۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

2 لیست جدید برای حامیان دولت

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی از ارائه لیست جداگانه انتخابات ائتلاف جبهه اصلاح طلبان و جبهه تدبیر و توسعه خبر داد.
کد خبر : ۲۸۵۹۸۰
 صراط: تسنیم نوشت: رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی از ارائه لیست جداگانه انتخابات ائتلاف جبهه اصلاح طلبان و جبهه تدبیر و توسعه خبر داد.

احمد شریف رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دفتر این جبهه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این برگزاری این نشست خبری تشریح اهداف فعالیت جبهه تدبیر و توسعه رونمایی از شعار انتخاباتی و معرفی لیست انتخاباتی جبهه بود.

وی ادامه داد: جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی پس از انتخابات سال 1392 از 4 حزب و تشکل سیاسی تشکیل شد. و خواستگاه این جبهه، ستادهای مردم آقای حسن روحانی بود که در تمام استان‌های کشور فعالیت داشتند؛ پس از انتخابات سازوکار جبهه طراحی شد تا قانونی به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور این است که احزاب از بدنه ضعیفی برخوردارند، افزود: برای غنی سازی جبهه ما از پتانسیل ستاد انتخاباتی استفاده کردیم. اعضای جبهه تدبیر و توسعه بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که اولویت با توسعه اقتصادی است و ما با این رویکرد کار خود را ادامه خواهیم داد. ما در این دو سال، فعالیت خود را رسانه‌ای نکرده‌ایم چرا که هدف ما سازماندهی ساختار جبهه بود.

شریف از افتتاح دفاتر جبهه تدبیر و توسعه در استان‌ها خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات تعداد زیادی از افراد منتسب به جبهه تدبیر و توسعه ترغیب شدند که در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کنند؛ موضوع صلاحیت‌ها شوکی را به جبهه وارد کرد ولی تصمیم اصلی جبهه شرکت فعالانه در انتخابات است. لذا ما در شهرهایی که کاندیدای اختصاصی نداشتیم، از افراد توانمندی که تأیید صلاحیت شده‌اند و دغدغه توسعه اقتصادی را دارند، برای حضور در لیستمان استفاده کردیم و لیست سراسری در حال حاضر تهیه شده است.

وی از تدوین منشور جبهه تدبیر و توسعه خبر داد و یادآور شد: جبهه منشوری را تدوین کرده که محور اصلی آن گفتمان تدبیر و توسعه با رویکرد اعتدال گرایانه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر پایه اعتقاد نهادین به اصول انقلاب اسلامی و حرکت در چارچوب قانون اساسی و احترام به اراده و تصمیم ملت ایران در راستای توازن پایدار است.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با اشاره به مکانیزیم انتخاب کاندیداهای جبهه گفت: مکانیزم انتخاب کاندیداها به این صورت بود  که پس از شناسایی افراد با آنها مصاحبه انجام شد و افرادی که از توانمندی لازم برخوردار بودند، موظف به امضای میثاق نامه شدند. ما قرار است برای انتخابات مجلس دهم لیست سراسری بدهیم و انتظار داریم که به تعداد 30 نماینده در مجلس دهم داشته باشیم تا فراکسیون تدبیر و توسعه را در این مجلس تشکیل دهیم.

شریف ادامه داد: در مورد تهیه لیست انتخاباتی سیاست اصلی ما حمایت از سیاست‌های دولت است چرا که دوستان ما نقش اساسی در موفقیت آقای روحانی داشتند و ما نیز شعار انتخاباتی خود را «تدبیر دوم، مجلس اعتدالی و توسعه اقتصادی» قرار دادیم. در انتخاب کاندیداهای خود به این مسئله توجه کردیم که اگر بخواهیم به توسعه دست پیدا کنیم، باید لیست فراگیری داشته باشیم.

وی با انتقاد از عدم ارائه لیست واحد توسط حامیان دولت گفت: مطلوب این بود که جبهه حامیان دولت یک لیست واحدی برای انتخابات مجلس دهم ارائه دهند. اما متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و حزب اعتدال و توسعه و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان رویکرد دیگری را اتخاذ کردند. لذا ما به عنوان حامیان دولت لیست منطقی‌تر و فراگیرتری را به صورت مجزا از آنها خواهیم داد.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با اشاره به لیست جبهه تدبیر و توسعه گفت: برای بحث سرلیستی جبهه ما با احترام ویژه‌ای که برای آقای عارف قائل هستیم برای ما مطلوب این است که وی سرلیست ما شود اما فعلاً آقای عارف سرلیست جبهه فراگیر اصلاح‌طلبان است ولی امیدواریم آقای عارف سر لیست جبهه تدبیر و توسعه شود.

شریف با انتقاد از لیست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: بدنه اصلاح طلبان این انتظار را داشت که در لیست اصلاح طلبان افراد شناخته شده‌تری حضور داشته باشند. اما متأسفانه چنین اتفاقی نیفتد و این لیست احزاب دیگر را راضی نکرد. ضمن اینکه بعد از انتشار لیست اصلاح طلبان ما شاهد نارضایتی‌هایی بوده‌ایم. مجلس جای آزمون و خطا نیست و اینکه افراد را به اشخاص منتصب کنیم و در لیست قرار دهیم، پسندیده نیست.

وی از احتمال ائتلاف انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با جبهه اصلاح طلبان تحت مدیریت مجید محتشمی خبر داد و افزود: ما از ابتدا قصد داشتیم لیستی از حامیان دولت ارائه دهیم لذا جبهه اصلاح طلبان و جبهه تدبیر و توسعه تحت عنوان حامیان دولت لیست انتخاباتی می‌دهند و ما با تمام احترامی که به نظر بزرگان اصلاح طلب از جمله آقای عارف می‌گذاریم ولی لیستی جداگانه ارائه می‌دهیم.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی خاطرنشان کرد: بهتر بود چهره‌های معروف و سرشناس‌تری در لیست اصلاح طلبان قرار گیرند چرا که ما باید با اصولگرایانی رقابت کنیم که تمام ژنرال‌های خود را وارد عرصه کرده‌اند.