نزدند. .....................................................
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز