۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

رهبر: ادعای اقتصادی دولت شعار است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جامعه زنان تحت‌تأثیر معضل رکود و بیکاری قرار گرفته‌اند، گفت: ادعای عملکرد اقتصادی دولت، تنها شعارهای سیاسی است.
کد خبر : ۲۸۶۱۵۸
صراط: فارس نوشت: فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که عصر امروز در خبرگزاری نسیم برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که مشکلات اقتصادی و رکود مطرح می‌شود، یعنی از جامعه‌ای که خانم‌ها تشکیل می‌دهند، بخشی از آنها در بدنه جامعه فعالیت دارند که به صورت مستقیم تابعی از جمع هستند که طبیعتاً از مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر جامعه تأثیر می‌پذیرند، به عنوان مثال در منطقه شرق تهران 9 هزار بنگاه کوچک و بزرگ وجود دارد که اخیراً 3 هزار واحد آن تعطیل شده که 10 تا 20 هزار نفر بیکار شده‌اند و یک مجموعه عظیمی که نوک پیکان به سمت کانون خانواده دارد، تحت‌تأثیر مشکلات اقتصادی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این مشکل نمونه‌ای از مشکلاتی است که در کل کشور به ویژه مناطق محروم دیده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از طرفی شعارهای غیرواقعی دولت مبنی بر کنترل و کاهش تورم را مشاهده می‌کنیم، ولی در عمل می‌بینیم که اینها تنها شعار و حرف بوده و در عمل موضوع کنترل تورم وجود ندارد.

رهبر با اشاره به معضل بیکاری و مشکل اشتغال جوانان، همچنین رکود حاکم بر جامعه عنوان کرد: مردم با مشکل بیکاری و معضل رکود به صورت جدی مواجه هستند. دختران فارغ‌التحصیل از دولت توقع دارند، چرا که پس از دوره فارغ‌التحصیلی انتظار ورود به بازار کار دارند که اگر این امر محقق نشود، آسیب‌های جدی را دربرخواهد داشت، آسیب‌هایی از جنس بالا رفتن سن ازدواج، بیکاری و طلاق که مشکلاتی را در پس این آسیب‌ها به جامعه اضافه خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نگاه غرب نسبت به آزادی زنان تأکید کرد: نگاه به آزادی برای زنان متأسفانه جنبه سیاسی پیدا کرده، مصداق آن عملکرد دولت یازدهم در خصوص جایگاه زنان است، در این خصوص می‌بینیم که طی دو سال و اندی دولت نگاه متناسبی نسبت به زنان نداشته است. دولت روحانی در بدو ورود با کنار گذاشتن یک وزیر خانم، عملکرد خوبی را نشان نداد، دولت حتی یک وزیر خانم هم در کابینه قرار نداد.

رهبر با اشاره به اینکه از حضور خانم در کابینه دولت محروم شدیم، گفت: خانم‌های انقلابی، مؤمن و متدین در کشور کم نداریم که گاهی هم می‌توانند بسیار بهتر از مردان عمل کنند. ما نگاه جنسیتی نداریم ولی نگاه شایسته‌سالاری می‌طلبید که دولت توجه بیشتری به قشر زنان داشته باشد.

وی با اشاره به ارائه لایجه بودجه سال 95 و برنامه پنج ساله ششم توسعه از سوی دولت، خاطرنشان کرد: ما در این لوایح و یا احکام دولت، حرف جدید و یا موضوع بااهمیتی که یک حرکتی در خصوص زنان اتفاق بیفتد از سوی دولت ندیدیم، همچنین قوانینی که از حوزه زنان در برنامه‌های قبلی برنامه توسعه و لایحه بودجه وجود داشت، دولت به صورت جدی آنها را دنبال نکرده و انجام نداد، حتی هیچ همتی در خصوص قوانین مربوط به حوزه زنان در برنامه پنجم توسعه و بودجه سال 94 انجام نشده است. رهبر تصریح‌کرد:‌ همچنین سندی در این خصوص از سوی دولت یازدهم ارائه نشده است. هرگاه هم ما از معاونت زنان در این باره توضیح خواستیم، فقط می‌گویند سند امضاء شده است، ولی هیچ حرکتی در این باره ما ندیدیم. جالب است که درصد تحقق را صددرصد اعلام می‌کنند و به جای عملکرد، عنوان کردند که ایجاد دغدغه برای دستگاه‌ها صورت گرفته است که این مسئله جای گریه دارد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در مدت این 2.5 سال نه تنها برنامه‌ای در خصوص امور بانوان ارائه نکرده، بلکه در اجرای قوانین بالادستی از جمله بیمه زنان خاندار هیچ اقدامی انجام نداده است. در سال 92 نیز در فراکسیون زنان این موضوع به صورت جدی مطرح شد که دولت جدید می‌توانست گام‌های اساسی در این خصوص بردارد و ما شاهد کم‌کاری دولت هم در این خصوص بودیم. بارها خانم ملاوردی گفته که لایحه بیمه زنان خانواده در حال تنظیم است، ولی ما چیزی در این خصوص ندیدیم.

این کاندیدای اصولگرای مجلس دهم در ادامه سخنانش اضافه کرد: شعارهایی که دولت می‌دهد تماماً شعارهای سیاسی است که مقاصد احزاب در طول این 2.5 سال طی می‌شود. ما مخالف حضور نیستیم، بلکه مخالف این سیاستگذاری‌ها هستیم که از اصل فاصله گرفته و به حاشیه رفته است.

رهبر همچنین تأکید کرد: ما از 2.5 گذشته تاکنون در زنگ انشاء به سر می‌بریم؛ قرار بود دولت به زنگ محاسبه هم برسد، ولی می‌بینیم که هنوز زنگ انشاء است و زمان محاسبه دولت نرسیده است که این باعث دلسردی مردم نسبت به عملکرد دولت خواهد شد، نه دلسردی آنها نسبت به نظام و حکومت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آقای زنگنه در قراردادهای جدید نفتی چه خیالی را در سر می‌پروراند و چرا هنوز به پرونده کرسنت آقای زنگنه ورود پیدا نشده، گفت: چندی پیش 32 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به دادگاه لاهه تنظیم و ارسال کردند تا اصل پرونده کرسنت به صورت جدی پیگیری و مورد بررسی قرار گیرد.

وی پرونده کرسنت را یک موضوع اساسی و جدی عنوان کرد که باید به آن رسیدگی شود و در این باره گفت که قوه قضائیه در موضوع پرونده کرسنت باید اظهارنظر صریح و قانع‌کننده داشته که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

وی در خاتمه ضمن انتقاد از عملکرد معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری، از رسانه‌ها خواست تا این مسئله را به صورت شفاف‌تری به مردم منعکس کنند.

وی در همین رابطه عنوان کرد: عملکرد معاونت امور زنان نهاد ریاست‌جمهوری تاکنون به صورت کامل ارائه نشده است، تا زمانی که رسانه‌ها نسبت به عملکرد این نهاد سکوت می‌کنند، این رویه نیز ادامه خواهد داشت. این نهاد به جایی رسیده که عملکرد آن صفر اعلام شده است. این نهاد در خصوص حوزه زنان، عملکرد مطلوبی نداشته است. گزارش تهیه شده توسط فراکسیون زنان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، ولی رسانه‌ها در این باره عکس‌العملی نشان ندادند، من نسبت به این مسئله گله‌مند هستم. این معاونت باید در خصوص عملکرد خود در حوزه زنان پاسخگو باشد. از آنجایی که این مجموعه زیرنظر نهاد ریاست‌جمهوری است، لذا رئیس‌جمهور باید در این رابطه پاسخگو باشد.