۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
اخبار انتخاباتی

دفاع کاندیدای اصلاح‌طلب از مفسد اقتصادی/ مخالفت عارف با سوال و استیضاح!/ تناقضات درباره برادر معاون روحانی/ بی‌خبری یکی از اعضای لیست صدای ملت از حضور در این لیست

کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص حمایت کرباسچی از لیست اصلاحات و سابقه فساد اقتصادی وی گفت: پرونده‌هایی که برای کرباسچی مطرح شد تا حد زیادی سیاسی بوده است.
کد خبر : ۲۸۶۳۰۱
صراط: اخبار انتخاباتی روزنامه کیهان به شرح زیر است:

با سیاسی خواندن پرونده کرباسچی صورت گرفت
دفاع تمام قد عضو لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان از یک مفسد اقتصادی !
کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص حمایت کرباسچی از لیست اصلاحات و سابقه فساد اقتصادی وی گفت: پرونده‌هایی که برای کرباسچی مطرح شد تا حد زیادی سیاسی بوده است.
سهیلا جلودارزاده کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دانا ؛ با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص حمایت کرباسچی از لیست اصلاحات و سابقه فساد اقتصادی وی گفت: پرونده‌هایی که برای کرباسچی مطرح شد تا حد زیادی سیاسی بوده است.
وی مدعی شد: شاید بتوان گفت، پرونده‌های کرباسچی کاملا سیاسی بوده و گسترش فساد نهادینه و سازمان دهی شده اقتصادی این مسئله را ثابت کرده و کسانی که نگران حمایت کرباسچی از لیست اصلاحات هستند باید به دنبال پرونده‌ دکل‌های گمشده نفتی باشند.
کاندیدای اصلاح ‌طلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چرا آقای حضرتی که سابقه دریافت پول از مفسدین اقتصادی را دارد در لیست اصلاح‌طلبان است؟» اظهار داشت: این را از خود آقای حضرتی بپرسید.
جلودارزاده در شرایطی پرونده کرباسچی را سیاسی می‌داند که اسناد منتشر شده چیزی غیراز این را ثابت می‌کند و درشرایطی از حمایت کرباسچی از لیست اصلاح‌طلبان دفاع می‌کند که پیش از این عارف این موضوع راتکذیب کرده بود.

عارف :به دنبال مجلسی هستیم که سوال و استیضاح نکند!
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که از وزیران دولت سوال نکرده و استیضاح نکند و  بتوانیم برجام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تقدیم مجلس کنیم!
به گزارش تسنیم، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گردهمایی انتخاباتی اصلاح‌طلبان که در سالن حجاب برگزار شد، اظهار داشت: ما می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که در ادامه حماسه‌ای که در سال 92 خلق کردید، شاهد برجام‌های مختلف در امور داخلی کشور باشیم و بتوانیم برجام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تقدیم مجلس کنیم. رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از هواداران خود درخواست کرد که به 30 نفر اصلاح‌طلبان رأی دهند.
عارف اظهار داشت: ما مجلسی می‌خواهیم که در رأس امور باشد، مجلسی که متخصص‌ترین چهره‌های شاخص در کشور فعالیت کنند، مجلسی که یاور دولت باشد و خود را در پیشرفت دولت کنار آن ببیند، مجلسی که مقابله با فساد و فقر در دستور کارش باشد، مجلسی که از جایگاه نظارتی خود در پیشرفت امور استفاده کند، مجلسی که همه صداها در آن شنیده شود و مجلسی می‌خواهیم که خانه مردم باشد.
وی ادامه داد: مجلسی داشته باشیم که دغدغه آن، مردم باشد و نگذارد که فرجی‌دانا استیضاح شود؛ مجلسی که دولت را تشویق کند که برجسته‌ترین نیروها را به خدمت بگیرد و مجلسی که برای انتصاب یک مدیر از وزیر سؤال نکند.

تکلیف نابرجامیان را مشخص می‌کنیم!
الیاس حضرتی نامزد انتخابات مجلس دهم نیز در این مراسم گفت: ما آمادگی داریم که در 7 اسفندماه تکلیف برجامیان و نابرجامیان را مشخص کنیم.
کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس افزود: امروز ما با جریان خطرناکی روبرو هستیم؛ ما امروز با جریان برجامیان و نابرجامیان روبرو هستیم. برجام تفکری نو برای اداره حکومت، تفکری عاقلانه و اصلاح‌طلبانه است؛ تفکری که می‌تواند دنیا را نسبت به این اسلام، ایران و فرهنگ ایرانی خوشبین کند.
مصطفی کواکبیان دیگر نامزد اصلاح طلب مجلس دهم نیز با توهین به نمایندگان ملت گفت: ما می‌خواهیم در مجلس خانه‌تکانی کنیم و اسفندماه، ماه خانه‌تکانی است.

آیت‌الله خاتمی: نفوذ یک نفر هم به مجالس برای استکبار مهم است
آیت الله سید احمد خاتمی گفت: برای دنیای استکبار مهم است، بتواند یک نفوذی هم به مراکز تصمیم‌گیری بفرستند، این فضولی نیست که رسانه‌های انگلیس لیست معرفی می‌کنند و می‌گویند به کی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید؟
به گزارش فارس آیت‌الله سید احمد خاتمی با حضور در کنار قبور مطهر شهدای گمنام ریگان در جمع مردم اظهار داشت: این هفته و هفته قبل اوج تلاش آمریکا، انگلیس و رژیم صیهونیستی در عرصه فضای رسانه‌ای است.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی هم مهم است، تصمیمات کلان کشور در آن گرفته می‌شود، مجلس خبرگان رهبری را می‌توان گفت در بین نهادها، نهاد اول است، چون رهبری را انتخاب می‌کند، در رابطه با مهم‌ترین نهاد تصمیم می‌گیرد و این دو نهاد مهم هستند.
وی ابراز داشت: برای دنیای استکبار مهم است که بتواند یک نفوذی هم به این مراکز تصمیم‌گیری بفرستند، این فضولی نیست که رسانه‌های انگلیس لیست معرفی می‌کنند و می‌گویند به کی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رسانه‌های انگلیسی و بیگانه می‌گویند به احمد جنتی، محمد یزدی و محمد‌تقی مصباح در تهران به سیداحمد خاتمی در کرمان و احمد علم‌الهدی در خراسان رای ندهید، به شما چه ربطی دارد، فضول‌ها این مردم با بصیرت در صدر لیست‌شان همین پنج نفر قرار دارند.
خاتمی اضافه کرد: امام راحل فرمودند؛ «اگر دیدید، دشمنان شما روی یکی حساس هستند، این برای آنها خطر دارد و از یکی تعریف می‌کنند، طمع کردند در آن» و این معیار را امام خمینی (ره) به ما داده است.

قطار انتخابات وارد ایستگاه تبلیغات شد
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، فضای کشور رنگ و بوی تبلیغات به خود گرفت و نکته‌ای که در این بین حائز اهمیت می‌باشد عدم تخطی از حدود قوانین موجود در چارچوب قانونی است.
به گزارش فارس کمتر از هشت روز مانده به انتخابات، موضوع انتخاب افراد مختلف و احزاب از هر طیف و سلیقه سیاسی به‌عنوان بحث داغ کشور ما است.
یکی از موثرترین عوامل و لازمه رأی آوردن یک نامزد، نحوه تبلیغات وی است که این تبلیغات منجر به اشاعه شخصیت، تفکر، نظرات و برنامه‌هایی که فرد کاندیدا دارد، می‌شود.
اصولاً کاندیداها اقدام به برگزاری جلسات انتخاباتی و سخنرانی با حضور مردم می‌کنند و در همین جلسات وعده‌های فراوان و متعددی به مردمان حوزه انتخابیه‌شان می‌دهند، وعده‌هایی که شاید هیچ‌گاه محقق نشود و تنها در حد آرزو برای مردم آن حوزه انتخابیه باقی بماند.
شام و ناهارهای انتخاباتی، شرکت در مراسم ختم و عروسی، عیادت از بیماران، کمک‌های مادی به مساجد، مؤسسات خیریه و حتی افراد رأی‌دهنده و ده‌ها مورد دیگر، از جمله مواردی است که نامزدهای انتخابات برای جلب توجه رأی‌دهندگان و پیروزی در انتخابات انجام می‌دهند؛ در حالی‌که شیوه تبلیغات باید به‌دور از اسراف بوده و نمود حقیقی ساده‌زیستی را در اذهان به‌تصویر کشیده و موجب دلگرمی مردم نسبت به مدیران برگزیده شود.
گفتنی است در راستای بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی وکلای ملت به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته ‌اند و در بهارستان بر این امر تاکید شده است که تبلیغات و شیوه‌های تبلیغی مجاز، منحصر به‌موارد مذکور در قانون است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند. بر اساس این مصوبه، کمیسیون بازرسی تبلیغات موظف است در زمان تبلیغات راهنمایی‌ها و ارشادات لازم را در چارچوب قوانین و مقررات درباره نحوه تبلیغات به نامزدها و ستادهای انتخاباتی ارائه و بر نحوه اجرای قانون توسط کاندیداها در طول انتخابات نظارت کند.
همچنین به‌موجب مصوبه مجلس، الصاق اعلامیه، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی انتخاباتی روی علائم راهنمایی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی، سازمان‌های عمومی، ادارات دولتی و سازمان‌های وابسته به دولت، اتومبیل‌های دولتی، تأسیسات عمومی و دولتی و صندوق‌های پست،‌ باجه‌های تلفن،‌ پست‌های برق و تلفن،‌ تابلوها و همچنین اماکن بخش خصوصی (مگر با رضایت مالکان یا متصرفان) در سراسر کشور ممنوع است.

حدادعادل در اجتماع انتخاباتی:
کسانی که پشت نقاب اعتدال مخفی شده‌اند در فتنه 88 تندروی خود را نشان دادند
سخنگوی شورای ائتلاف اصول‌گرایان کلید حل مشکلات اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: امروز بسیاری از کسانی که در پشت نقاب اعتدال مخفی شدند. کسانی هستند که تندروی خودشان در سال‌های گذشته و در فتنه 88 را نشان دادند و ما باید به این امر توجه داشته باشیم.
به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل در برنامه‌ای که در مسجد امام صادق برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه امیدواریم مجلسی بر سر کار بیاید که مسائل معیشتی مردم را در زمره اولویت‌های خود قرار دهد، اظهار داشت: ما باورمان این است که مهم‌ترین مسئله مردم، مسئله معیشت و اقتصاد است و مجلسی که با رای مردم تشکیل می‌شود باید عاقلانه، عادلانه به حل مشکلات اقتصادی مردم بپردازد.
وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات اقتصای مردم اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی می‌توان در برابر تحریم‌ها، توطئه‌ها و تهدیدها ایستادگی کرد و اقتصاد مقاومتی تنها نباید به زبان گفته شود بلکه ما معتقدیم که اقتصاد مقاومتی باید در فعالیت‌های اقتصادی پسابرجام مشخص باشد.
حداد عادل با بیان اینکه تاکید داریم با شروع دوران پسابرجام نباید راه برای نفوذ اقتصادی بیگانه باز شود تصریح کرد: نباید به نحوی عمل شود که اقتصاد وابسته و اقتصاد مصرفی گسترش یابد و خریدها، قراردادها و ارتباطات باید در مسیری باشد که اقتصاد ما ریشه بومی پیدا کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستید که عده‌ای در شعارهای تبلیغاتی و انتخاباتی خودشان کلمه آرامش را قرار داده‌اند اما این آرامش از کجا آمده است و این آرامش را همین فرزندان فداکار ملت به وجود آورده‌اند که پیکرهای آنان به وطن به عنوان مدافعان حرم برمی‌گردد.
حداد عادل خاطرنشان کرد: افرادی دیروز از حمایت ایران از بشاراسد انتقاد می‌کردند و امروز شعار آرامش سر می‌دهند. این حساسیت‌های انتخابات پیش روی ما است که باید به آن توجه کنیم. سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به شعار اصولگرایان در انتخابات مبنی بر پیشرفت، امنیت و معیشت تصریح کرد: پیشرفت باید در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، علمی، دفاعی، سیاسی و آموزشی باشد. امیدواریم با تلاش همه ملت ایران در سال 95 بتواند در همه ابعاد خدمت‌گزار باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید مجلسی تشکیل شود که در سال همدلی و هم‌زبانی به همکاری با دولت بپردازد اما ما کمک به دولت را در جهت نقد سازنده به دولت می‌دانیم و اینکه مجلسی داشته باشیم که هر لایحه‌ای مطرح شود نقدی نداشته باشد درست نیست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کسانی که در پشت نقاب اعتدال مخفی شدند. کسانی هستند که تندروی خودشان در سال‌های گذشته و در فتنه 88 را نشان دادند و ما باید به این امر توجه داشته باشیم.
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به تحرکات دشمنان در قبال انتخابات تصریح کرد: در دوره‌های گذشته شبکه‌های ماهواره‌ای و بیگانگان اعلام می‌کردند و مرتب به مردم می‌گفتند که در انتخابات شرکت نکنید اما امروز یک پای انتخابات شدند و توصیه می‌کنند، اسم می‌برند خط و جهت می‌دهند.
وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری گفت: ظاهرا آمریکایی‌ها به فکر مهندسی انتخابات افتاده‌اند که یک بار این کار را در قضیه برجام و عملی نکردن وعده‌های خود نشان می‌دهند و یک بار از طریق فضای تبلیغاتی انجام می‌دهند.
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به ضرورت وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌ها در امر انتخابات وحدت اصولگرایان بود که خیلی‌ها به آن امید نداشتند اما با لطف الهی سبب شد با سلیقه‌های مختلف این وحدت را صورت دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش اصولگرایان برای این امر تصریح کرد: فقهای بزرگی از جمله آیت‌الله موحدی‌کرمانی و دیگر بزرگان زمینه وحدت را پدید آوردند که نتیجه آن عرضه یک فهرست واحد 30 نفره در تهران شد، در تنظیم این فهرست اصولگرایان ساعت‌ها تلاش انجام دادند و حاصل این شد.
وی ادامه داد: سعی شده است تا در تنظیم این فهرست به مسئله اصلی کشور که همانا اقتصاد و معیشت مردم است بیشترین بها داده شود و همین جهت که 10 نفر از متخصص علم اقتصاد در این لیست هستند و این غیراز اقتصاددانانی است که در سراسر کشور در فهرست اصولگرایان قرار دارند.
حدادعادل با بیان اینکه در تعیین این لیست از افراد باتجربه و جوان استفاده شده است، خاطرنشان کرد: 15 نفر از این لیست 30 نفره کسانی هستند که در سطح وزیر و رده‌های دیگر در انقلاب مسئولیت داشتند، همچنین در این فهرست تلاش شد تا چهره‌های روحانی نیز حضور داشته باشند که 4 نفر روحانی در این فهرست هستند و 6 نفر بانوان در این لیست حضور دارند که صاحب تجربه مدیریت و قانونگذاری هستند.

برادر نوبخت به لیست اصلاح‌طلبان اضافه شد!
هیئت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان علی نوبخت برادر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم را به جای سلیمانی راد در لیست خود جایگزین کرد.
به گزارش فارس، امروز در همایش گردهمایی فراگیر ائتلاف اصلاح‌طلبان عنوان شد که شورای نگهبان با تغییر حوزه انتخابیه سلیمانی‌راد عضو لیست ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت به تهران مخالفت کرده است.
پیش از این محمدرضا عارف گفته بود که شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصمیمی بر افزودن علی نوبخت به لیست خود نگرفته است.

آیت‌الله جوادی‌آملی: حضور پرشور و عقلی در انتخابات همراه با انتخاب اصلح باشد
آیت الله جوادی آملی گفت: همه در انتخابات شرکت کنند و فردی را به خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بفرستند که از هرلحاظ پاک باشد و بتواند پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش برساند.
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در درس اخلاق هفتگی خود که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، به مسئله مهم انتخابات پیش رو و شرکت در آن اشاره و بر حضور پرشور، حماسی و عقلی همراه با انتخاب اصلح از روی دانش، تفکر و عقل عملی مردم تاکید کرد.
این مفسر قرآن کریم اظهار کرد: همه در انتخابات شرکت کنند و فردی را به خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بفرستند که از هر لحاظ پاک باشد و بتواند پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش برساند.

صفار هرندی : نامزدهای مورد حمایت دشمن مورد بغض مردم قرار گیرند
عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: هر نامزد انتخاباتی که مورد حمایت دشمن قرار گیرد باید مورد بغض و کینه مردم باشد و هر نامزدی که مورد دشمنی دشمن قرار بگیرد، مردم بدانند که از اولیای الهی است و باید مورد حمایت قرار داد.
به گزارش فارس محمدحسین صفارهرندی چهارشنبه شب در نشست بصیرتی و مردمی شهر آبیک در مسجد ولی‌ عصر (عج) این شهر اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم از مجلسی که در دوره طاغوت شکل می‌‌گرفت باخبر نمی‌شدند و نمی‌دانستند مجلس چگونه تشکیل می‌شود و چه کسی انتخاب می‌شود.
عضو تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در شرایط دوران طاغوت مجلس اهمیتی نداشت و حکومت، مردم را عقبه خود نمی‌دانست و مردم مهم نبودند.
وی افزود: زمانی که در سال‌های 56 و 57 شعله‌های انقلاب برافروخته شد؛ مجلسی‌های طرفدار غرب و شاه آرام آرام به آمریکایی‌ها متوسل شده و سنگ تمام گذاشتند و هرچه توانستند به شاه کمک کردند. وی گفت:  انقلاب اسلامی محصول اراده مردم بوده و مردم تکیه‌گاه حکومت اسلامی هستند لذا مجلس باید متناسب با خواست مردم و برآمده از اراده خود مردم باشد. این کارشناس مسایل سیاسی افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مجلس‌ها و دولت‌های مختلفی شکل گرفته‌ که محصول خواست و اراده مردم بوده ولی از نظر درجات خلوص و سلامت با هم متفاوت است.
صفار هرندی ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب می‌شود باری از دوش مردم برداشته شده و بار سنگینی بر دوش دشمنان گذاشته شود.
عضو تشخیص مصلحت نظام  یادآور شد: هر نامزد انتخاباتی که مورد حمایت دشمن قرار گیرد باید مورد بغض و کینه مردم باشد و هر نامزدی که مورد دشمنی دشمن قرار بگیرد، مردم بدانند که از اولیای الهی است و باید مورد حمایت قرار داد.

زارعی : مردم به تمامی اعضای لیست مورد حمایت بزرگان اصولگرا رای دهند
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اعلام کرد: مجموعه مشترک ائتلاف اصولگرایان مورد تایید حضرت آیات مصباح یزدی، موحدی‌کرمانی و یزدی است.
علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در این انتخابات در پیش است، جریانات مختلف اصولگرا و شخصیت‌های بزرگوار اصولگرا، براساس یک منطق قوی که بر اثر شرایط موجود رودرروی ماست، روند وحدت اصولگرایان را شروع کردند. زارعی ادامه داد:‌ از انسجامی که در طول یک سال گذشته اتفاق افتاد، مجموعه مشترکی بیرون آمد که مورد تایید حضرت آیات مصباح یزدی، موحدی‌کرمانی و یزدی است. از دل این مجموعه نیز یک لیست 30 نفره به نام ائتلاف بزرگ اصولگرایان و با شعار «معیشت، امنیت و پیشرفت» بیرون آمده است که ان‌شاالله با پشتیانی مردمی بتواند مجلس آینده را تشکیل دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: توصیه ما این است که چون این لیست توسط بزرگان اصولگرا مورد تایید قرار گرفته و در تهیه آن نقش داشته‌اند، به تمامی 30 نفر لیست رأی داده شود؛‌ چرا که حذف حتی یک نفر و جایگزین کردن آن با نفراتی که بیرون لیست هستند، قطعا باعث خواهد شد که جریاناتی که برای انقلاب دندان تیز کرده‌اند، نفع ببرند. بطور کلی حذف افراد از لیست سی نفره اصولگرایان نتیجه‌اش دادن کرسی به دیگر جریانات است.

میرکاظمی مطرح کرد
فشار استانداران به فعالان اقتصادی برای کمک به یک جریان سیاسی در انتخابات
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به لیدری کرباسچی برای اصلاح‌طلبان گفت: حضور عناصر فتنه و کارگزاران فاسد در مجلس که جرمشان محرز بوده است به مجلس شورای اسلامی آسیب می‌رساند.
سیدمسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لیدری کرباسچی برای جریان اصلاحات در انتخابات اظهار داشت: اصلاح‌طلبان امروز اگر بخواهند هویت خود را بازیابی کنند و در جامعه محبوبیتی به دست بیاورند -یعنی چیزی که در فتنه از دست رفته است- چاره‌ای ندارند جز اینکه زیر بلیت کارگزاران بروند و بعید است به این زودی به آن دست یابند.
میرکاظمی ادامه داد: آقای مرعشی، ترکان و کرباسچی باید بیایند اصلاح‌طلبان را مدیریت کنند تا آنها بتوانند کار خود را پیش ببرند، این نکته را خودشان هم می‌دانند، در حال حاضر چیزی از حضور اصلاح‌طلبان در صحنه‌های اجتماعی باقی نمانده و این دولت همانطور که خودشان هم می‌گویند به زعم آنها اجاره‌ای است.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به لزوم برخورد با فساد و پول‌های کثیف خاطرنشان کرد: به دوره‌های قبل نگاه کنید که چه کسانی بحث تقلب و ورود پول‌ها را مطرح کرده و انجام دادند، باید مجلس پنجم و ششم را مطالعه کنند؛ آوردن افرادی که پرونده فساد دارند و تبعیض قائل شدن با فساد در دولت، اشتباه است، مثلاً آقای بابک زنجانی را به عنوان فساد اقتصادی مطرح کرده اما کرسنت را مطرح نمی‌کنند، آنها در حالی بابک زنجانی را مطرح می‌کنند که نمی‌گویند او چگونه به ستاد انتخابات آقایان کمک کرده است.
وی با بیان اینکه این جریان با فساد اقتصادی برخورد سیاسی می‌کند، یادآور شد: آنها در جایی سکوت و در جایی حرف می‌زنند و نشان می‌دهد فساد برای این جریان خوب و بد دارد و فساد اگر در خدمت آنها باشد خوب و اگر مقابل آنها باشد فساد بدترین چیزی است.
میرکاظمی با اشاره به لیدری کرباسچی برای اصلاح‌طلبان تأکید کرد: باید به آنها تبریک گفت که فرد خوبی بالا سر آنها قرار گرفته است! برای آنها خوب است، عناصر فتنه، عناصر کارگزارفاسد که جرمشان محرز بوده و پرونده داشته‌اند، چه اصولگرا باشند چه اصلاح‌طلب، حضورشان در مجلس به مجلس شورای اسلامی آسیب می‌رساند.
این فعال سیاسی افزود: حضور آنها در مجلس یعنی رفتن به دنبال رأی‌های مسئله‌دار و ورود پول‌های مسئله‌دار که باید جلوی آن را گرفت و من شنیده‌ام که در حال حاضر به برخی از فعالان اقتصادی فشار می‌آورند که به حزب‌شان کمک کنند.
وی با بیان اینکه اگر یک فعال اقتصادی به این جریان کمک کند، طوری که آنها به سمت حرکت‌های ناپسند بروند، مجلس به تک‌تک آن رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: فرمانداران و استانداران به زور به فعالان اقتصادی فشار می‌آورند که مجبورشان کنند کمک مالی کنند و همه اینها دخالت است و این گزارش‌هایی است که به ما می‌رسد و امیدواریم درست نباشد.

زاکانی: نمی شود در انتخابات به جریان مورد حمایت مفسدین و محکومین اقتصادی اعتماد کرد
رئیس کمیسیون برجام با اشاره به محکومیت کرباسچی به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان به خاطر فساد اقتصادی تصریح کرد: مردم باید تصمیم بگیرند اما باید بدانیم که قطعاً نمی‌شود به کسانی اعتماد کرد که حامیان مالی آنها مفسدین اقتصادی و محکومین اقتصادی بوده‌اند و از این لحاظ باید بیشتر مراقب بود.
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با دانا در خصوص حزب اعتدال و توسعه و کانون ثروتی که به این حزب پول داده است اظهار داشت: علی ترقی جاه یکی از دلالان کرسنت و نماینده حمید جعفر در سال 83 بود.
وی با اشاره به فساد ترقی جاه در جریان قرارداد کرسنت تصریح کرد: حزب اعتدال و توسعه که امروز توسط روحانی حمایت می‌شود و از طرفی سخنگوی دولت نیز یکی از موسسین این حزب بوده و لیستی برای حضور در انتخابات تهیه کرده است، از علی ترقی جاه پول دریافت کرده است.
این نماینده مجلس با اشاره به محکومیت کرباسچی به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان به خاطر فساد اقتصادی تصریح کرد: ما وظیفه داریم واقعیت‌های تلخی که در جامعه وجود دارد به همراه عناصری که میان قدرت و ثروت پیوستگی ایجاد می‌کند به گوش مردم برسانیم.
زاکانی در پایان تصریح کرد: مردم باید تصمیم بگیرند اما باید بدانیم که قطعاً نمی‌شود به کسانی اعتماد کرد که حامیان مالی آنها مفسدین اقتصادی و محکومین اقتصادی بوده‌اند و از این لحاظ باید بیشتر مراقب بود.

طریقت منفرد: بدون هماهنگی در لیست صدای ملت قرار گرفته‌ام
وزیر بهداشت دولت دهم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به صورت مستقل از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس شرکت کرده‌ام و بدون هماهنگی نامم در لیست «صدای ملت» قرار گرفته است.
به گزارش تسنیم محمدحسین طریقت منفرد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به صورت مستقل از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس شرکت کرده‌ام و بدون هماهنگی نامم در لیست «صدای ملت» قرار گرفته است. گفتنی است نام طریقت منفرد در لیست انتخاباتی صدای ملت دیده می‌شد که با تکذیب وزیر بهداشت دولت دهم ماهیت این لیست بیشتر مشخص می‌شود که چگونه شکل یافته است.

باید در ماهیت کاندیداهای مورد حمایت غرب شک کرد
زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس نیز  با اشاره به حمایت رسانه‌های وابسته به انگلیس و آمریکا از برخی کاندیداها و جریان‌های خاص در انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، اظهار داشت: قطعاً وقتی رسانه‌های سلطنتی و ضدانقلاب وابسته به آمریکا و انگلیس به‌همراه برخی رسانه‌های سرسپرده داخلی از جریان و کاندیداهای خاصی حمایت می‌کنند، آن کاندیداها باید حافظ منافع دشمنان باشند که به این شکل مورد حمایت قرار می‌گیرند وگرنه در صورت اینکه کاندیداها حافظ منافع ملی کشور باشند هیچ وقت مورد تأیید و تحسین بیگانگان قرار نمی‌گیرند.
وی با بیان اینکه باید در ماهیت کاندیداهایی که از سوی رسانه‌های غربی حمایت می‌شوند تردید کرد، خاطرنشان کرد: کاندیداها و جریان‌های سیاسی که مورد حمایت BBC و سایر رسانه‌ها قرار می‌گیرند باید از این حمایت اعلام برائت کنند، در غیراین صورت مردم حساب این افراد را مانند حساب کسانی می‌دانند که با دشمنان نظام همراه هستند.
طبیب‌زاده نوری با اشاره به خط تخریبی شکل گرفته علیه آیات مصباح یزدی، جنتی و یزدی، گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب همواره از افرادی هراس دارند که بابصیرت هستند و قادرند مسائل و جریان‌های سیاسی را پیش‌بینی کنند و نسبت به خطرات به مردم آگاهی بدهند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز